پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۱۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۷
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: مقدمات طرح «حمایت فرهنگی و اجرایی از کالای ایرانی» در دست آماده‌سازی است تا پس از تعطیلات نوروزی و با قید دو فوریت به هیأت رئیسه مجلس تحویل دهیم تا سریع‌تر تبدیل به قانون شود.

شعار سال: حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر اظهار داشت: قطعا «حمایت از کالای ایرانی» یکی از مهم‌ترین راهبردهای برون‌رفت از مشکلات فعلی است و اگر در سنوات گذشته مسئولان برای این مسئله یک سری اقدامات اجرایی می‌کردند، امروز شاهد این وضعیت اقتصادی در کشور نبودیم.

وی افزود: برای تحقق شعار سال باید از قالب شعار و حرف خارج شویم و اقدام عملی انجام دهیم، در همین رابطه طرحی را با عنوان «حمایت فرهنگی و اجرایی از کالای ایرانی» در دست آماده‌سازی داریم تا براساس آن تمام دستگاه‌های دولتی و نیز دستگاه‌های عمومی مانند شهرداری‌ها ملزم شوند که در خرید امکانات و تجهیزات در صورتی که کالای مشابه داخلی وجود داشته باشد، مجاز به خرید کالای خارجی نباشند و در صورت تخلف، دستگاه‌های نظارتی ملزم به برخورد با آن‌ها شوند.

نائب رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقدمات طرح «حمایت فرهنگی و اجرایی از کالای ایرانی» در دست آماده‌سازی است تا پس از تعطیلات نوروزی و با همکاری سایر نمایندگان، آن را با قید دو فوریت به هیأت رئیسه مجلس تحویل دهیم تا سریع‌تر تبدیل به قانون شود.

پژمانفر با بیان اینکه برای حمایت از کالای ایرانی دستگاه‌های عمومی و دولتی باید اقدامات اولیه را انجام دهند، گفت: تولیدکنندگان داخلی از فرصت شعار سال برای کیفی‌سازی تولیداتشان استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در بُعد تبلیغاتی و رسانه‌ای طرح «حمایت فرهنگی و اجرایی از کالای ایرانی»، تبلیغ کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی در رسانه ملی، جراید و فضای مجازی ممنوع می‌شود و جریمه متخلفان نیز صرف فرهنگ‌سازی برای مصرف کالاهای داخلی در نهادهای عمومی مانند مساجد، مدارس و فرهنگسراها می‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: صاحب نظران و عموم مردم که نکاتی را در این زمینه موثر می دانند به سایت شخصی بنده به آدرس pejmanfar.com و کانال تلگرامی به آدرس @pejmanfar_ir مراجعه کرده و پیشنهاداتشان را ارائه کنند تا این طرح در ابتدای بازگشایی مجلس به صورت غنی‌تر و مفیدتر تحویل هیأت رئیسه شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 5 فروردین 97، کد مطلب: 13970105000921، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
دانشگاهیان هم باید از این موضوع حمایت کنند ؛ حمایت از کالای ایرانی نباید فقط مختص به گروهی خاص در جامعه باشد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین