پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۴۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
صنعت نفت در استان بوشهر به عنوان قطب صادرات نفت و پایتخت انرژی ایران روزهای پر فراز و نشیبی را در سال 96 پشت سر گذاشت.

شعار سال:27 فروردین 1396 روزی مهم در تاریخ صنعت نفت در استان بوشهر به شمار می رود. با حضور رئیس جمهور در عسلویه فازهای 17 و 18 و 19 و 20 و 21 میدان گازی پارس جنوبی در مدار تولید قرار گرفت تا علاوه بر افزایش ۱۵۰ میلیون مترمکعبی تولید گاز در این مخزن مهم گازی جهان، برداشت دو شریک قدیمی این میدان یعنی ایران و قطر از مخزن پارس جنوبی هم تراز شود.
همچنین پس از سال ها چشم انتظاری قفل تولید نفت در لایه نفتی پارس جنوبی گشوده و برداشت نفت از این میدان برای نخستین بار آغاز شد. حجم ذخایر درجای نفت خام لایه نفتی پارس جنوبی بیش از چهار میلیارد بشکه برآورد شده که اکنون روزانه حدود 25 هزار بشکه نفت در این لایه نفتی تولید می‌شود. قرار است به تدریج ظرفیت تولید از این میدان به 35 هزار بشکه برسد.
همچنین واحدMEG پتروشیمی مروارید با هدف تولید انواع اتیلن گلایکول با ظرفیت تولید سالانه ۵۴۰ هزار تن محصول ، فاز ۲ پتروشیمی کاویان به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده اتیلن منطقه خاورمیانه با هدف تأمین خوراک واحدهای پتروشیمی مسیر خط لوله اتیلن غرب با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن اتیلن و پتروشیمی تخت جمشید پارس با هدف تولید انواع محصولات پلی استایرن به ظرفیت تولید سالانه ۶۵ هزار تن طرح هایی بودند که با حضور رئیس جمهوری و وزیر نفت به بهره‌برداری رسیدند.
امضای قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به عنوان نخستین گام اجرایی در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی را می‌توان از مهم‌ترین رویدادهای صنعت نفت ایران به شمار آورد؛ قراردادی که ۱۲ تیر 96 بین شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی متشکل از شرکت توتال فرانسه، شاخه بین‌المللی شرکت ملی نفت چین (CNPCI) و پتروپارس ایران امضا شد و افزون بر ‌آن‌که مقدمات سرمایه‌گذاری پنج میلیارد دلاری را در کشور فراهم کرد، حاوی پیام‌هایی از جمله فروریختن دیوار تحریم‌ها، امنیت سرمایه‌گذاری و موفقیت دیپلماسی نفتی ایران بود.
نیمه شهریورماه امسال شاهد امضای قرارداد طرح بازیافت و مصرف گاز مشعل پالایشگاه دوم پارس جنوبی (فازهای ٢ و ٣) به ارزش حدود ۵۰۰ میلیون یورو بین شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی متشکل از شرکت SOFREGAZ فرانسه و شرکت صنعت سازه ثمین بودیم.
شرکت ملی نفت ایران در یک سال اخیر در زمینه صادرات نیز اقدام‌های توسعه‌ای خوبی را انجام داد، به طوری که ایران در سال ۲۰۱۷، ۷۷۷ میلیون بشکه نفت (حدود دو میلیون و ۱۳۰ هزار بشکه) صادر کرد افزون بر این چین و هند بزرگ‌ترین مشتریان نفت ایران در آسیا به شمار می‌روند.
صنعت پتروشیمی هم امسال نیز با رشد قابل توجهی در تولید همراه بود به نحوی که عملکرد تولید ۱۱ماهه مجتمع‌های پتروشیمی کشور از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه نشان از تولید بیش از ۴۹میلیون تن محصول پتروشیمی می‌دهد که براساس این عملکرد، تولید ۱۶ مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه عسلویه حدود ۲۰ میلیون و ۸۸۶ هزار تن بوده است.
اما در واپسین ماه های سال 96 خبر غرق شدن نفتکش سانچی در سواحل چین کام ملت را تلخ کرد.
این نفتکش ۱۶ دی‌ 96 با ۳۲ سرنشین با محموله میعانات گازی عازم کره جنوبی بود که در ۱۵۸ مایلی سواحل شرقی چین با یک کشتی فله‌بر چینی برخورد کرد. در این حادثه۳۲ سرنشین این نفتکش جان‌شان را در این حادثه از دست دادند و سانچی به طور کامل غرق شد.
ابوذر نظامی متولد 1357در تنگستان اهل روستای میانخره شهرستان دشتی کمک سرملوان این شناور بود که در این حادثه آسمانی شد.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت آفتاب بوشهر، تاریخ 29 اسفند 96، کد مطلب: 4263: www.aftabeboushehr.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
0
0
حیف این بوشهر که داره این همه سوداوری برای کشور میکنه اما بهش اونچنان که باید رسیدگی نمیشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین