پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۲۰۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
چند روز قبل نیز انگلیس به وسیله شیعه لندنی فتنه دیگری به پا کرد آنها به دنبال بدل سازی در مرجعیت هستند و به قول خودشان و با خیال خام خود می خواهند حوزه های علمیه و مرجعیت را تضعیف کنند که باید به آنان گفت: «برو این دام بر مرغی دگر نه - که عنقا را بلند است آشیانه».

شعارسال: چند روز قبل نیز انگلیس به وسیله شیعه لندنی فتنه دیگری به پا کرد آنها به دنبال بدل سازی در مرجعیت هستند و به قول خودشان و با خیال خام خود می خواهند حوزه های علمیه و مرجعیت را تضعیف کنند که باید به آنان گفت: «برو این دام بر مرغی دگر نه - که عنقا را بلند است آشیانه».

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، با اشاره به خطبه 50 نهج البلاغه، اظهار داشتند: حضرت در این خطبه فرمودند: «إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْكَامٌ تُبْتَدَعُ، يُخَالَفُ فِيهَا كِتَابُ اللَّهِ وَ يَتَوَلَّى عَلَيْهَا رِجَالٌ رِجَالًا عَلَى غَيْرِ دِينِ اللَّهِ. فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ الْحَقِّ لَمْ يَخْفَ عَلَى الْمُرْتَادِينَ وَ لَوْ أَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ مِنْ لَبْسِ الْبَاطِلِ انْقَطَعَتْ عَنْهُ أَلْسُنُ الْمُعَانِدِينَ، وَ لَكِنْ يُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَيُمْزَجَانِ فَهُنَالِكَ يَسْتَوْلِي الشَّيْطَانُ عَلَى أَوْلِيَائِهِ وَ يَنْجُو الَّذِينَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ الْحُسْنى/ جز اين نيست، كه آغاز پيدايش فتنه ها پيروى از هواهاى نفسانى است و نيز بدعتهايى كه گذاشته مى شود، بدعتهايى بر خلاف كتاب خدا. آن گاه كسانى، كسان ديگر را در امورى، كه مخالف دين خداست، يارى مى كنند. اگر باطل با حق نمى آميخت بر جويندگان حق پنهان نمى ماند و اگر حق به باطل پوشيده نمى گشت، زبان معاندان از طعن بريده مى شد. ولى همواره پاره اى از حق و پاره اى از باطل درهم مى آميزند. در چنين حالى، شيطان بر دوستان خود مستولى مى شود. تنها كسانى رهايى مى يابند كه الطاف الهى شامل حالشان شده باشد».

ایشان اظهار داشتند: در زمان ما فتنه فراوان است و این فتنه از گذشته نیز وجود داشته است؛ سلاح جنگ سخت، موشک و میدان جنگ است؛ اما سلاح در جنگ نرم، عقل و بصیرت است.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: دشمنان به دنبال نفوذ در حوزه ها می باشند؛ چون می دانند که مردم از حوزه های علمیه تبعیت می کنند و بزرگان آن را جانشین امام می دانند.

این استاد برجسته حوزه با اشاره به یکی از فتنه ها در گذشته، خاطرنشان ساختند: بعد از جریان تحریم تنباکو وقتی دشمنان، نفوذ مرجعیت را دیدند، فتنه هایی درست کرده و توانستند شیخ فضل الله نوری را به دار بیاویزند.

معظم له تصریح کردند: چند روز قبل نیز انگلیس به وسیله شیعه لندنی فتنه دیگری به پا کرد و به دنبال بدل سازی در مرجعیت هستند و به قول خودشان و با خیال خام خود می خواهند حوزه های علمیه و مرجعیت را تضعیف کنند که باید به آنان گفت: «برو این دام بر مرغی دگر نه - که عنقا را بلند است آشیانه».

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشتند: ما اهالی حوزه باید مجهز بوده و با بصیرت کامل بدانیم که این نوع فتنه ها وجود دارد؛ ما در برابر این فتنه ها ایستاده و خواهیم ایستاد.

ایشان در بخش دیگر از سخنان خود خطاب به مسئولین کشور اظهار داشتند: عید نوروز نزدیک است و مسئولین محترمی که می گویند همه چیز را برای عید فراهم کردیم، باید به فکر ارزانی باشند؛ عید مردم زمانی است که ارزانی و فراوانی باشد، اشتغال باشد؛ با آمار و ارقام نمی توان گفت که تمام امکانات را برای عید فراهم کرده ایم.

این مرجع تقلید در پایان خطاب به طلاب ابراز داشتند: تعطیلات عید در پیش است و طلاب عزیز باید با برنامه ریزی به مطالعه و نوشتن مشغول باشند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری رسمی حوزه، تاریخ انتشار 24اسفند 96، کد خبر: 443837،WWW. hawzahnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
0
0
مردم عید شادی رو واقعا تجربه نمیکنن
وقتی که مرد شرمنده زن و بچشه
وقتی جوون مملکت اشتغال نداره
وقتی که 20 میلیون حاشیه نشین داریم و دولت گره تمام مشکلات رو به مذاکره وصل کرده
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
واقعا درسته ما نمی تونیم با شعار های الکی برای خودمون و مردممون عید درست کنیم
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
0
0
قدیما در خیلی از روستاها فراماسونرایه انگلیسی میومدن و حجت الاسلامی رو از طرف خودشون برای گمراهیه مردم معرفی می کردن الان همون کار داره به سبک دگ ای انجام میشه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین