پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۶۱
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
سومین جلسه شورای ورزش همگانی روز (شنبه) با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

شعارسال: سومین جلسه شورای ورزش همگانی با حضور وزیر ورزش و جوانان و سایر اعضا برگزار شد.

در این جلسه گودرزی به عنوان رئیس شورای عالی ورزش همگانی، شعبانی‌بهار نایب‌رئیس شورا، اسد مدیرکل توسعه ورزش همگان، عبدالحمید احمدی، رباب شهریان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله وزارت علوم، نیروهای مسلح، حوزه علمیه، شهرداری تهران و صداوسیما حضور داشتند.

گودرزی در این جلسه اظهار داشت: یک مشکل یا فهم اشتباهی که از انعکاس ورزش همگانی وجود دارد، این است که جذابیت‌های ورزش همگانی به اندازه ورزش قهرمانی نیست. ما معتقدیم که ورزش همگانی باید در کنار مقولاتی از جمله آسیب‌های اجتماعی بررسی شود و تاثیر آن در آن بخش مورد اشاره قرار بگیرد. باید به ورزش همگانی به عنوان عنصر سالم‌ساز جامعه نگاه شود.

وی افزود: منکر جذابیت‌های ورزش قهرمانی نیستیم، اما اگر به ورزش همگانی به عنوان یک دارو نگاه کنیم، که قرار است به انسان سالم بدهیم، این نگاه جذابیت ایجاد می‌کند چرا که ورزش همگانی تاثیر زیادی در توسعه اقتصادی، کاهش جرم و ... دارد.

وزیر ورزش جوانان ادامه داد: صداوسیما و رسانه‌ها نگاه خوبی طی سال‌های اخیر به ورزش همگانی داشته‌اند و رشد کمی ورزشکاران مربوط به همین فرهنگ‌سازی است. کشورهای مختلف تلاش می‌کنند خود را با حضور قدرتمند در عرصه‌های بین‌المللی در بحث ورزش قهرمانی نشان بدهند اما این مسئله بدان معنا نیست که بخواهیم از سلامت مردم غافل باشیم. در واقع باید در دانشگاه‌ها، جامعه کارگری و نیروهای نظامی و انتظامی و ... نگاه خاصی به مقوله ورزش همگانی شود.

گودرزی عنوان کرد: طبق آخرین آمار 21 درصد جامعه به ورزش همگانی می‌پردازند که ما امیدواریم تا پایان دولت یازدهم این تعداد را به 35 درصد برسانیم. در واقع اگر یک سوم مردم ورزش کنند این اتفاق خیلی خوبی است. ما در سال 94 مبلغ 20 میلیارد تومان برای توسعه ورزش همگانی اختصاص دادیم که این مبلغ برای سال 95 به 25 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی در پایان گفت: سال 94 را سال موفقی را برای ورزش همگانی می‌بینم، ما همچنین در عرصه قهرمانی نیز مدال‌های بیشتری کسب کردیم که همه اینها نشان‌دهنده توفیقات در بحث ورزش است.

در این جلسه همچنین شهریان اظهار داشت: اگر یک شعار یا چشم‌انداز برای سال جدید در بحث ورزش همگانی مطرح شود، این مسئله کمک زیادی به پیشرفت در این عرصه می‌کند. همچنین در موضوع سبک زندگی و نظام سلامت باید محوریت کار را به سمتی ببریم که با ورزش همگانی به این دو مقوله برسیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 15اسفند1394، کدخبر: 1019320: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین