پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۱۸۲۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳
مسئول کارگروه مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس گفت‌: مسئولان خود در خرید و استفاده از کالای ایرانی پیشگام باشند.

شعارسال: محمد کیانی، مسئول کارگروه مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران سال 97 به نام حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شد، در این برهه از تاریخ که کشور عزیزمان با مشکلات اقتصادی فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کند و مسئله‌ی بیکاری از هر زمان دیگری پررنگ‌تر شده است.

وی با بیان اینکه تنها راه خروج از بحران فعلی حمایت از صنعت و تولید و چشم‌پوشی از حمایت بیگانگان است، افزود: این امر محقق نمی‌شود مگر با حمایت از کالای ایرانی، حمایت از کالای ایرانی به معنای ایجاد هزاران شغل پایه، جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز، تزریق امید، اعتماد و حس خودباوری به بدنه نظام و نهایتاً رونق اقتصادی است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: ابتدای هرسال، مهم‌ترین مسئله کشور توسط رهبر انقلاب مطرح می‌شود، ولی معمولاً این مسئله در مقام حرف باقی‌مانده و تنها به‌عنوان شعار در بنرها خودنمایی می‌کند. متأسفانه اقدام چشمگیری در مقام عمل توسط مسئولین صورت نمی‌گیرد. آن‌ها خود را در حاشیه‌ امنی از بی‌عملی قرار داده‌ و هیچ اقدام انقلابی‌ای در راستای پیاده‌سازی منویات مقام معظم رهبری صورت نمی‌دهند.

کیانی گفت: در پیام امسال معظم له، خطاب سخن، علاوه بر مسئولین مردم‌ نیز قرارگرفته‌اند تا به‌عنوان مصرف‌کننده و از سوی دیگر مطالبه کننده، مجری این امر شوند. حمایت از کالای ایرانی، به معنی استفاده مردم از کالای بی‌کیفیت نیست. بلکه به معنای تلاش چندبعدی برای افزایش کیفیت، کمیت و همچنین تکریم مصرف‌کننده است. به‌گونه‌ای که مصرف‌کننده تمایل به استفاده از کالای خارجی نداشته باشد و مسئولین، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان هر کدام به نوبه خود ارکان این مسئله هستند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه مسئولین باید نسبت به تنظیم مقررات تسهیل‌کننده کسب‌وکار، ارائه تسهیلات مناسب به بنگاه‌ها و کارخانه‌ها، تنظیم سیاست‌های بازدارنده برای ورود کالاهای با مشابه داخلی و مبارزه جدی‌تر با قاچاق اقدام موثری انجام دهند، افزود: از سوی دیگر مسئولین باید در جهت ایجاد تمایل مصرف‌کننده، اقدام به روشن نمودن فواید استفاده از کالای داخلی در رونق اقتصاد کشور، تلاش صداوسیما برای فرهنگ‌سازی هر چه بیش‌تر استفاده از کالای ایرانی، تشکیل کارگروه بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده و ... تلاش کرده و خود در خرید و استفاده از کالای ایرانی پیشگام باشند.

کیانی تصریح کرد: تولیدکنندگان باید به حقوق مصرف‌کننده احترام بگذارند، از شرایط ایجادشده استفاده سوء نکرده و کالای بدون کیفیت به بازار عرضه نکنند، همواره سعی آن‌ها برای بهبود کیفیت کالا و افزایش میل مردم به کالای ایرانی بوده و تلاش خود را در جهت بومی‌سازی تولیدات به‌کارگیرند تا تولید کالای ایرانی صرف مونتاژ اجناس خارجی نباشد.

این فعال دانشجویی اظهار کرد: مصرف‌کننده نیز باید سعی بر استفاده از کالای داخلی داشته باشد و در مواردی که مشابه داخلی اجناس در کشور موجود است از خرید کالای خارجی خودداری و به تولیدکننده داخلی اعتماد کند.

وی افزود: مردم باید به استفاده از کالای ایرانی را به‌صورت عملی همت بورزند و دیگران را نیز به این امر دعوت کنند به‌گونه‌ای که استفاده از کالای ایرانی برای عموم مردم به یک افتخار تبدیل شود.

کیانی یادآور شد: امیدواریم در سال جدید شاهد همدلی دولت و ملت باشیم، مسئولین به هم‌زبانی کفایت نکنند و اعتماد مردم به مسئولین بازگردد و با ساخت ایرانی آباد، مقدمات ظهور حضرت ولیعصر(عج) فراهم شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تابناک، تاریخ انتشار: 5فروردین1397 ، کدخبر: 785133: www.tabnak.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
0
0
خیلی ها دوست دارند از این شرایط به وجود آمده و شعار ها به نفع خود استفاده کنند باید جلوی آن هارا گرت
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین