پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۴۸۹۵
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۱
تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: انقلاب اسلامی مرگ تدریجی استکبار را رقم زده و ملت ما مصمم است تا زمانی که مستکبران را سر جای خود ننشاند از پای ننشیند.

شعارسال: تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: انقلاب اسلامی مرگ تدریجی استکبار را رقم زده و ملت ما مصمم است تا زمانی که مستکبران را سر جای خود ننشاند از پای ننشیند.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: حدیثی از وجود مقدس امام هشتم(ع) در این روز باید ره توشه ما باشد که ایشان فرموده‌اند: مومن، مومن واقعی نخواهد بود مگر اینکه دارای چند خصلت باشد یعنی سنتی از رب خود و سنتی از پیامبر خود و سنتی را از ولی خدا داشته باشد.

امام جمعه قم بیان کرد: ایشان درباره سنتی که انسان مومن باید از پیامبر داشته باشد فرمودند براساس این سنت انسان باید با مردم براساس رفق و مدارا برخورد کند و این مهم تاکید خداوند متعال و امر اوست که پیامبر با مردم مدارا کند و در برخی روایات دیگر آمده که پیامبر فرمودند خداوند به ایشان امر فرموده با مردم با مدارا برخورد کنم.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: منظور از مدارای با مردم آن است که در نوع رفتار و برخوردها کاری کنید که مردم از رفتار شما به عنوان یک مومن و به ویژه کسانی که در راس امور و مدیریت امور قرار دارند این مدارا را برداشت کنند؛ در رفتار پیامبر عظیم الشان و رفتار اهل بیت(ع) این مقوله کاملا مشهود است و با رفق و مدارا با مردم برخورد می‌کردند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) حتی با دشمن نیز کج خلق و بداخلاق نبودند، تصریح کرد: در خطابی که خداوند متعال به حضرت موسی(ع) شده این مسئله را شاهد هستید؛ هیچ گناهی بالاتر از شرک و شریک برای خداوند قائل‌شدن نیست؛ فرعون در زمان حضرت موسی(ع) چون مردم را تضعیف کرده و حاکمیت خود را بر مردم تحمیل کرده بود تلاشی برای تغییر حکومت این طاغوت صورت نگرفته بود و در بعد اعتقادی برای خود یک مقام ربوبی قائل بود و آن هم نه یک رب پائین دست بلکه می‌گفت من رب اعلی شما هستم.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: زمانی که خداوند حضرت موسی(ع) و برادرشان هارون برای مذاکره با هارون عازم شدند خداوند فرمودند به سمت فرعون بروید اما با وی با ملایمت صحبت کنید و به اصطلاح با «قول لین» با او صحبت کنید و شاید او نیز بازگردد؛ خداوند آگاه است که فرعون با این سیره و روش دیگر برگشتنی نیست اما در عین حال بازهم می‌فرماید در گام نخست با او با «قول لین» صحبت کنید بنابراین این مدارا و «قول لین» داشتن اختصاص به دوستان ندارد و حتی با دشمنان نیز باید چنین رفتاری داشت.

وی گفت: گاهی دشمن از این رفتار نه تنها حسن استفاده نمی‌کند بلکه گاهی آن را نشانه ضعف مومن می‌داند و تصور می‌کند این شخص ضعف دارد که با ملایمت صحبت می‌کند در عین حال وقتی گام اول و دوم در مسیر مذاکره با دشمن جواب نداد باید روش دیگری را اتخاذ کرد همچنان که قرآن کریم فرمود: «اشداء علی الکفار».

تولیت حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: نکته دیگر این است که خداوند تبارک و تعالی برای آن که ما مردم را همواره در مسیر هدایت با چراغی روشن و راهی قابل دسترسی و پیمودن باشیم توصیه‌ای فرموده است؛ در همه زمان‌ها هر پیامبری که آمده دو پیام از سوی خداوند متعال به این پیامبر داده و دو تکلیف برعهده مردم گذاشته شده است و این دو پیام این است که خدا را بپرستید و از طاغوت پرهیز کنید.

وی بیان کرد: اساس کار اسلام این است که خداوند متعال پیامبران را فرستاده که مردم عبد خدا باشند و از طاغوت پرهیز کنند؛ امروز در دنیای استکبار با ادعاها و روش‌هایی که دارند خود را بر مردم تحمیل کرده‌اند و به مردم نیز توصیه شده که مقتدا و رهبران خود را رهبرانی الهی قرار دهید.

امام جمعه قم تاکید کرد: نظام ولایی برجسته‌ترین و محوری‌ترین ثمره و دستاورد انقلاب اسلامی است؛ دستاورد مهم انقلاب ما این است که زمینه خروج از اطاعت از طاغوت را فراهم کرده است؛ انقلاب اسلامی و نظام ولایی 40 سال است که با وجود دشمنی‌ها و تهاجم‌ها و فتنه‌‌های فراوان، زنده و بالنده در حال حرکت رو به جلو است؛ انقلاب فراز و فرود داشته اما هرگز متوقف نشده است و همین زنده بودن نظام ولایی سبب شده که این نظام و انقلاب دشمن داشته باشد و دشمن نمی‌تواند تحمل چنین نظامی را داشته باشد.

آیت‌الله سعیدی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند جبهه استکبار دارای 4 خصوصیت است یکی اینکه جبهه دشمن وسیع است و محدود به مرزها نیست که مانند دوران دفاع مقدس از مرزها به ما حمله کند و این تنها یک جبهه است و دشمن از تمامی جبهه‌ها و منافذ سعی در نفوذ و فتنه دارد و امروز با فناوری و تکنولوژی جدید از طریق دستگاه‌ها و ابزار در خانه‌‌ها و بازار و حوزه نفوذ کرده است.

وی افزود: جبهه دشمن عظیم است و سوم اینکه جبهه دشمن نامتجانس است یعنی کسانی که امروز کمر همت علیه نظام بسته‌اند بر سر منافع خود نیز با یکدیگر دعوا دارند؛ رئیس جمهور آمریکا با کنگره بر سر نزاع و دعوا است و با اروپایی‌ها نیز نزاع دارد اما این دشمنان نامتجانس که با هم هم هدف نیستند در یک چیز با یکدیگر هم هدف هستند و آن دشمنی با نظام ولایی ماست و ملاحظه می‌کنید که در بحث مذاکرات و منافع مربوط به نظام ما، درست است که آمریکا از برجام خارج شده و اروپا خارج نشده اما در عمل همراه با آمریکا است.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به قدرت تبلیغاتی دشمنان تاکید کرد: آنها می‌خواهند ماندگاری نظام ما را از میان ببرند و 40 سال است در این فکر هستند اما این نظام با وجود همه مشکلات و سختی‌ها و ناکارآمدی برخی مسئولان، با تمسک به قرآن و عترت و خون شهدا به راه خود ادامه داده و آمریکا نیز هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی گفت: علت این خصومت پایدار و گسترده دشمن با ما این است که هیچگاه جبهه حق با مستکبران و متجاوزان تحت هیچ شرایطی به تفاهم و توافق نخواهند رسید و این دشمنی مستکبران با شما موحدان و خداپرستان ریشه‌ای و سابقه‌دار و ماندگار است.

امام جمعه قم تصریح کرد: پیام جبهه اسلامی این است که ما با سلاح ایمان و تو با سلاح شیطان با یکدیگر می‌جنگیم؛ این نظام اگر خاصیت و اثری نداشت این همه دشمن نیز نداشت؛ اگر ایران مثل عربستان گاو شیرده آمریکا بود و همه چیز خود را به آمریکا فروخته بود این همه با آن دشمنی نمی‌شد، ایران اسلامی، زنده است که این همه دشمن دارد و حرکت ما روبه جلو است و دلیل این همه فتنه و توطئه مشخص است؛ اگر فتنه‌ها را از ابتدای انقلاب تا به امروز لیست کنید و سپس ماندگاری انقلاب را مشاهده کنید متوجه می‌شوید دست قدرتمندی پشت سر این نظام است.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: جنگ ما با دشمن بر سر موجودیت است؛ دشمنان ما به ویژه آمریکا و اسرائیل می‌خواهند سر بر تن ما نباشد؛ مسئله هسته‌ای، موشک، حقوق بشر، حضور در منطقه همه بهانه‌ای بیش نیست آنها از دین و آئین و مکتب ما بیزار و متنفر هستند و از اینکه پیام انقلاب ما امروز به مردم فلسطین و لبنان و غزه و سوریه و عراق و بحرین و یمن رسیده هراس دارند.

وی بیان کرد: این امت‌ها در برابر آمریکا ایستاده‌اند و اینها به شدت عصبانی هستند و امروز دیگر شعار مرگ بر آمریکا، شعار محدود به ایران اسلامی نیست و حتی در کشور ونزوئلا و شمال آمریکای جنوبی نیز به دلیل ظلم‌ها نیز شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند. انقلاب اسلامی مرگ تدریجی استکبار را رقم زده و ملت ما مصمم است تا زمانی که مستکبران را سر جای خود ننشاند از پای ننشیند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:5 بهمن 1397، کدخبر:1930814 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین