پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۱۸۷۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۷
دانشگاه جامع ملی امارات از دانشگاه های بسیار گران در منطقه محسوب می شود که در یک مقایسه هزینه فایده ای تحصیل در آن بسیار پر هزینه و البته در نهایت شاید با توجه به اعتبار مدرک آن برای آینده کاری فرد چندان به کار نیاید.

شعارسال: دانشگاه جامع ملی امارات از دانشگاه های بسیار گران در منطقه محسوب می شود که در مقایسه هزینه فایده ای ،تحصیل در آن بسیار پر هزینه و البته در نهایت شاید با توجه به اعتبار مدرک آن برای آینده کاری فرد چندان به کار نیاید.

دانشگاه های امارات در یک نگاه کلی دانشگاه هایی بسیار لوکس با امکاناتی فراتر از دانشگاه های عادی هستند، البته دانشجویان این دانشگاه ها با وجود بهره مندی از تجهیزات و سیستم های آموزشی به روز، از لحاظ علمی چندان قوی فارغ التحصیل نمی شوند.

اما علت کجاست؟ با مطالعه اساسنامه این دانشگاه متوجه خواهیم شد که بیشترین تمرکز بر ارائه خدمات مطلوب تر به دانشجویان قرار گرفته است. دانشگاه های اماراتی با توجه به رقابتی که با دانشگاه های دیگر در این کشور و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس دارند سعی می کنند بهترین خدمات را به دانشجویان عرضه کنند اما در موضوع علمی و سطوح دانشی اساتید فکر اساسی و جدی در این باره نکرده اند.

با وجود همه تبلیغاتی که درباره این دانشگاه انجام شده اما رتبه آن در بهترین شرایط در رنکینگ بین المللی دانشگاه های جهان در رتبه های زیر 430 قرار گرفته است. رتبه ای که برای «اولین و مهمترین» دانشگاه امارات مطلوب به نظر نمی رسد.

در توصیف این شرایط می توان گفت در کشورهای حاشیه خلیج فارس با توجه به نگرشی مادی گرایانه حاکم، به دانشگاهها همچون هتل ها نگاه می شود، هتل هایی که با خدمات دهی بهتر درجه بندی می شوند و هر چه خدمات بهتری ارائه شود، آسودگی بیشتری فراهم شده و البته هزینه بیشتری نیز گرفته می شود؛ این در حالی است که در دانشگاه با مقوله ای متفاوت روبرو هستیم و نمی توان جای همه مسائل را تنها با ارائه خدمات بیشتر پر کرد؛ سطح علمی و تجربی در این دانشگاهها نکته مغفول مانده در آنهاست. برای واضح تر شدن این مثال می توان دست به مقایسه ای جالب و عملی زد؛ براساس گزارش منابع آمریکایی شمار دانشجویان ایرانی (فارغ التحصیل از دانشگاههای داخل ایران) که مشغول به کار در دوایر علمی و پژوهشی آمریکا و اروپا هستند با فارغ التحصیلان دیگر کشورها از جمله کشورهای عربی قابل مقایسه نیست! شاید پاسخی بهتر از این برای سوالات و ابهامات فوق نتوان پیدا کرد.

در اینجا توضیحاتی درباره دانشگاه جامع ملی امارات به عنوان اولین و مهمترین دانشگاه امارات ارائه شده است:

تحصیل در دانشگاه های امارات مستلزم پرداخت هزینه های هنگفتی است و نسبت به کشورهای خاورمیانه، گران ترین کشور برای ادامه تحصیل می باشد ، طی گزارشی شرایط و هزینه های تحصیلی را دانشگاه جامع ملی امارات به بررسی و ارزیابی آن پرداختیم، که در ادامه می خوانید.

به نقل از سایت رسمی دانشگاه امارات متحده عربی، دانشگاه امارات اولین دانشگاه جامع ملی امارات است که در سال 1976 بدست شیخ زاید آل نهیان تاسیس شد، این دانشگاه قصد دارد که یک دانشگاه جامع تحقیقاتی در منطقه باشد.

تعداد دانشجویان خارجی و داخلی دانشگاه امارات به 14 هزار دانشجو می رسد. همچنین دانشکده هایی نظیر: مدیریت و اقتصاد، آموزش و پرورش، مهندسی، تغذیه و کشاورزی، علوم انسانی و اجتماعی، فناوری اطلاعات، حقوق، علوم پزشکی و بهداشت و دانشکده علوم، را در خود جای داده است.

این دانشگاه رتبه 430-421 جهانی را به خود اختصاص داده است، این درحالی است که در رتبه ششم منطقه خلیج فارس قرار گرفته است.

دانشگاه امارات در شهر العین، یکی از امارت های ابو ظبی واقع شده است و به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های امارات متحده عربی به حساب می آید.

شایان ذکر است که بسیاری از فارغ التحصیلان این دانشگاه در رشته هایی نظیر : مدیریت و تجارت تحصیل می کنند.

تحصیل در کشور امارات برای بسیاری از افراد قابل توجه و با اهمیت است چرا که دانشگاه های کشور امارات پلی برای ادامه تحصیل در کشورهای انگلستان ، آمریکا و کانادا هستند.

تحصیلات در کشور امارات مستلزم پرداخت هزینه می باشد و نسبت به کشورهای خاورمیانه گران ترین کشور برای ادامه تحصیل می باشد.

نکته حائز اهمیت در این کشور زبان تدریس است که دروس به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

فارغ التحصیلان تمام سیستم های تحصیلی باید دوازدهمین پایه در مقطع متوسطه را با نمره مناسب گذرانده باشند و در صورتی که در پایه های پایین تر مشغول به تحصیل اند و هنوز گواهینامه پایان مقطع متوسطه را کسب نکرده اند می توانند با شرکت در آزمون GED شرکت و در صورت موفقیت مدرک معادل مقطع متوسطه را دریافت و برای ثبت نام در دانشگاه اقدام نمایند.

هر فرد متقاضی برای ورود به دوره ی لیسانس باید مدرک IELTS با نمره ی 6-5.5 را دارا باشد.

شهریه این دانشگاه در طول سال حدود 10000 تا 15000 دلار(هر دولار برابر با 42000 ریال) می باشد، همچنین هزینه های زندگی در کشور امارات برای دانشجویان به صورت میانگین بین 700 تا 900 دلار در ماه است که شامل هزینه های مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آنها در زمان تحصیل در کشور امارات می باشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت ایسکانیوز، تاریخ انتشار: 8فروردین1397 ، کدخبر: 913260: www.iscanews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین