پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۰۵۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
مشکل جامعه پرستاری جریانی است که معتقد است، نباید این قانون اجرا شود
شعارسال: قائم مقام سازمان نظام پرستاری می‌گوید علی رغم پیگیری‌های مکرری که در سال 96 برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری انجام شد، این قانون در سال 97 اجرا نمی‌شود.

محمد شریفی مقدم  درباره تعیین تکلیف تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال 97 گفت: عزمی جدی برای اجرای این قانون در سال 97 وجود ندارد و این قانون که مصوب سال 86 است، همچنان بلاتکلیف خواهد ماند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری افزود: از ابتدای دولت دوازدهم از طریق وزارت بهداشت، شورای عالی بیمه و مجلس شورای اسلامی موضوع تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را پیگیری کردیم اما به دلیل یکسری جریان‌هایی که قدرت را در اختیار دارند، بلاتکلیف مانده است.

وی ادامه داد: مشکلی که در زمینه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری وجود دارد، قانون نیست چرا که این موضوع در قالب قانون تصویب شده است و در برنامه ششم توسعه به صراحت در ذیل ماده 74 قانون مطرح شده و دولت مکلف به اجرای آن است. مشکل جامعه پرستاری جریانی است که معتقد است، نباید این قانون اجرا شود.

دبیرکل خانه پرستار با تأکید بر اینکه تمام موانع اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری برطرف شده است، گفت: در سال 97 باید اقدام اساسی برای اجرای این قانون صورت بگیرد اما متأسفانه عزمی جدی در این زمینه وجود ندارد و اعتباری هم که در لایحه بودجه سال 97 دیده شده بود، حذف شد.

شریفی‌مقدم تصریح کرد: در لایحه بودجه سال 97، هزار میلیاردتومان برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پیشنهاد شده بود که در کمیسیون‌های بهداشت و تلفیق مجلس مطرح نشد و در نهایت این اعتبار در سال 97 حذف شده است. اگر این موضوع در کمیسیون تلفیق مطرح می‌شد، رأی می‌آورد و برای سال جاری اعتبار لازم را دریافت می‌کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری پانا ، تاریخ انتشار: 17فروردین 1397، کدخبر:   810326،www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
0
0
پرستاران یکی از سخت ترین مشاغل را در کشور دارند و از این لحاظ با یک معدن کار برابری میکنند ، امیدواریم این تعرفه های جدید به نفع اینان باشد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
0
0
واقعا این همه سختی که این چپرستارها میکشن لیاقتشون این رفتار نیست باهاشون
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
0
0
عزم جدی تو خیلی از کارهامون وجود نداره نه فقط این قانون
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین