پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۹۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰
اگر بخواهیم کارآفرینی در کشور رواج پیداکند اول باید فرهنگمان را تغییر دهیم وباید همه را به مسیری هدایت کنیم که به فکر اشتغال و گسترش کارآفرینی هم برای خود وهم برای دیگران باشند.
شعارسال: این روزها واژه‌ی کارآفرینی زیاد به گوش‌مان می‌خورد. در برنامه‌های مختلف تلویزیونی می‌بینیم میهمانان کارآفرین از نخستین روزهای شروع کسب‌وکارشان می‌گویند و اینکه چطور صاحب مشاغل موفق و پردرآمد شده‌اند. شاید در مواجهه با این مصاحبه‌ها از خودتان پرسیده باشید آیا من هم می‌توانم کارآفرین باشم؟ اگر این جرقه در ذهن‌تان زده شده که به حوزه‌ی کارآفرینی وارد شوید، ابتدا لازم است تصویر ذهنی درستی از این مفهوم بسازید. در ادامه با ما همراه باشید تا این مفهوم کلیدی را به شما معرفی کنیم.

کارآفرین چه کسی است؟



کارآفرین به کسی گفته می‌شود که علاوه بر برخورداری از خلاقیت بالا، دارای روحیه‌ی خطرپذیری است و می‌تواند برای حل مشکلات دنیای امروز راهکارهای عملی و مبتکرانه ارائه دهد. انسان‌های کارآفرین موجب ظهور مشاغل جدید می‌شوند و می‌توانند با تشخیص زودهنگام فرصت‌های رشد، نیرو و نشاط تازه‌ای به تشکیلاتی که سال‌ها از عمرشان می‌گذرد ببخشند.

فعالیت‌های کارآفرینی کدامند؟

بارزترین شکل کارآفرینی راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید است که به آن استارتاپ گفته می‌شود. در سال‌های اخیر، مفهوم کارآفرینی از حوزه‌ی کسب‌وکار فراتر رفته و به ابعاد اجتماعی و سیاسی نیز وارد شده است.

کارآفرینی طیف وسیعی از فعالیت‌ها را شامل می‌شود که بسته به نوع کسب‌وکار و ایده‌ی پشت آن متفاوتند. از فعالیت‌های کارآفرینی کوچک‌مقیاس که انفرادی و پاره‌وقت اجرا می‌شوند گرفته تا پروژه‌های وسیع‌تر که فرصت‌های شغلی بیشتری را فراهم می‌کنند، همگی نمونه‌هایی از کارآفرینی محسوب می‌شوند.

و در ادامه...

اصغر جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی اظهار داشت:اگر بخواهیم کارآفرینی در کشور رواج پیداکند اول باید فرهنگمان را تغییر دهیم وباید همه را به مسیری هدایت کنیم که به فکر اشتغال و گسترش کارآفرینی هم برای خود وهم برای دیگران باشند.

وی با طرح این سوال که در حال حاضر چه میزان از زمان اوقات فراغت جوانان ونوجوانان که بسیارهم با تلاش و هزینه دستگاه های مختلف فرهنگی اجرا و برگزار می شود در جهت اشتغال و صرف فرهنگ کارآفرینی می شود؟گفت:جوانان که در رشته های مهندسی فارغ التحصیل دانشگاهی هستند به محض خروج از آن با اصول ابتدایی فنی همان رشته ی تخصصی خود آشنایی نداشته و تنها دروس به صورت تئوری آموزش داده می شودو این روش اصلا روش درستی نیست.

 جمعه ای بیان داشت:در مسأله کارآفرینی باید ذائقه ی مردم را در نظر گرفت و در مسیر تغییر آن قدم برداشت لذا باید عرضه و تقاضا را اهمیت داده و به آن توجه داشت.دانشگاه ها و مراکز علمی هم باید در جهت این مسیر به دانشجو آموزش داده و آن را به این سمت هدایت کنند تا در جهت تغییر سلیقه ی مصرف کننده به کار و فعالیت بپردازد.

 رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان با اشاره به پاسداشت و تکریم هرساله ی کارآفرینان و صادرکنندگان برتر در جشنواره های مختلف افزود:لازم است تا دستگاه های مختلف به صورت هماهنگ و با تعامل مطلوب به برگزاری این قبیل جشنواره ها جهت ارتقاء و تقویت روحیه ی کارآفرینان و گسترش فرهنگ آن اقدام نمایند.

اصغر جمعه ای پیرامون حمایت از کارآفرینان ابراز داشت:ضروری است تا حمایت از کارآفرین بصورت جدی و مستمر انجام شده و تسهیلات لازم را به آنان ارائه بدهند تا کارآفرین و صنعتگر بتواند با مشکلات پیش روی خود بهتر مقابله کرده و آنها را رفع نماید.

وی درادامه گفت:بایدرسانه ها و تمامی دستگاه ها به جهت حمایت از کارآفرینان قدم بردارند و حمایت از کالای داخلی و ایرانی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند تا کارآفرین را صاحب انگیزه و رغبت به جهت ادامه مسیر فعالیت خود نمایند.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری علم و فناوری، تاریخ انتشار: 5فروردین 1397، کدخبر:  59448 ،www.stnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
شاید کار افرینی رو بصورت اکادمیک تر تدریس کرد برای حل نیاز های حال حاضر کشور
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین