پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۰۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۴
آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با رئیس و برخی از اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی برآگاه‌بودن در برابر برنامه‌های دشمن برای تضعیف اسلام تاکید کرد.

شعار سال: آیت‌الله نوری همدانی در این دیدار گفت: «در تاریخ، مراکز علم‌آموزی یکی بود و دانشگاه از حوزه جدا نبود و بعدها استکبار، دانشجویانی که برای تحصیل به غرب می‌رفتند را شست‌وشوی مغزی می‌داد و مناصب مهم به آنها می‌داد و اختیارات را از حوزه گرفتند و دین را به حاشیه بردند.»

او افزود: «پدیدآورندگان علوم، حوزویان و علما بودند. می‌بینید که اصطلاحات کتب غالبا عربی هستند و علوم توام با خداشناسی بود. اما غرب تسلطی که پیدا کرد اینها را از خدا دور کرد و سکولار کرد.»

این مرجع تقلید با بیان اینکه امام خمینی سه دستاورد مهم داشتند، گفت: «امام اسلام ناب را به زندگی مردم آورد، مردم را از خودباختگی در برابر غرب نجات دادند و سومین نکته هم ولایت فقیه یعنی مدیر جامعه و کسی که در تمامی ابعاد فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مدیر است از آورده‌های ایشان برای انقلاب و نظام است.»

او گفت: «دانشگاه سالانه چندین هزار فارغ‌التحصیل مهندس و دکتر دارد اما حوزه بعد از چندین سال چند مرجع و عالم دارد؟ فرق حوزه و دانشگاه این است.»

اروپا برجام را به شرط از بین بردن قدرت موشکی ایران قبول دارد

آیت‌الله نوری همدانی درباره نیاز کشور به علم فقه گفت: «فقه وسیع و دقیق است، باید برای اصلاح علوم انسانی فقها را انتخاب کنید. طلبه حوزه و فارغ‌التحصیل دانشگاه زیاد است اما کسی که به همه علوم احاطه داشته باشد کم است.»

به گفته این مرجع تقلید، علوم غربی با علوم اسلامی تفاوت زیادی دارد و در دانشگاه هنوز هم علوم انسانی غرب تدریس می‌شود و یک از وظایف ما این است که فقه را تقویت کنیم تا اسلام را به دنیا بشناساند.

او با اشاره به اینکه دشمنان از علمای اسلام کینه دارند و در تلاشند تا اسلام را از بین ببرند، گفت: «قرآن می‌فرماید به ظالمان اعتماد نکنید اما برخی در کشور اعتماد کردند و غرب را بزک کردند. برجام را فتح‌الفتوح کردند اما برجام حتی یک روز هم نتیجه مثبتی نداشت ولی هنوز از آن دفاع می‌کنند.»

آیت‌الله نوری همدانی افزود: «می‌گویند اروپا برجام را دارد، بله قبول دارد اما به شرط اینکه قدرت موشکی و منافع خود را از بین ببریم.»

او بر لزوم تقویت وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد و گفت: «باید حوزویان و دانشگاهیان در مجمع‌های ماهانه یا سالانه به صورت چهره به چهره با یکدیگر تبادل فکر و اطلاعات داشته باشند. بنده بعد از فتنه ۸۸ به ۲۲ استان سفر کردم تا با مردم چهره به چهره صحبت کنم. امروز روز تبادل افکار است، روز خاموشی نیست.»

خدمات دانشگاه آزاد اسلامی در ایران و جهان مشاهده می‌شود

آیت‌الله نوری همدانی گفت: «معیارها و ارزش‌ها باید انقلابی باشد چون این انقلاب زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است. باید برای حل مشکلات همدل و متحد بود و مطالبه کرد.»

او در ادامه سخنان خود گفت: «دانشگاه آزاد با عنایت امام (ره) به وجود آمد، زحمات و خدمت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نباید فراموش شود و این دانشگاه یکی از یادگارهای ایشان است. دانشگاه آزاد دانشگاه خاصی است که توانسته در کل کشور و حتی مناطق محروم خدمات دهد و اثرگذار باشد حتی در خارج از کشور هم آثار خدمات این دانشگاه مشاهده می‌شود.»

این مرجع تقلید درباره ارتباط حوزه و دانشگاه گفت: «ریشه انقلاب اسلامی ایران در حوزه و دانشگاه است. علما و دانشمندان توانستند انقلاب را به حرکت دربیاورند و همچنان باید حوزه و دانشگاه متحد باشند و این انقلاب حفظ شود. انقلاب سیاست‌ها و فکرها را عوض کرد و در چنین زمانی باید دید چه می‌توان کرد که این انقلاب قدم‌ها را استوار بردارد. تاکید مقام معظم رهبری بر انقلابی ماندن حوزه و دانشگاه است که این کار ابزار و فکر می‌خواهد تا عملی شود.»

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی ، تاریخ انتشار 26 مهر 96، کدمطلب:296339، www.ana.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Bulgaria
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
شاید بتونیم بگیم انقدر خودمون فقط شعار دادیم و پولو و امکاناتو تو دست غربی ها دیدیم فکر کردیم که باید خودمونو به اونها نزدیک کنیم تا شبیه اونا بشیم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین