پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۴۰
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد: برای سال 95 دولت مبلغ قابل توجهی را برای بودجه ورزش اختصاص داده است.

شعارسال: وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد: برای سال 95 دولت مبلغ قابل توجهی را برای بودجه ورزش اختصاص داده است.

محمود گودرزی در خصوص آخرین وضعیت تیم‌های اعزامی برای حضور در المپیک ریو 2016 اظهار داشت: نزدیک به یک سال مانده به بازی‌های المپیک ستادی تشکیل دادیم که این ستاد در زمان‌های مختلف جلساتی را برگزار و به مشکلات تیم‌های اعزامی فدراسیون‌های المپیکی از لحاظ مسائل فنی، اعتباری و بودجه رسیدگی می‌کند.

وی افزود: مشکلات در این ستاد از جنبه‌های مختلف بررسی شده و گزارش می‌شود تا راهکارهایی برای آن اندیشیده شود. همچنین نظرات کارشناسانه در مورد این مشکلات داده می‌شود و در کل کار عملی می‌شود تا تیم‌های اعزامی با کمترین مشکلات راهی المپیک شوند.

وزیر ورزش و جوانان درباره سهمیه ایران برای المپیک ریو نیز اظهار داشت: تا امروز 33 سهمیه برای المپیک کسب شده که از این 33 سهمیه 26 سهمیه توسط آقایان کسب شده و 6 سهمیه هم سهم بانوان بوده است. امیدوارم تا سال آینده و شروع بازی‌ها بتوانیم سهمیه خود را به حد نصاب برسانیم.

روسای فدراسیون‌های المپیکی نهایت تلاش خود را برای اعزام آماده‌ترین ورزشکاران برای کسب سهمیه انجام دادند و مشکلاتی که برای اعزام وجود داشت نیز حل شده است.

گودرزی درباره بودجه سال 95 ورزش نیز گفت: برای سال 95 دولت مبلغ قابل توجهی را برای بودجه ورزش اختصاص داده است که از این مبلغ بخشی را به تیم‌های اعزامی به المپیک اختصاص خواهیم داد. مبلغ در نظر گرفته شده واقعا مبلغ قابل توجهی است.

وی درباره رقابت‌های پارالمپیک نیز یادآور شد: بحث پارالمپیک وسیع‌تر است و کمیته‌ای هم برای پارالمپیک تشکیل شده است.

وزیر ورزش و جوانان در واکنش به این مسئله که آیا بخش اعظمی از بودجه سال 95 به تیم‌های اعزامی به المپیک اختصاص پیدا خواهد کرد یا نه، گفت: آنچه مسلم است ما سال 2016 رقابت‌های المپیک را در پیش دایم و بخشی از بودجه را به تیم‌های اعزامی به این رقابت‌ها اختصاص دادیم، البته اینکه بخواهیم بخش اعظمی را به این تیم‌ها اختصاص دهیم نه به این شکل نیست. ما برای رقابت‌های المپیک غیر از بودجه‌ای که در اختیار داریم، حامیان مالی و افراد خیر را نیز خواهیم داشت که کمک می‌کنند تا تیم‌ها در شرایط بهتری قرار گیرند، ضمن اینکه تاکید می‌کنم دولت مبلغ خوبی را برای بودجه سال 95 در نظر گرفته است.

گودرزی در این‌باره تاکید کرد: تا الان نیز رئیس‌جمهور قرار است در اسفند ماه در جمع ورزشکاران حضور پیدا کرده و از آنها تجلیل کند. همین حضور رئیس‌جمهور انگیزه‌ای خواهد شد برای ورزشکاران که در شرایط بهتری راهی المپیک شوند.

وی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی می‌کنند کاروان ایران در المپیک ایران چند مدال طلا کسب کند، گفت: در سال‌های اخیر مخصوصا بعد از پیروزی انقلاب هر دوره از المپیک پیشرفت خوبی داشته‌ایم. با احتساب 12 مدالی که در لندن کسب کردیم، میانگین هر دوره 4.5 مدال بوده است. بدون احتساب جهش ناگهانی که در المپیک 2012 لندن داشتیم این میانگین به 3.5 مدال در هر دوره می‌رسد. اگر بخواهیم المپیک لندن را در نظر بگیریم نرخ دریافتی مدال 4.5 بوده است که این عدد برای المپیک بعدی قابل تکرار است.

اگر بخواهیم خیلی خوشبینانه به قضایا نگاه کنیم می‌تواند نرخ دریافتی مدال 6 باشد یا حتی خیلی خوشبینانه نگاه کنیم 7 یا 8 مدال باشد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: بعضی اتفاقات را در ورزش نمی‌شود پیش‌بینی کرد، به طور مثال ممکن است خدای نکرده یک کشتی‌گیر نتواند بر سر وزن برسد یا هر اتفاق غیرقابل پیش‌بینی که ممکن است رخ دهد. ما باید واقع‌گرا باشیم و با منطق آینده را ببینیم. مطمئنا رقبای ما بیکار ننشسته و آنها هم سعی کرده‌اند در این چند سال کار کنند تا سهمیه مدال‌های خود را بالا ببرند.

گودرزی در خصوص اینکه دوره ریاست علی کفاشیان 15 اسفند ماه به اتمام می‌رسد و این در حالی است که رئیس فدراسیون فوتبال می‌خواهد تا انتخابات در سمت خود حضور داشته باشد اما معاون وزیر ورزش (سجادی) معتقد است باید تا انتخابات سرپرست کارها را بر عهده بگیرد، گفت: عرف در وزارت ورزش این است که هر فدراسیونی دوره‌اش به اتمام رسید و مهلت قانونی رئیس پایان یافت برای فدراسیون سرپرست انتخاب می‌شود تا شرایط را برای انتخابات فراهم کرده و رانت قبلی رئیس هم از بین برود.

سرپرست بدون موضع و سوگیری خاص شرایط را برای برگزاری انتخابات فراهم خواهد کرد. فکر نمی‌کنم تفاوتی با سایر فدراسیون‌ها داشته باشد و البته در اساسنامه این فدراسیون چنین موضوعی مغفول مانده و اساسنامه سکوت کرده است. جایی که اساسنامه سکوت می‌کند باید بر اساس عرف حرکت کنیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرگزاری جوان-تاریخ انتشار: جمعه 16 بهمن 1394-کدخبر: 5488086- www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین