پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۳۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۱
سازمان ملل متحد و بانک جهانی در گزارشی اعلام کردند: تا سال ۲۰۳۰ ، ۷۰۰ میلیون انسان در معرض خطر آوارگی ناشی از کمبود شدید آب قرار می‌گیرند.
شعارسال: در بررسی سازمان ملل متحد و بانک جهانی آمده‌ است: سرمایه‌گذاری در زیر ساخت‌های آب باید حداقل طی پنج سال آینده دو برابر ‌شود.

این گزارش که با عنوان «هر قطره آب را به حساب آورید: دستور کاری برای اقدام آب» منتشر شده، خواستار تغییر اساسی در روشی است که جهان، آب را مدیریت می‌کند تا بتوان به اهداف آرمان‌های توسعه پایدار به ویژه تضمین دسترسی و مدیریت پایدار آب و تاسیسات بهداشتی برای همه دست پیدا کرد.

بر اساس این گزارش، ۴۰ درصد مردم جهان تحت تاثیر کمبود آب قرار دارند همچنین اگر مشکل کمبود آب حل نشود ۷۰۰ میلیون نفر در جهان تا سال ۲۰۳۰ در جستجوی آب، آواره و سرگردان خواهند شد. بیش از دو میلیارد انسان در جهان مجبور به نوشیدن آب ناسالم هستند و بیش از چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر به سرویس‌های بهداشتی و سالم دسترسی ندارند.

همچنین دراین گزارش آمده زنان و دختران به شکل نامتناسبی از کمبود آب سالم و عدم دسترسی به سرویس‌های بهداشتی رنج می‌برند که این امر موجب بروز مشکلاتی برای سلامتی آنان و اغلب محدودیت‌های شغلی و آموزشی می‌شود. علاوه بر این، حجمی معادل ۸۰ درصد فاضلاب در جهان بدون اینکه تصفیه شود در محیط زیست رها می‌شود. ۹۰ درصد از ۱۰۰۰ مورد از مخرب‌ترین بلایا از ۱۹۹۰ را فجایع مرتبط با آب تشکیل می‌دهد.

«آنتونیو گوترش» - دبیر کل سازمان ملل متحد - نیز اظهار کرده‌است: باورعمیق من است که آب موضوع مرگ و زندگی است زیرا ۶۰ درصد از بدن انسان را آب تشکیل می‌دهد. بلایای طبیعی مرتبط با آب بیشتر و بیشتر رخ می‌دهند و بیش از پیش خطرناک می‌شوند و این بدان معنی است که آب در واقع موضوع مرگ و زندگی است.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اطلاع‌رسانی سازمان ملل، «جیم یونگ کیم» رییس بانک جهانی نیز تاکید کرده‌ است: زیست‌بومی که زندگی بر آن استوار است یعنی غذای ما، پایداری انرژی، سلامت عمومی، مشاغل، شهرها همه در معرض خطر قرار دارند که حل این مشکل به نحوه مدیریت آب بستگی دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 24 اسفند 1396 ، کدخبر: 96122413650 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
0
0
امروزه مهم ترین نیاز جامعه بشری نیاز به آب آشامیدنی است و این نیاز میتواند عامل بسیاری از جنگ های آینده در جهان باشد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
0
0
ایران هم از این بلا مستثنی نیست و به زودی زود گرفتار مشکلات شدید بی ابی و خشکسالی میشیم اگه همینطوری پیش بریم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین