پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۵۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
فعالان صنفی پرستاران از عدم اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، علیرغم ارسال نامه‌ها و درخواست‌های متعدد انتقاد دارند.

شعار سال: در ماه‌های گذشته فعالان صنفی پرستاران تلاش زیادی کردند تا از طریق رایزنی و نامه‌نگاری، وزارت بهداشت را متقاعد کنند بعد از 12 سال قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را اجرا کند. در این زمینه نامه‌ای نیز خطاب به معاون پرستاری وزارت بهداشت نوشتند که البته این نامه نیز تاکنون بی‌پاسخ مانده‌است.

فعالان صنفی پرستاران با انتقاد از این رویکرد می‌گویند: مسئولان وزارت بهداشت با عدم اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، درحال دست‌اندازی بیشتر در جیب مردم و بیمه‌ها هستند. محاسبه بسیاری از اقدامات درمانی که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توسط پرستاران انجام می‌شود اما به نام پزشکان ثبت و با تعرفه‌های بالاتر محاسبه می‌شود، یکی از دلایل افزایش هزینه‌ها از جیب مردم و بیمه‌هاست.

آنها تاکید دارند: گویا سود عده‌ای در محاسبه قیمت‌های بالاتر است. حال آنکه تعرفه‌های پرستاری می‌تواند موجب کاهش هزینه‌های پرداختی توسط بیمه‌ها و مردم شود.

حسینی که پرستار شاغل در یک بیمارستان دولتی در مرکز تهران است، می‌گوید: دوازده سال است که هیچ خبری از اجرای قانون تعرفه‌گذاری که مصوبه مجلس است، نشده است. من معتقدم پزشک‌سالاری حاکم بر وزارت بهداشت، به نفع جامعه پزشکی، مانع از اجرای قانون می‌شود و در این راه پرداخت‌های بیشتر از جیب مردم و ورشکستگی بیمه‌ها هم برایشان هیچ اهمیتی ندارد.

او ادامه می‌دهد: در سایه اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری، ضمن ارائه خدمات با کیفیت‌، از هزینه تراشی‌های بی‌مورد و اضافی و تحمیل این هزینه‌ها به جیب مردم و بیمه‌ها، جلوگیری می‌شود؛ حال سوال اینجاست که چرا مدیریت وزارت بهداشت به اجرای این قانون که برای همه اقشار و طبقات اجتماع مفید است، تمکین نمی‌کند؟ آیا می‌تواند دلیلی جز این داشته باشد که نمی‌خواهند از درآمدهای بعضاً نجومی پزشکان هم‌صنفانِ خودِ مدیران بکاهند؟!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ 10 مرداد 97، کد مطلب: 650615: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
ا.ف75
واقعا سیاست هایی که اقای هاشمی داشت همیشه به نفع خود پزشکان بوده نه مردم عادی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
واقعا چرا جامعه پزشکا انقد بیرحم میشن و سنگدل...یتی تقصیر درساشونه یا عملای جراحی مثلا...یا چی ؟؟؟؟؟؟؟



س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین