پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۱۵۹
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه خبر را می‌بینید.

شعار سال: تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه خبر، جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه خبر را می‌بینید.

راننده اتوبوس پاسداران: عاشق اعدام هستم

متهم حادثه پاسداران با اشاره به اینکه من این چند نفر را ندیده‌ام، گفت: بارها از بازپرس پرونده پرسیده‌ام کِی مرا اعدام می‌کنید، چون دیگر علاقه‌ای به بازگشت به جامعه ندارم. محمد ثلالث، راننده اتوبوس حادثه پاسداران با بیان اینکه من عاشق اعدام هستم، گفت: بارها از بازپرس پرسیدم که کِی من را اعدام می‌کنند، چون عاشق اعدام هستم و از این زندگی خسته شدم. در ضمن ما نرفته بودیم آدم بکشیم، بلکه برای تعصب مولایمان رفته بودیم و به همین دلیل وجدانم آسوده است. وی با طرح این ادعا که برای جنگ و کشتن نیامده بودیم، تصریح کرد: دوست ندارم به جامعه برگردم. قاضی محمدی کشکولی خطاب به متهم گفت: حرف‌های شما در این جلسه مغایر با دفاعیات گذشته شماست؛ چرا متفاوت صحبت می‌کنید که متهم پاسخ داد: اگر شما را هم جای من بگذارند، این‌طور می‌گویید؛ شکایت ناجا را به کجا ببرم. من عمداً هیچ آدمی را نکشتم.

بازداشت مشایی، هشداری به احمدی نژاد است که حواسش را جمع کند

حمیدرضا ترقی عضو ارشد موتلفه عنوان کرد که بازداشت مشایی می تواند هشداری به احمدی نژاد باشد. وی با اشاره به بازداشت مشایی گفت: این اقدامی که صورت گرفته، به نفع احمدی نژاد است چراکه تاثیرگذاری روی او کاهش پیدا می کند و می تواند در نهایت دافع مشکلاتش باشد. تا وقتی مشایی بود، تحریک می کرد و اثر می گذاشت، حالا که نیست، اوضاع فرق می کند. عضو ارشد موتلفه اضافه کرد: البته این بازداشت قطعا می تواند هشداری به احمدی نژاد باشد که حواسش جمع باشد.

تندروها با حمایت از بستنِ فیسبوک و توییتر، راه را برای توسعه شبکه بی‌هویت تلگرام باز کردند

ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت:من به عنوان مهندس به شما می گویم تلگرام از نظر مهندسی و سطح تکنیکی شماره یک است. این که شبکه ای بتواند همه شهروندان را در یک کشور به هم مرتبط کند بدون آن که سر سوزنی در داخل کشور سخت افزار و نرم افزار و پلتفورم در اختیار داشته باشد ؛ کار کمی نیست، آن هم با حجم صد گیگابیت بر ثانیه، در حد اعجاز است . فیروزآبادی ادامه داد: این ها در حقیقت چند هدف را تعقیب کرده اند یکی آن که ما در رسانه بین المللی حضور نداریم. ما معادل جمعیت مان؛ فارسی زبان در دنیا داریم . در کشور ما دو میلیون عرب زندگی می کنند که می توانند با عرب های دنیا حرف بزنند ، 20 میلیون ترک داریم که می توانند با ترک های دنیا حرف بزنند ، ترکمن و کرد داریم که می توانند با ترکمن ها و کرد های دنیا حرف بزنند . این ها خیلی هوشیارانه ما رابه گوشه ای برده اند البته تند روهای داخلی هم با حمایت از بستن توئیتر و فیس بوک و... به آن ها کمک کرده اند.

عمل احمدی‌نزاد و مشایی با انگلیس و اسرائیل یکی است

آخرین نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا در سال ۹۶ در شهر اصفهان برگزار شد. محسنی اژه‌ای در پاسخ سوال خبرنگاری که پرسید: نظر شما درباره جریان سازی های احمدی نژاد و یارانشان چیست؟ گفت: معاون اول قوه قضاییه: بخشی از جریان سازی ها همراهی با دشمن است/ عمل آن ها با شیطان بزرگ و اسرائیل یکی است. می خواهند از رسیدگی به مفاسدشان جلوگیری کنند. کسانی که قانون را بر نمی تابند مصداق صریح دیکتاتور هستند.این پرونده طی ماهها تحقیق شده و در دادگاه بدوی رسیدگی شده، هر مدرکی می خواستند ارائه دادند.

جهانگیری: رفع حصر سال بعد انجام می‌شود

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: برخی این تصور را داشتند که پایان سال٩٦ تصمیم رفع حصر نهایی شود ولی اتفاقی رخ نداد اما انشاءالله برای سال آینده این مهم هم رخ می‌دهد. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور درباره رفع حصر گفت: در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اقدامات خوبی صورت گرفته است وی تاکید کرد: برخی این تصور را داشتند که پایان سال٩٦ تصمیم رفع حصر نهایی شود ولی اتفاقی رخ نداد اما انشاءالله برای سال آینده این مهم هم رخ می‌دهد.

بانک‌ها هنوز اسلامی نشدند و همچنان "ربا" می‌گیرند

بارها علما، مراجع و حوزه درباره اخذ دیرکرد سیستم بانکی تذکر دادند، مردم بسیاری نامه می‌نویسند که به‌واسطه همین سودهای حرام خانه و زندگیشان از بین رفت، کارخانه‌ها تعطیل شد و افراد مشکل پیدا کردند. این مرجع تقلید در دیدار عده‌ای از طلاب حوزه علمیه مشهد در سخنانی اظهار داشت: متأسفانه گاهی به توصیه‌های حوزه از سوی مسئولان بی‌توجهی می‌شود.

شورای نگهبان حق اعمال سلیقه ندارد

محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: اگر چنانچه شرایط مطلوبی در انتخابات آینده، پیش‌رو باشد و احساس اینکه افراد واجد صلاحیت، پرونده‌ای در رابطه با ایراداتی از قبیل عدم التزام به اسلام و ولایت‌فقیه نداشته باشند و اگر عدم تائید نهادهای اطلاعاتی و رویکردهای تضییقی وجود نداشته باشد، علی‌القاعده اصلاح‌طلبان، نیروهای موجّه‌تری را برای رقابت انتخاباتی در صحنه انتخابات خواهند داشت. احزاب سیاسی حق ندارند به دور از آنچه قانون به آن ها اجازه داده، مطالبه‌ای داشته باشند و شورای نگهبان هم حق ندارد فراتر از قانون، اِعمال سلیقه کند. اگر جهانگیری به حضور پارلمانی علاقمند باشد، این قابلیت را دارد که سرلیست مجلس قرار بگیرد. بنده به آقای عارف حق می‌دهم گله‌مند باشد، چون برخی در حزب کارگزاران، شاید ایشان را رنجانده باشند. آقای عارف بعضا اظهاراتی در گذشته داشته‌اند که ممکن است مورد نقد دوستان ما در حزب قرار گرفته باشد؛ البته ممکن است یکی از این افراد هم بنده بوده باشم و آقای عارف از من هم گله‌مند باشد ولی شخصا علاقه‌مند، ارادتمند و دلسوز آقای عارف هستم.

شعار پیشنهادی محمود صادقی برای سال 97

محمود صادقی تأکید کرد: پیش نیاز مبارزه با فساد بحث فرهنگ دوری از اسراف و سالم کار کردن است. به نظر من در حوزه فرهنگ کارهای زیربنایی باید شروع شود. کارهای روبنایی بخش های مختلف فرهنگی هم مهم است اما به نظر من در حوزه فرهنگ نیاز به کارهای بنیادین ریشه ای داریم که منجر به اصلاح رفتارها شود. از نگاه من «مبارزه با فساد» می تواند مهمترین شعار سال آینده باشد که علی رغم اقتصادی بودن پایه آن بیشتر فرهنگی و سیاسی است.

پزشکیان: جهانگیری هم شهردار شود بلایی سرش می‌آورند

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: اگر هم آقای جهانگیری بخواهد شهردار شود شاید با یک بهانه‌ای بلایی سرش می‌آورند که مجبور شود او هم از شهرداری استعفا دهد.پزشکیان در خصوص برخی اظهار نظرها مبنی بر شهردار شدن یکی از اعضای شورای شهر تهران، گقت: اگر کسی برنامه‌ای داشته باشد می‌تواند کاندیدا شود اما صحبت این است که برای مدیریت شهر تهران برنامه داریم یا خیر. این موضوع نیاز به اطلاعات دارد که من ندارم تا بتوانم قضاوت کنم.وی تاکید کرد: اینکه به صورت سلیقه‌ای و سیاسی یک فردی را انتخاب و به آن حکم بدهیم نتیجه نخواهد داشت. باید بر اساس آگاهی و علم انتخاب کنیم و پشت آن آگاهی بایستیم تا بتواند کاری کند. در غیر این صورت اگر بخواهیم به صورت سیاسی شخصی را انتخاب کنیم به جایی نمی‌رسیم.

واکنش احمدی‌نژاد به بازداشت مشایی

محمود احمدی‌نژاد در واکنش به دستگیری اسفندیار رحیم مشائی، گفت: مسئولیت سلامت آقای مشائی برعهده مقام‌های قضایی است و باید هرچه زودتر آزاد شود. گزیده ای از بیانیه احمدی نژاد در واکنش به بازداشت مشایی به شرح ذیل است:اطلاع یافتم که عصر امروز (شنبه)، عوامل امنیتی تحت امر دستگاه قضایی، در یک رفتار غیرقانونی، خودروی آقای مهندس اسفندیار رحیم مشایی را متوقف ساخته و ایشان را بدون اعلام علت و بیان عناوین اتهامات احتمالی، بازداشت کرده و با خود برده اند.لازم به تاکید و تصریح می دانم که مسئولیت سلامتی جناب آقای مهندس مشایی برعهده مقامات قضایی است و لازم است طبق اصول قانون اساسی، فوراً نسبت به آزادی ایشان اقدام شود.اینجانب شکایت این مظالم را به محضر مولایمان حضرت ولی عصر(عج) می برم و از او در انجام وظیفه دفاع از حقوق ملت و کیان کشور، استمداد می طلبم. تردید ندارم که این رفتارها، نمی تواند نتایجی بهتر از آنچه بر گذشتگان رفته است، برای بانیان آن در پی داشته باشد.

خبری عجیب در ورزش پرطرفدار ایران

در پایان جلسه مدیران باشگاه بانک سرمایه تصمیم بر آن شد تا این تیم که سه دوره پیاپی قهرمانی لیگ برتر را در کارنامه دارد از ادامه تیم‌داری در والیبال انصراف دهد.پس از جلسه مدیران باشگاه بانک سرمایه که در حضور مدیر عامل این تیم و اعضای هیئت مدیره بانک سرمایه برگزار شد، تصمیم بر این شد که تیم والیبال بانک سرمایه که به تازگی سومین قهرمانی‌اش در لیگ را جشن گرفته بود و سابقه دو قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را در کارنامه دارد از ادامه تیمداری در لیگ برتر والیبال انصراف دهد و به این ترتیب این تیم والیبال به طور کامل منحل شد.هم چنین با اعلام مسئولان باشگاه بانک سرمایه تمامی بازیکنان این تیم آزاد هستند و می توانند مبالغ باقی مانده را با باشگاه تسویه کنند.

پاسخ معاون روحانی به پشت پرده‌های استیضاح سه وزیر

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با رد این ادعا که بخشی از دولت موافق استیضاح وزرای راه،‌ تعاون و کشاورزی بود، گفت: دولت یکپارچه از وزرای خود دفاع کرد.حسینعلی امیری با اشاره به اینکه دولت یکپارچه است، گفت: اینکه گفته شود بخشی از دولت با استیضاح وزرا موافق بود حرف درستی نیست. من مسئول رابطه دولت و مجلس هستم و اگر بنا بود چنین دیدگاهی وجود داشته باشد، من حتما در جریان قرار می‌گرفتم.وی همچنین گفت: دولت یک مجموعه منسجم است و برای حفظ یکپارچگی خود همه اعضای دولت تلاش کردند به سوالات و ابهامات نمایندگان پاسخ بدهند. من به سهم خود از رییس مجلس، هیات رییسه و نمایندگان استیضاح‌کننده و موافقان و مخالفان استیضاح تشکر می‌کنم.امیری در پاسخ به این پرسش که آیا واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور هم مخالف استیضاح بود؟ تاکید کرد: بله، واعظی هم در جلسه استیضاح حضور داشت. همه اعضای دولت مخالف استیضاح وزرا بودند.

محکومیت مهدی هاشمی ۲۵ سال است نه ۱۰ سال

سخنگوی قوه قضاییه گفت: حکم جرم اختلاس توام با جعل ۷ تا ۱۰ سال است که برای وی ۱۰ سال صادر شد.محسنی اژه‌ای افزود:اخذ رشوه نیز پنج تا ۱۰ سال زندان دارد که برای مهدی هاشمی ده سال صادر شد.او ادامه داد: در ارتباط با اقدامات امنیتی نیز حداکثر مجازات ۵ سال زندان است که باز هم برای وی پنج سال در نظر گرفتند، بنابراین وی به ۲۵ سال زندان محکوم شد نه به ۱۰ سال.

سید حسین شیرازی آزاد شد

براساس اطلاعات موجود با نظر قاضی دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت سید حسین شیرازی فرزند آیت الله سید صادق شیرازی از زندان آزاد شد.

پیام توئیتری تند رئیس سابق سیا خطاب به ترامپ

جان برنان، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» در پی برکناری اندرو مک کیب، معاون اداره پلیس فدرال این کشور در توئیتر نوشت:وقتی عمق پول‌پرستی، تباهی اخلاقی و فساد سیاسی‌ات تمام و کمال رو شود، در زباله‌دان تاریخ و در همان جایگاهی قرار خواهی گرفت که به عنوان یک عوام‌فریبِ سیاه‌رو لایق آن هستی.شاید الان "اندی مک‌کابی" را بلاگردان خودت کنی، اما آمریکا را نمی‌توانی نابود کنی... آمریکا بر تو پیروز خواهد شد.

منظورم از نظامیان برای ریاست جمهوری یک سپاهی بود

محمدعلی پورمختار نماینده کبودرآهنگ و عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت و گو با خبرنگار اعتمادآنلاین در توضیح اظهاراتش پیرامون انتخاب یک نظامی به عنوان رییس جمهور، گفت: منظور من این بود که یک سپاهی به عنوان رییس جمهور بیاید. چون سپاهی‌ها توانمند هستند. سپاهی‌ها مقتدرند و در عین حال مدیریت قوی دارند.آنها روحیه قوی و مدیریت جهادی دارند.وی در پاسخ به اینکه چه کسی مدنظرتان است خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمی توانم این را بگویم. این دیدگاه من به صورت کلی است که یک سپاهی حتما می تواند رییس جمهور خیلی خوبی شود.این نماینده اصولگرای مجلس تصریح کرد: یک رییس جمهور سپاهی می تواند ما را از شرایط کنونی نجات دهد. شرایط کنونی مشکلات اقتصادی که حاکم است و ضعفی که بعضا در مقابل کشورهای پر مدعا مانند آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی شاهد هستیم و تحقیری که می شویم.پورمختار افزود: یک سپاهی این موضوع را بر نمی تابد و یک رییس جمهور سپاهی حتمامی تواند در این عرصه با اقتدار کامل برخورد کند ضمن اینکه پروتکل ها را هم کامل رعایت کند.وی یادآور شد: افراد توانمند و خیلی قوی در سپاه وجود دارند که می توانند کاندیدای ریاست جمهوری شوند.

اولین واکنش بازیگر زن پس از انتشار خبر کشف حجابش

الهه فرشچی بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار متنی در اینستاگرام شایعه کشف حجاب و خروجش از کشور را تکذیب کرد.این بازیگر نوشت: همراهان محترم برای ساعاتی تلفن همراه اینجانب به امانت در اختیار یک به اصطلاح دوست بی وجدان و سرشار از حسد بود که با انتشار عکسی خصوصی از من و مطلبی کذب در صفحه اینستاگرامم باعث سودجویی و موجب تعجب و نگرانی شما عزیزان شده بود. از شما همراهان محترم و با فرهنگ عذرخواهی کرده و به اطلاع می رساند که این موضوع از طریق مراجع قضایی دنبال خواهد شد.

خاطره جالب معاون اول قوه قضاییه در لباس شخصی

اژه ای در پایان نشست خبری امروز خود به بیان خاطره‌ای جالب پرداخت:در زمان محاکمه فردی که سال‌ها بنده قاضی پرونده ایشان بودم و جریان آن از رسانه ملی پخش می‌شد، وقتی از اصفهان به تهران می‌آمدم، در دلیجان وقت نماز شد و به مسجد رفتم.آن زمان آقای سیف که اکنون رئیس بانک مرکزی است، رئیس بانک صادرات بود؛ بنده نیز لباس شخصی پوشیده بودم؛ آقای سیف وقتی بیرون آمد، پولی را به خادم وقت مسجد داد و رفت.خادم او را صدا زد و گفت: آقا بیا قبضش را بگیر. وقتی آقای سیف گفت: قبض نمی‌خواهم، خادم گفت: نه بگیر؛ وگرنه فردا محسنی اژه‌ای به سراغم می‌آید. عرض بنده این است که پخش تلویزیونی دادگاه‌ها اینقدر تاثیر دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تابناک، تاریخ انتشار 27 اسفند 96، کد مطلب: 783937، www.tabnak.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین