پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۴۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:به منظور حمایت از تولیدات داخلی مجلس شورای اسلامی شعار را کنار بگذارد و مردانه وارد میدان شود؛دولت هم از شعار زدگی و شعار های پوپولیستی را که جز وعده توخالی نیست کنار بگذارد و و خود را موظف به حمایت از تولیدکنندگان و مردم بداند.
شعارسال:عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:به منظور حمایت از تولیدات داخلی مجلس شورای اسلامی شعار را کنار بگذارد و مردانه وارد میدان شود؛دولت هم از شعار زدگی و شعار های پوپولیستی را که جز وعده توخالی نیست کنار بگذارد و و خود را موظف به حمایت از تولیدکنندگان و مردم بداند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان ؛ ضمن عرض تبریک سال نو به ملت شریف ایران اسلامی،به ویژه خدمت مقام عظمای ولایت مقام معظم رهبری در خصوص تبیین شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به نام«حمایت از کالای ایرانی» اظهار کرد:مقام معظم رهبری طی چند سال گذشته تا کنون، شعارهای سال را با نام اقتصادی نامگذاری می کنند و آن انتظاری که از مسئولین کشور می باشد که بسیج شوند و تلاش کنند که شعار سال محقق شود عملی نمی شود.

وی تصریح کرد:یعنی با وجود اینکه در سال 95 مقام معظم رهبری شعار سال را در مورد مسائل اقتصادی با نام« اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل» تکرار کردند؛اما این در حالی است که مسئولین به زدن بنر و برگزاری همایش و چاپ بروشور بسنده کردند.

این مقام مسئول با اشاره به مطالب فوق ادامه داد:نامگذاری این شعار نشان از آن دارد که شعار بس است و عمل کنید؛ اما در سال 95 نیز عمل موثریدر راستای محقق شدن اقتصاد مقاومتی از جانب مسئولین شاهد نبوده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی عنوان کرد:اگر به فرمایشاتی که از ده سال گذشته مقام معظم رهبری داشته اند، عمل شده بود جایگاهی که ایشان در افق چشم انداز 1404 پیش بینی کردند که اقتصاد اول منطقه باشیم خیلی زودتر به آن می رسیدیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:منتهی برخی چشمشان به دست دیگران و به بیرون از کشور است و برخی دیگر هم برای درآمد خودشان و اینکه بتوانند مال و ثروت خود را چند برابر کنند دنبال واردات بی رویه آن هم واردات کالایی هایی که در ایران تولید می شود و بعضا کیفیت شان از نوع وارداتی بهتر است، می باشند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سال 96 مجدد بر اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند،اذعان کرد: چرا که تنها راه برون رفت از مشکلات در کشور توجه به این مسئله است تا بتوانیم بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب به داشته های خودمان تکیه کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به مطالب فوق ادامه داد:تا بتوانیم به توانمندی های خود اکتفا کرده و اقتصاد خود را به شکل اقتصاد مقاوم تبدیل کرده تا تهدیدات و تحریم ها نتواند به ما فشار بیاورد؛برهمین اساس رهبری مجدد بر موضوع اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال تأکید کردند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی با اشاره به اینکه به طور قطع اگر ما توجه و نگاه ویژه ای به تولید کنندگان داشتیم شاید برخی از مشکلات ما برطرف می شد، گفت: برخی از تولیدکنندگان در کشور مسئله ای جز علاقه به کار چیز دیگری آنها را وادار به تولید نمی کند و اگر این تولید کنندگان سرمایه ای که به منظور انجام کار سرمایه گذاری کرده اند؛در بانک با همان 15 درصد سود که در شورای پول و اعتبار که بعضی از آنها تخلف می کنند؛ سپرده شود بسیار بیشتر از هزینه تولید بدست می آورند اما می آیند و کار تولید را انجام می دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه با وادارات بی رویه تولید کنندگان و صادر کنندگان موجب تعطیلی واحد های تولیدی و تعدیل نیرو افراد شاغل در این واحدها می شویم، ابراز کرد:بنابراین اگر از تولیدداخلی حمایت شده بود اشتغال ما زیر سوال نمی رفت.

وی ادامه داد:اگر به شعار سال 96 توجه شده بود شاید بخشی از مشکلات جوانان در حال حاضر وجود نداشت و مجدد مقام معظم رهبری سال 97 که امروز اولین روز آن است را به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کرده اند که این شعار در راستای شعار سال های گذشته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در این راستا باید حمایت مادی و معنوی صورت گیرد،بیان کرد:به ان صورت که زبانی ادعای حمایت کنیم و یا در این زمینه مصوباتی داشته باشیم که به شرکت ها و کارخانجات دچار مشکل شدند وام می دهیم اما پس از آن برنامه هایی را جلوی پای آنها بگذاریم که نتواند از این وام استفاده کنند.

وی با اشاره به مطالب فوق افزود: به این صورت که بانک به این شرط وام در اختیار می گذارد که فرد مربوطه بدهی و چک برگشتی نداشته باشد؛ در صورتی که اگر این امکانات را داشت فرد دچار مشکل نمی شد لذا این وعده ها شاید بیش از ده سال به صادرکنندگان با وعده جوایز صادراتی داده شده است اما به وعده خودمان عمل نکرده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی گفت: حتی برخی از صادرگنندگان وقتی با دور زدن تحریم ها با مجموعه ای از فعالیت ها توانستند صادرات انجام دهند اما ارزی را که به کشور وارد کردند با مشکل روبرو می شوند.

وی تصریح کرد:به منظور حمایت از تولیدات داخلی مجلس شورای اسلامی شعار را کنار بگذارد و مردانه وارد میدان شود؛دولت هم از شعار زدگی و شعار های پوپولیستی را که جز وعده توخالی نیست کنار بگذارد و و خود را موظف به حمایت از تولیدکنندگان و مردم بداند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه روزانه 80 درصد مراجعه کننده به دفتر نمایندگان به منظور رفع بیکاری و اشتغال هستند، گفت: و این در حالی است که افراد جامعه با وجود معضل بیکاری به دنبال خرید اجناس مارک خارجی هستند.

وی ادامه داد:با این شرایط تولید کنندگان به چه میزان گنجایش انبار کالاها را دارند در حالی که انبارهای بسیاری از تولید کنندگان فلج شده است چون خریدار نداشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی با بیان اینکه از لحاظ دفاعی کشور ما به جایی رسیده است که دشمن جرات مقابله با ایران را ندارد، گفت: ما هیچ گاه از بدو انقلاب تا کنون نه شروع کننده جنگ بوده ایم و نه جنگی را شروع کرده ایم؛ اگر هشت سال جنگ کردیم تحمیل شده با تمام قوای استکبار جهانی و رژیم بعث بوده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد:باید قوای سه گانه دست به دست هم دهند و حمایت جدی و واقعی از تولیدکنندگان داشته باشند،چنانکه مقام رهبری در راستای حمایت از کالای ایرانی با فتوای خود خرید اجناسی را که در کشور تولید می شوند را وارد نمایند؛ حرام شرعی دانسته و بیان داشته اند که دولت استفاده از کالایی خارجی را که مشابه آن در داخل تولید می شود بر خود حرام کند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی در پایان خاطر نشان کرد:اگر حمایت عملی از تولید کنندگان را داشته باشیم رونقی که ایجاد می شود اقتصاد را مقاوم کرده و رشد اقتصادی که مدنظر مقام رهبری است به دست خواهیم آورد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار2فروردین 97، کدخبر: 1333207، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
0
0
درسته که این دو زمینه بسیار به هم دیگه مرتبط هستن! اما در واقع داستان اینه که اگر تولید کنندگان ایرانی از این فرصت سو استفاده کنند دقیقاااا این رابطه عکس میشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
0
0
تولید داخلی چندان کیفیتی ندارد ؛ چطور انتظار داریم دولت از صنایعی که استاندارد های لازم را ندارند حمایت کند در صورتی که صنایع بسیار بهتری برای حمایت کردن هست
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین