پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۴۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع انساني استاندار يزد گفت: اين استان با توجه به ظرفيت هاي بالاي توليد انواع کالاهاي باکيفيت مي تواند در حمايت از کالاهاي ايراني در کشور الگو شود.

شعار سال: علي زيني وند روز دوشنبه در حاشيه ديدار نوروزي با جمعي از صنعتگران استان گفت: امسال در تداوم شعارهاي يک دهه اخير از سوي مقام معظم رهبري به عنوان سال حمايت از کالاي ايراني اعلام شده است.
وي افزود: ايشان هر سال با آسيب شناسي موشکافانه مشکلات سال قبل ، عناويني را براي راهبري سال جديد اعلام مي کنند که در سال هاي گذشته ، مخاطب شعارهاي اقتصادي عمدتا مسئولان بودند ولي امسال متوجه مردم نيز بود.
معاون استاندار يزد اضافه کرد: مردم در فرهنگسازي استفاده از کالاهاي ايراني و تبديل آن به يک باور عمومي و توليدکنندگان در تقويت خودباوري ميان خود و ايجاد تکان جدي در بخش خصوصي نقش اساسي دارند.
زيني وند با بيان اينکه در توليد کالاي مورد پسند جامعه با نظارت دولت سه نکته و ضلع مهم است ، تصريح کرد: با توجه به اينکه جنگ رقابت زياد شده بايد توليدکنندگان ايراني ، کالاي باکيفيت توليد کنند.
وي اضافه کرد: نکته و ضلع ديگر مبارزه با قاچاق کالاست که کارنامه دولت تدبير و اميد در اين بخش موفق است ولي براي تکميل شدن فعاليت ها و کمک به رونق توليد داخلي بايد همه حاکميت جدي وارد عرصه شوند.
اين مسئول موضوع ديگر را تعرفه ها عنوان کرد و افزود: اين نکته عمدتا به عنوان ابزار سياسي براي مقابله با کشورهاي ديگر استفاده مي شود ولي در عين حال در برخي مواقع به خاطر بعضي بي تدبيري ها ، موقعيت هاي خوبي در سرمايه گذاري در کشورهاي آسيايي را از دست داده ايم.
معاون استاندار يزد يادآور شد: در اين ميان نبايد تأثير تبادلات سياسي را در کاهش و يا افزايش اين تعرفه ها و مشکلات براي صادرکنندگان فراموش کرد.
زيني وند با تأکيد بر لزوم ارائه نظرات کارشناسي از سوي بخش خصوصي گفت: اولين مزيت استان يزد ، داشتن بخش خصوصي قوي با افراد باتجربه و آشنا به راهکارهاي موفقيت است که براي مديريت کشور بسيار مفيدند.
وي با اشاره به ظرفيت هاي بالاي استان يزد در توليد انواع کالاهاي باکيفيت تصريح کرد: حتما بايد براي کالاهاي داراي مشابه داخلي و حتي يک پله پايين تر تعرفه سنگين ايجاد کرد تا توليد کننده داخلي ضرر نکند.
وي در عين حال بر لزوم حمايت از توليدکنندگاني که با تکيه بر نظرات متخصصان دانش بنيان و اتاق فکر و نيز تکنولوژي هاي جديد، کالاهاي باکيفيت توليد مي کنند اظهار داشت: هر کسي که توان مديريت و کيفي سازي کارخانه اش را ندارد نبايد حمايت شود.
اين مسئول ادامه داد: حق نداريم پول بيت المال را به کارخانه اي بدهيم که هر روز بدهکارتر مي شود و توان توليد کالاي باکيفيت ندارد و در اين خصوص بايد جسور و جدي باشيم.
معاون استاندار يزد گفت: براي حل مشکلاتي که داخل استان حل مي شود ضمانت و چک سفيد امضا مي دهيم که با جديت و مقبوليت استاندار در تهران و در چارچوب و کانال قانوني ، آنها را حل مي کنيم و بقيه مشکلات را از طريق مرکز و وزرا پيگيري مي کنيم.
زيني وند تشکيل تيم براي رسيدن به سود بيشتر در سال جديد از سوي بخش خصوصي را يادآور شد و افزود: يزد مي تواند در سال حمايت از کالاي ايراني سود بسيار خوبي ببرد و شرط آنها جديت بخش خصوصي در اين بخش با حمايت مديران ارشد استان است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ 6 فروردین 97، کد مطلب: 120180326174936284: www.aryanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
0
ایشالله که همه استان ها به اون چیزی که رهبر معظم میخوان برسن ولی واقعا یزد توانایی و پتانسیل بالایی در این زمینه داره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین