پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۱۶۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
مشاور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: به لحاظ تجربی ثابت شده است که هرکجا زنان وارد میدان شده اند، پیروز و موفق بوده اند.

شعار سال: مهندس «مُنا ابروفراخ»، مشاور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، در خصوص حضور زنان در عرصه های مختلف سیاسی گفت: به لحاظ تجربی ثابت شده هرکجا زنان وارد میدان شده اند، پیروز و موفق بوده اند. حرکت مسئولانه و توانمندی های زنان باعث شده اقدامات خوبی برای حضور زنان داشته باشیم. خوشبختانه زنان با اعتماد عمومی فضا را به سمتی برده اند که شاهد فعالیت آن ها در همه عرصه ها هستیم.

او درباره محدودیت های موجود درباره حضور زنان در عرصه های مختلف گفت: اینکه بگوییم صد در صد مانع و محدودیتی وجود ندارد، برداشت خوبی نیست. اما همه محدودیت ها به عنوان مانعی که بخواهد جلوی حضور زنان را بگیرد، تلقی نمی شود. به نظر من برخی موانع باعث شده تا زنان توانمندتر شوند. اگر به عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نگاهی بیاندازیم زنان تاثیرگذار بسیار داریم که هم توانایی تصمیم سازی و هم توانایی تصمیم گیری و اثر گذاری خوبی دارند.

ابروفراخ تاکید کرد: زنان محدودیت ها را با توانایی بالای خودشان از بین بردند و در عرصه های مختلف حاضر و موفق شدند. آن ها ثابت کرده اند قدرتمندتر از آن هستند که محدودیت ها جلوی شان را بگیرد.

مشاور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: زنان در بسیاری از مراکز سیاسی و اجرایی نقش رهبر و مدیر را عهده دار هستند، مانند حضور گسترده زنان در شورای شهر و روستا و حتی در عرصه های فراتر هم اعتماد عمومی به دهیاران زن بیشتر شده است. افزایش تعداد حضور زنان دهیار و موفقیت ها و کارکرد آنها نشان دهنده این است که اعتماد عمومی به این قشر بیشتر شده است. همچنین زنان تمایل دارند وارد عرصه های مدیریتی در کشور شده و توانمندی های خودشان را تثبیت کنند.

ابروفراخ به عنوان بانویی موفق که در عرصه های مختلفی حضور داشته گفت: همه زنان سرزمین من موفق و توانمند هستند از جمله آن هایی که در اقتصاد خانواده نقش دارند.

او افزود: در برخی حوزه ها نگاه جنسیتی مطرح نیست اما در قسمت هایی که به حوزه حاکمیتی و سیاسی مربوط بوده، نگاه ها مقداری محدود و سخت بود که خوشبختانه تا حدودی برداشته شده است. خوشحالم که به عنوان اولین بخشدار زن در استان گیلان و اولین معاون فرماندار زن در این استان به من اعتماد شد تا بستری برای حضور زنان در این پست ها فراهم شود. امیدوارم این موضوع استمرار داشته باشد تا بتوانیم زنان بیشتری را در حوزه های وزارتی در صحنه های، تصمیم سازی و تصمیم گیری ببینیم.

ابروفراخ درباره تجربه خود از مشکلاتی که زنان پس از ورود به پست های اجرایی با آن مواجه می شوند گفت: در زمان بحران ها همه فکر می کنند زنان میدان را خالی می کنند و در نهایت بحران با ورود مردان حل می شود اما زنان با پشتکار در همه عرصه ها ثابت کرده اند اگر از مردان جلوتر نباشند عقب تر هم نیستند. من در بحران هایی مانند بارش برف و باران شدید که در گیلان مشکلات زیادی را به وجود می آورد به لطف خداوند در میدان بودم و در کنار مردم مشکلات را برطرف کردیم.

معاون سابق فرمانداری رشت تصریح کرد: اول مردم هم نسبت به حضور زنان در عرصه های مدیریتی و اجرایی واکنش های منفی داشتند اما اکنون این اعتماد ایجاد شده و با دیدن توانایی زنان مردم هم استقبال می کنند همچنین با حضور زنان شاهد مشارکت بیشتر مردم در رفع مشکلات مناطق هستیم. می توان گفت حضور زنان و جوانان همدلی را در جامعه بیشتر می کند.

او در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه ها بیان کرد: درباره حضور زنان در ورزشگاه ها تقریبا یکسری موانع داریم البته محدودیت های قانونی وجود ندارد و باید این موانع از لحاظ فرهنگی و زیرساختی مرتفع شود. باید سایر زیر ساخت ها نیز مهیا شود تا همه افراد بتوانند از انچه که باعث نشاط جامعه می شود، بیشتر بهره مند شوند. ان شاءالله این اتفاق باعث خوشحالی مردم و خصوصا بانوان شود.

ابروفراخ درباره وعده رییس جمهور برای حضور ۳۰ درصدی زنان در پست های مدیریتی و همچنین استفاده از جوانان گفت: همه انتظار دارند، 30درصد وعده رییس جمهور تحقق پیدا کند، البته با تاکید مجدد رییس جمهور به وزرا قطعا زمینه آن فراهم خواهد شد که در این صورت شاهد نوآوری، شکوفایی و رشد بیشتر خواهیم بود. یقین دارم نگاه زنانه و مادرانه خانم ها حس جدیدی از مدیریت را همگام با روش های علمی و تجربی رقم خواهد زد.

او با اشاره به حضور وزیر جوانی در وزارت ارتباطات گفت: آقای آذری جهرمی دهه شصتی هستند و نگاه ایشان به مانزدیک تر است. قطعا برداشت ها و نگرش های ایشان به تقاضای دهه شصتی ها نزدیک تر است و خودشان هم حرکت های بسیار خوبی در حوزه های مختلف به عنوان یک جوان دارند و همین تجربه نشان می دهد حضور جوانان و زنان به حرکت رشد و توسعه کشور شتاب می بخشد.

بخشدار مرکزی اسبق رشت اظهار کرد: ما نیازمند حضور گسترده، توانمند و با انگیزه بانوان هستیم. هرجا که زنان با انگیزه، توانمند و قدرتمند حضور پیدا می کنند، شاهد نقش آفرینی شان هستیم. ما نمی توانیم نصف جامعه یعنی حضور 50درصدی زنان را نادیده بگیریم، ضمن اینکه 50درصد دیگر نیز توسط زنان آموزش و پروش داده می شوند، یعنی قدرت زنان در تربیت باورهای نسل آینده کاربردی و استراتژیک است. مادران توانمند مادرانی با باورهای فکری قوی هستند. مادرانی که خودشان را باور دارند فرزندان قدرتمند تری تربیت می کنند.

او اضافه کرد: بعد از وفات حضرت زهرا(س)، حضرت علی(ع) وقتی می خواهند ازدواج کنند، می گویند زنی را برایم انتخاب کنید که قوی و از خانواده جسور و قدرتمندی باشد که حضرت ام البنین را برایشان انتخاب می کنند؛ ام البنین می شود مادر حضرت ابوالفضل.

او با اشاره به نقش زنان قدرتمند در تربیت فرزندان موفق گفت: هرچه زن قدرتمند تر باشد، فرزندان را به شیوه ای تربیت می کند که در نقش های مختلف اثر گذارتر باشند. مادران شهدا را ببینید، چطور یک مادر می تواند قشنگ ترین و زیبا ترین حس مادرانه خود را در راه آرمان ها فدا کند. بعد گفته می شود این شخص نمی تواند مدیر باشد یا نمی تواند در یک منصب خاصی حضور داشته باشد. باید در بافت فرهنگی کشور زیر ساخت های حضور زنان در عرصه های بیشتر مدیریتی فراهم شود. همچنین در ساختار اجرایی هم باید این بستر فراهم شود، ان شاءالله که این اتفاق بیافتد.

مشاور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در پایان گفت: زنان این دوره از نسلی هستند که نسل گذشته یعنی مادران خود را در دوران دفاع مقدس دیده اند، که چه از خود گذشتگی هایی داشته اند. من مطئنم زنان این نسل با همه توانمندی خود کار می کنند و ناامید نخواهند شد. همه کمک کنیم سرزمینی آبادتر و بانشاط تر، همراه با خانوداده هایی پویا تر داشته باشیم تا بتوانیم در کنار هم موفقیت های بیشتری رقم بزنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 17 فروردین 97، کد مطلب: 693213، www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
قطعا در کشور زنان موفقی داریم که توانایی موفقیت های بسیاری رو دارن اما نباید به این دلیل زنان در کار هایی که با فطرتشون هماهنگ نیس وارد شده به شخصیت خودشون اسیب بزنن
ا.ف75
ناشناس
Norway
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
هر موقع ما در حوزه زنان به ان ها اعتماد کردیم بازخورد خوبی گرفتیم
ا.ف75
ناشناس
United States of America
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
کاش همه ما به الگو های واقعی خودمون یعنی پیامبر و امامان و معصومین برای زندگی خودمان نگاه کنیم
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین