پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۶۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
یکی از راه‌های مقابله با پیامک‌های تبلیغاتی شکایت به سامانه و معرفی شماره‌های فرستنده بود؛ راهی که اگرچه موثر بود اما نمی‌توانست پیش‌گیرنده باشد. به همین دلیل تصمیم بر آن شد که جلوی ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از همان ابتدا و توسط اپراتورها گرفته شود.

شعار سال: یکی از راه‌های مقابله با پیامک‌های تبلیغاتی شکایت به سامانه و معرفی شماره‌های فرستنده بود؛ راهی که اگرچه موثر بود اما نمی‌توانست پیش‌گیرنده باشد. به همین دلیل تصمیم بر آن شد که جلوی ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از همان ابتدا و توسط اپراتورها گرفته شود.

 پیامک‌های تبلیغاتی از آن موارد است که هر یک از مشترکان موبایلی حداقل یک بار تجربه کرده‌اند. البته این تجربه معمولا به همان یک بار ختم نشده و ارسال این پیامک‌ها گاهی آنقدر زیاد شده که صدای کاربران را هم درآورده است؛ اینکه گاه و بیگاه و در زمان‌های نامناسب صدای دریافت پیامک را می‌شنوند و زمانی که با تصور پیغام شخصی سراغ گوشی خود می‌روند، با حجم انبوهی از تبلیغات روبه‌رو می‌شوند.

این موضوع باعث شد کاربران شکایات خود را از راه‌های مختلف به گوش مسوولان برسانند. اگرچه پیامک‌های تبلیغاتی ریشه‌ای عمیق دارد و زمان آن هم محدود به یکی دو سال گذشته نیست، اما در یک سال اخیر عزم جدی برای جلوگیری از آن‌ها و ایجاد مزاحمتشان ایجاد شد. البته در حالی که ابتدا ارسال پیامک‌ها با سرشماره‌های مشخصی انجام می‌شد و به نحوی مسدود کردن آنها راحت‌تر بود، کسب‌وکارهایی که یکی از مهم‌ترین راه‌های تبلیغات خود را ارسال این پیامک‌ها می‌دانستند، سراغ شماره‌های شخصی رفتند.

ارسال پیامک‌های تبلیغاتی با شماره‌های شخصی هم در برهه‌ای به یکی از مشکلات کابران تبدیل شد؛ بنابراین مسوولان ارتباطی راه چاره را در ایجاد مصوبه‌ای برای مقابله‌ی جدی با این پیامک‌ها دانستند و تصمیم بر آن شد دستورالعملی برای جلوگیری از ارسال آن‌ها داده شود. اولین راه شکایت کاربران به رگولاتوری و سامانه ۱۹۵ بود که با تعداد مشخصی از شکایت و بررسی موضوع، شماره‌ای که تنها برای ارسال پیامک‌های انبوه مورد استفاده قرار می‌گرفت، مسدود شود.

این بار اپراتورها جلوی پیامک‌های تبلیغاتی را می‌گیرند

با وجود این، شکایت از شماره‌های فرستنده‌ی ارسال پیامک تنها می‌توانست از ارسال پیامک‌ تبلیغاتی از این شماره‌ها در آینده جلوگیری کند، در حالی که ممکن بود شماره‌های جدید هر روز سبز شوند و پیامک بفرستند. به همین دلیل تنها راه پیش‌گیری از ارسال پیامک‌ها از همان ابتدا و توسط اپراتورهای موبایلی در نظر گرفته شد؛ اتفاقی که قبلا هم درباره آن بحث شده و تصمیماتی گرفته شده بود اما درنهایت به گفته رگولاتوری در روزهای اخیر و مطابق با دستورالعمل جدید، توسط اپراتورها در حال انجام است.

حسین فلاح جوشقانی - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: شکایت کار سختی بود؛ موثر بود اما نمی‌توانست پیشگیری‌کننده باشد. رگولاتوری دستورالعملی برای شماره‌های شخصی به اپراتورها داده است که دیگر خودشان بدون این‌که حتی شکایتی لازمی باشد، مسدودیت پیامک‌های تبلیغاتی را انجام می‌دهند. در حال حاضر چند روزی است که این کار توسط اپراتورها انجام می‌شود و تاکنون بیش از ۲۰۰۰ شماره شناسایی و مسدود شده است.

وی درباره نحوه تشخیص پیامک‌های معمولی از تبلیغاتی توسط شماره‌های شخصی نیز توضیح داد: طبق دستورالعملی که به اپراتورها دادیم، این شماره‌ها اگر شرایط خاصی داشتند مسدود می‌شوند؛ مثلا تعداد پیامکشان از یک حدی بیشتر باشد یا چند روز قبل از ارسال پیامک هیچ تماس تلفنی و استفاده اینترنتی نداشته باشند؛ یعنی صرفا سیم‌کارت برای پیامک استفاده ‌شود که براساس آن شناسایی و مسدود می‌شوند.

همچنین به گفته اپراتورها، از آنجایی که هر یک از شماره‌های شخصی از اپراتورها با اطلاعات شخصی ثبت می‌شوند، یکی دیگر از راه‌های پیش‌گیرنده این است که در صورت شناسایی شماره‌های شخصی که اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی می‌کنند، تمامی شماره‌های شخص ارسال‌کننده مسدود می‌شود. حال به نظر می‌رسد مجموع چنین اقداماتی بتواند پیامک‌های تبلیغاتی را به حداقل برساند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی تابناک ، تاریخ انتشار 25 اسفند 96، کدمطلب:۷۸۳۲۷۷، www.tabnak.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
0
0
البته اگر همین اپراتور ها با گرفتن پول راضی به تبلیغات نشن!
ا.ف75
ناشناس
United States
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
متشکریم از اقای جهرمی واقعا این پیامکها ازار دهنده بودن واقعا شما یکی از بهترین وزرای اقای روحانی بودید تا الان
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
الان سال هاست که دارن این خبرو به مردم میدن درسته کمتر شده ولی قطع نشده
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین