پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۴۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
یکی از مراجع تقلید گفت: امام جمعه باید از حیث علمی و تقوا و بیان و مردمی بودن و ارتباط با همه طبقات ممتاز باشد و از وابستگی به حزب و گروه و جناح پرهیز کند.

شعارسال: آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار حجت الاسلام حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جماعات، نهاد امامت جمعه را مهمترین نهاد روحانیت دانست که واسطه بین نظام و رهبری و حوزه‌های علمیه با مردم است.

وی با تجلیل از خدمات حجت الاسلام والمسلمین تقوی، ریاست سابق این شورا تأکید کرد: نماز جمعه جایگاه بسیار مقدسی است و باید از این فرصت استفاده کرد.

این استاد سطوح عالی حوزه در ادامه افزود: امام جمعه باید از حیث علمی و تقوا و بیان و مردمی بودن و ارتباط با همه طبقات ممتاز باشد و از وابستگی به حزب و گروه و جناح پرهیز کند و فقط تابع سیاست ولی فقیه باشد و نظرات رهبری را تبیین و بیان نماید تا همه اقشار بتوانند با او مرتبط باشند.

وی گفت: امام جمعه باید در طول هفته مطالعه کند تا پاسخگوی نیازهای مردم باشد و همچنین همیشه در بین مردم باشد تا مشکلات آنان را درک کند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیات و روایات، نماز جمعه را محلی برای آمادگی در برابر دشمن معرفی کرد و گفت: در نماز جمعه سلاح به دست می‌گیریم و در محراب می‌ایستیم و محراب هم از حرب یعنی مقابله و آمادگی در برابر دشمن، یعنی آمادگی در مقابل بدخواهان اسلام و اینکه دو خطبه خوانده می‌شود.

وی بیان کرد: یکی خودسازی و توصیه به تقوی فردی خود امام و تقوی اجتماعی و خطبه دیگر سیاست به این معنا که زمان شناس بودن، ایجاد بصیرت و آگاهی از اوضاع زمان و جهان و حوادث آن در هفته‌ای که از جمعه قبل گذشت تا این جمعه و همچنین حوادث تا جمعه بعد را پیش بینی و تحلیل کردن و بصیرت و آگاهی مردم را بیشتر نمودن است.

مرجع تقلید شیعیان حفظ و حراست از انقلاب و نظام و ارزش‌ها را یک اصل مهم خواند و با اشاره به سوابق حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: با توجه به مدیریت و شایستگی و اخلاص شما امیدوارم در این عرصه موفق باشید.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 20بهمن1396، کدخبر: 345899: www.ana.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
اگه ایمه جمعه و جماعات بیان بدون جناح بندی به همه گروه ها نقد و انتقاد سازنده و همچنین تحسین درست کنن اعتماد مردم به روحانیت زنده میشه
ا.ف75
ناشناس
Germany
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
خیلی حرفه خوبیه و خدا کنه که ما همه ی دولت هارو و اشتباهاتشونو به یه چشم نقد کنیم تا جامعه امام زمان هرچه زودتر برای ظهور اماده بشه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین