پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۹۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲
وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه مشکل ۷۰ درصد بنگاه های تولیدی و صنعتی، سرمایه در گردش است گفت: صداو سیما از تبلیغات ناصحیح و دروغ پرهیز کند.

شعار سال: معدن و تجارت، محمد شریعتمداری در دیدار نوروزی که برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استانداران، روسای عامل بانک‌ها، مدیران اجرایی و ستادی و کارکنان مجموعه وزارت صنعت ، معدن و تجارت حضور داشتند گفت: نوسازی صنعتی نیازی جدی است، درماه‌های پایانی سال با کمک مجلس و نمایندگان و پیگیری تولیدکنندگان از مجموعه نمایندگان و توجه دولت در لایجه بودجه پیشنهادات خوبی به تصویب رسید.

وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت با بیان این‌که قراراست با ۳۲۰۰ میلیارد تومان که در یکی از جداول آمده، یارانه سود تسهیلات بانکی را برای نوسازی صنعتی و فعالیت‌های صنایع صادرات‌گرا با نرخ ترجیحی در سال ۹۷ طی کنیم و با کمک سیستم بانکی و با نرخ‌های مناسب‌تری نوسازی صنعتی را که یکی از نیازهای امروز و اساسی است شکل دهیم افزود: ۱۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان مشوق‌های صادراتی درنظر گرفت و اگر تخصیص داده شود می‌تواند در نوسازی واحدهای تولیدی و صنعتی و تامین مجوزها و مشوق‌های صادراتی کمک جدی باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین شقوق حمایت از کالای ایرانی این است که این کالاها، رقابتی و قابل عرصه در بازار جهانی باشد و در عرصه بازار داخلی بتواند در مقابل کالاهای خارجی با نرخ‌های تعرفه معمول ایستادگی کند و برای تحقق این هدف نوسازی صنعتی لازم است تصریح کرد: برای تحقق رشد هشت درصدی اقتصاد کشور عدد ۷۷۰ هزارمیلیارد تومان منابع مورد نیاز جزو نیازمندی‌های واقعی است.

وزیر صنعت،‌ معدن وتجارت گفت: امیدواریم سال ۹۷ سال رونق تولید در کشور باشد و در برخی حوزه‌ها که شاهد شکوفایی نیستیم شاهد رشد بیشتر باشیم ، هر چند نسبت به گذشته نه چندان دور که رشد منفی صنعتی داشتیم چند فصل پشت سرهم رشد مثبت صنعتی را شاهد هستیم که باعث افتخار است.

شریعتمداری با بیان اینکه در سیستم بانکی هم می‌توان امیدوار بود با افزایش سرمایه، توان و قدرت وام‌دهی بالا برود و شرایطی فراهم شود که نیازهای جدی بخش تولید به منابع مالی مرتفع شود افزود : بررسی‌ها نشان می‌دهد امسال و در مجموعه فعالیت‌های کمیسیون رفع موانع تولید قریب به ۷۰ درصد مشکلات واحدها به سرمایه در گردش و ثابت مربوط بود که باید مرتفع شود و ۳۰ درصد مربوط به سایر مشکلات نظیر اصلاح ساختار مالی و نیروی انسانی و تکنولوژیک یا اختلاف مالکیتی است.

وی ادامه داد: اگر در سیستم نظام بانکی کشور تحولی را به نفع تولید شاهد باشیم تحولی را در تولید به‌طور کامل خواهیم داشت.

این عضو کابینه دولت دوازدهم درادامه با اشاره به این‌که نام‌گذاری امسال و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و قوانین مصوب مجلس در حمایت از تولید ملی را قدر بدانیم و از این حمایت‌ها استفاده جدی بکنیم گفت: صدا وسیما در برنامه‌هایش حمایت جدی داشته باشند و قبل از برنامه‌های مهم و در ساعات پرمخاطب تبلیغ کالای ایران با نرخ معقول صورت گیرد و تبلیغات ناصحیح و دروغ پخش نشود و امیدواریم شبکه ایران کالا به شبکه وسیع‌تری تبدیل شود و یک شبکه مجازی در کنارش راه‌اندازی شود که کارموثری است و کمپین‌هایی تشکیل شود و در این زمینه گام برداریم و برنامه‌سازی معکوس نشود.

وی با انتقاد از تعریف غیرواقعی برخی برنامه سازان پر مخاطب تلویزیونی از تولید ملی افزود: این تعریف غیرواقعی و مخرب ازتولید ملی به صلاح کشور نیست و کار درستی نیست وکسی که توان فنی و مهندسی کشور و تلاش شرکت‌هایی بزرگ را ببیند، که چطور مهندسین ایرانی با خلاقیت کار طراحی و مهندسی را بهتر از خارجی‌ها انجام می دهند ، این‌گونه رفتار نمی کند و راضی نمی‌شود با تولید ملی اینگونه شوخی کند.

شریعتمداری یاد آور شد: در حوزه شیرینی و شکلات و لبنیات و صنایع تبدیلی و .. پیشرفت های خیره کننده ای در ایران صورت گرفته و باید قدردانست.

وی در ادامه با اشاره به عدم تمرکز درست بر حوزه تحقیق و توسعه افزود : برخی واقعیات هست که نمی‌شود نادیده گرفت و باید دید نرخ سود بالای بانکی ، وضعیت نظام مالیاتی و ارزش افزوده به شکل حاضر آیا مخل تولید است یا کمک به تولید ، همینطور اثر مزیت انرژی در لایه‌های مختلف اقتصاد چطور ظاهر می شود ؟ آیا نوسازی صنعتی با نرخ‌های بانکی فعلی انجام شدنی است؟ این ها مسایلی است که کلیات تولید را با مشکل مواجه می‌کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تجارت، تاریخ انتشار 16 فروردین 97، کد مطلب: - ، www.tejaratnews.com.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
0
0
باید بفهمن که سرمایه گذار تا ببینه تو کارش سود نیست به هیچ وجه نمیاد سرمایه گذاری روی چیز های سود اور تر رو از دست بده
ن.ف83
ناشناس
Germany
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
سرمایه گذار با دلار 4000 تومان قرارداد میبنده و با دلار 5000 تومن جنس میگیره واقعا چه امنیتی برای سرمایه گذاری در کشور هست؟
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین