پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۴۳۵
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۵
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده۵ مجتمع پتروشیمی کاویان، مروارید، انتخاب، تخت جمشید و پردیس تا پایان امسال در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.
 شعار سال: مرضیه شاهدایی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه مجتمع‌های پتروشیمی طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی هستند اظهار داشت: مجتمع‌های پتروشیمی بر اساس سیاست ملی و کلی نظام برای جلوگیری از خام فروشی محصولات در کشور پیشتاز است که این طرح‌ها بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرایی شده است.

معاون وزیر نفت، با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در کشور رتبه نخست در تولید دارد افزود: صنعت پتروشیمی یکی از صنایع مهم در راستای تولید، اشتغال و صادرات غیر نفتی است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه استان بوشهر سهم مهمی در تولید محصولات پتروشیمی در کشور دارد خاطر نشان کرد: استان بوشهر با داشتن زیرساخت‌های مهم در عرصه نفت، گاز و پتروشیمی به عنوان پایتخت اقتصادی و انرژی شناخته و معرفی شده است.

شاهدایی با اشاره به اینکه طرح‌های مهمی در عرصه صنایع پتروشیمی در استان بوشهر طراحی شده تصریح کرد: امسال سال خوبی در صنعت نفت و بخش‌های صنعت پتروشیمی است که یکی از این مناطق شهرستان عسلویه است.

وی از راه‌اندازی فاز دوم مجتمع پتروشیمی کاویان در عسلویه خبرداد و افزود: اکنون این مجتمع وارد مدار تولید شده که در دهه فجر فاز دوم این مجتمع پتروشیمی با تولید یک میلیون تن الفین افتتاح می‌شود.

معاون وزیر نفت با اشاره به راه‌اندازی فاز دوم مجتمع پتروشیمی مروارید تصریح کرد: با افتتاح این مجتمع در دهه فجر امسال 550 هزار تن منو ایلن گلایکول، دی اتیلن گلایکول و تری اتیلن گلایکول تولید می‌شود.

شاهدایی از راه‌اندازی واحد پتروشیمی انتخاب در دهه فجر امسال خبرداد و خاطر نشان کرد: فاز نخست طرح تولید 250 هزار تنی پلی‌استایرن پتروشیمی انتخاب که در منطقه عسلویه در دست اجر است در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به افتتاح پتروشیمی تخت جمشید گفت: پتروشیمی تخت جمشید با ظرفیت 50هزار تن پلی استایلن از نوع خاص در مدار تولید قرار گرفته که همزمان با سه واحد دیگر در دهه فجر افتتاح می‌شوند.

وی از افتتاح فاز سوم پتروشیمی پردیس خبرداد و خاطر نشان کرد: فاز سوم این پتروشیمی با ظرفیت تولید یک میلیون تن اوره تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه در مجموع 5 طرح پتروشیمی تا پایان امسال افتتاح رسمی می‌شود افزود: سه طرح دیگر نیز تا اوایل سال آینده در پارس 2 منطقه ویژه اقتصادی انرژی افتتاح می‌شود که طرح های توسعه‌ای واحدهای پتروشیمی بوشهر و مرجان از جمله این طرح‌ها است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 19 دی 1395، کد مطلب: 1290884، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین