پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۴۲
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
آقای رئیس تصمیمی را گرفت که شاید سرنوشت حضورش در فوتبال ایران را به کلی تغییر دهد. او اما حالا دارد زیر و رو می کشد و درحالی که تا دم انتخابات در کمپین شیخ سلمان بوده ، می گوید به رئیس جدید رای داده است!
شعار سال: علی کفاشیان و همه رفقایش در انتخابات فیفا بازنده بودند. اگرچه نمایش قدرت خوبی داشتند و با کسب بیش از 88 رای ،حالا می توانند ادعا کنند مهمترین اپوزیسیون تشکیلات اروپایی فیفا هستند. البته تقریبا مشخص بود که بزرگان فوتبال دنیا به عکس فدراسیون هایی چون اتومبیلرانی ، حاضر نمی شوند این غول سودآور را به شیوخ عربی واگذار کنند اما مرد درسایه فوتبال آسیا که خودش می دانست هیچ گاه شانس نفر اول بودن ندارد و اساسا هم خودش عاشق مرد در سایه بودن است ، شیخ سلمان را باد کرد تا بعد از امپراتوری در فوتبال آسیا به ریاست فیفا حمله کند. شیخ احمد کویتی مردی که همه این افکار را برای شیخ سلمان و دیگران در فوتبال آسیا برنامه ریزی کرده است ، پیشتر هم با تلاش بسیار ، توانسته ریاست شورای المپیک آسیا را داشته باشد که تشکیلاتی تقریبا موروثی است و او آن را از پدرش به ارث برده . همچنین توانسته با رای کشورهای کوچک به ریاست آنوک برسد ، آنوک که اتحادیه ای است برای کمیته های بین المللی المپیک در دنیا . جایی که دوباره نقش نظارتی اش پر رنگ تر از نقش اجرایی آن است. شیخ احمد است که در دو سال گذشته به طور مشخص ، از کفاشیان حمایت می کند و کفاشیان هم تخم مرغ هایش را در سبد این شیخ گذاشته و با آن به نایب رئیسی فوتبال آسیا رسیده است.

اصلا بر همین اساس هم بود که اینفانتینو رئیس جدید فیفا در دوره کمپینش تنها به یک سفر آسیایی آمد ، به ایران. برای اینکه او فکر می کرد می تواند از طریق کفاشیان با شیخ در سایه کویتی هم به تعامل برسد یا کفاشیان کمک کند او صاحب نزدیک به 15 رای آسیایی شود.

کفاشیان اما تمام مدت حضور مرد دو رگه ایتالیایی - سوئیسی ، او را سر کار گذاشت و اصلا با او تنها نشد تا پیام مهم را حتی بشنود چون داشت بر اساس برنامه های از قبل طراحی شده اش پیش می رفت. مرد سوئیسی به خواست کفاشیان به تهران نیامده بود. او در حاشیه سفر ریاست جمهوری به ایتالیا با مسئولان ایرانی به توافق رسیده بود برای این سفر. کفاشیان قبل از این ، بیش از یک ماه بود که مرد سوئیسی را سر کار گذاشته بود اما پیش بینی متخصصین در این سفر ، همکاری برای سفر اینفانتینو به تهران بود . سفری که انجام شد اما کفاشیان که نایب رئیسش در بازگشت از ایتالیا ، خواهان حضور اینفانتینو در تهران شده بود ، روی خوشی به این مهمان نشان نداد.

کفاشیان که انتخابات مهم فدراسیون ایران را در اردیبهشت ماه آینده پیش رو دارد ، پاس گلی را که دولت با امید به فردایی بهتر برای فوتبال ایران ، برایش مهیا کرده بود را فدای رفاقت های شخصی اش با شیخ سلمان و شیخ احمد و جایگاهش در فوتبال آسیا کرد. شاید او در انتخابات اردیبهشت ماه هم با همین قدرت شیوخ عربی بتواند کارش را پیش ببرد اما فرصتی بزرگ از آینده ایران در فوتبال دنیا را گرفته است. مردی که مدام می گوید برای کمک به فوتبال است که ایستاده و این همه حرف می شند ، مردی که تا به حال همه مجامع عمرش را برده بود ، این بار دیگر برنده نبود . حتی اگر حالا بیاید و سریع از سالن مجمع پیغام بدهد که به اینفانتینو رای داده است. حتی اگر این خبرش را خبرگزاری های مهم منتقد دولت به سرعت برجسته اش کنند ، حقیقت این است که او پاس گل دولت را به اوت زده و حالا باید دید برای آینده ، چه سرنوشتی برایش رقم می خورد.

حالا و گفته توانایی های اینفانتینو را دیده و به این مرد رای داده اما یادش رفته که تا شب قبل از انتخابات از لیدرهای ستاد شیخ بحرینی بوده و بیانیه حمایت آسیا از این شیخ را در هیات رئیسه ، تدوین کرده است. حالا حتی اگر او مصاحبه با تسنیمش درست هم باشد ، این گفته را اینفانتینو نمی پذیرد چون کفاشیان را در کمپین شیخ بحرینی دیده است و در سوی مخالف هم شیخ سلمان و شیخ احمد کویتی را با این پرسش روبرو می کند که آیا کفاشیان مثل انتخابات سال 2009 ای اف سی آنها را دور زده است؟

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری خبر آنلاین، تاریخ انتشار: 8 اسفند 1394، کد مطلب: 514031، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین