پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۴۷۶
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
رئیس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر اینکه شرایط جذب فناوری روز پس از برجام فراهم شده است، گفت: برای توسعه بخش معدن، جذب سرمایه گذاری خارجی و فناوری روز ضروری است.

شعار سال: به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان در همایش "معدن، فرصت ها و چالش ها" در اتاق بازرگانی کرمان ضمن بیان این مطلب و با اشاره به یاد و خاطره سردار سازندگی آیت الله رفسنجانی و تاکید ایشان بر بخش معدن در اقتصاد طی آخرین ملاقات ها، گفت: همه ما باید در فضای امن، آرام و تعامل با کشورها برای جذب سرمایه خارجی و تامین فناوری های روز در بخش های مختلف از جمله معدن تلاش کنیم.

وی ادامه داد: ایجاد سالانه یک میلیون و 200 هزار شغل در کشور، بدون حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی و تعامل با کشورهای خارجی امکان پذیر نیست و بخش معدن به عنوان یکی از بخش های دارای ارزش افزاوده بالا و اشتغال زایی فراوان می تواند در این مسیر قرار گیرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه پس از برجام امکان جذب فناوری های روز به عنوان یکی از ضرورت های بخش معدن فراهم شد، تصریح کرد: تا پیش از برجام، شرکت های معتبر خارجی اگر تمایلی به مذاکره با ما داشتند، قرار ملاقات ها را در دبی و استانبول می گذاشتند و کارشناسان خود را می فرستادند اما طی سا ل های اخیر، اینجانب با مدیران بیشتر شرکت های معتبر معدنی دنیا در تهران ملاقات و مذاکره کردم.

وی ادامه داد: طرح تیتانیوم کهنوج، برخلاف نظر رایج که در آن مشکل مالی مطرح می شد، مشکل اساسی اجرایی نشدن آن، فناوری روز بود که خوشبختانه با مذاکرات انجام شده، از فناوری روز استفاده شده و از بهترین مشاوران استرالیایی کمک گرفته شده است. همچنین در طرح توسعه معدن مهدی آباد پس از برجام، یک میلیارد دلار سرمایه گذاری در حال محقق شدن است و مقدمات زیرساختی آن انجام شده و اقدامات مهندسی در حال انجام بوده و تجهیزات آن خریداری شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، تاریخ 13 فروردین 97، کد طلب: 5781: www.imidro.gov.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین