پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۸۰۹
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸
ظهر امروز( 15فروردین)، به دعوت روابط عمومی استانداری لرستان، مدیران و خبرنگاران خبرگزاری‌های استان به دیدار نوروزی با سید موسی خادمی رفتند.

شعارسال: در این دیدار نوروزی، ابتدا مدیران و خبرنگاران خبرگزاری‌های استان، ضمن عرض تبریک عید باستانی نوروز، به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و در پایان، سید موسی خادمی استاندار لرستان نیز با تبریک فرارسیدن عید نوروز، ضمن آرزوی تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» در سال 1397، به سوالات خبرنگاران حاضر پاسخ گفت و به ارائه نقطه‌نظرات خود پرداخت.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه اگر بخواهیم استخوان بندی رسانه ای را تعریف کنیم، خبرگزاری ها و رسانه های رسمی به عنوان منابع اخبار در واقع استخوان بندی حوزه رسانه را تشکیل می دهند، گفت: هرچند رسانه های غیررسمی گسترش یافته اند، خوب است اما به هر حال خیلی گسترده شده، گاهی به مدیرکل ارشاد استان می گویم چند خبرنگار دارید می گوید نمی دانم، آمارهای متفاوتی از ۱۰۰ تا ۲۰۰ خبرنگار را می دهند.

سید موسی خادمی با بیان اینکه شغل برخی خبرنگاری است اما برخی کارمند دستگاه‌های اجرایی هستند و می گویند خبرنگار هم هستیم، اینجاست که تعریف ارتباط سیستمی با آنها کار سختی است.

با باندبازی مخالفم

وی، تصریح کرد: بعضی‌ به‌دنبال ایجاد ارتباطات غیررسمی هستند، به گونه‌ای که مثلاً تیمی درست کنند، حقیقتاً من اهل این کارها نیستم، اهل این نیستم که گروهی را بیاورم بگویم برای من کار کنید و بگویید هرچه دیگران کردند بد است و هرچه ما می کنیم خوب است.

خادمی ادامه داد: از رسانه انتظار می‌رود که واقعیات، نقاط قوت و نقاط ضعف را آنگونه که هست منعکس کنند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه امکان ارتباط شخص استاندار با تک تک خبرنگاران وجود ندارد، تاکید کرد: واقعیت این است من نمی‌توانم در تلگرام پیام همه را جواب بدهم، افزود: رابطه رسمی و اداری اینگونه نیست، ما نهاد رسمی هستیم و جلسات رسمی داریم، این ها را شما رصد می کنید و باید انتقال دهید؛ از آن سو هم جامعه انتظاراتی از ما دارد و انتقاداتی هست که باید از طریق رسانه ها منعکس شود و ما نیز گوش دهیم.

وی با اشاره به اینکه کارها را تخصصی کردن خیلی مهم است، خبرنگاران در حوزه های تخصصی اطلاعات خود را گسترش دهند تا حرفی که می زنند مورد قبول و تخصصی باشد، به طور مثال خبرنگار ویژه طرح های عمرانی داشته باشید، عنوان کرد: از سوی دیگر هرچه به سمت تشکل های رسمی تر و شناخته تر حرکت کنیم بهتر می توانیم فعالیت کنیم، در این رابطه رسانه ها باید ساماندهی شوند.

استاندار لرستان با بیان اینکه تصور می کنید من با رسانه مشکل دارم اشتباه است، من هیچ مشکلی با رسانه ندارم چون چیز خیلی پوشیده ای و پیچیده ای هم ندارم، تصریح کرد: برخی در استان می گویند برنامه چه شد و برنامه شما برای بیکاری چیست، این حرف عوام پسندانه ای است، ما که برنامه را داده ایم، شما که دنبال برنامه هستید سرچ کنید ببینید برنامه ای هست یا نه، ما برنامه پروژه های کلیدی استان را ارائه دادیم اما واقعا چندنفر آن را مطالعه کرده است؟

سید موسی خادمی با تاکید بر اینکه من منفعتی به رسانه نگاه نمی کنم، از نظر فکری معتقدم رسانه ها پایه دموکراسی هستند، اگر نباشند دموکراسی معنی ندارد، افزود: خیلی از اشکالاتی که در جامعه رفع می شود اگر رسانه نبود کسی دنبال رفع آن نبود، رسانه که می آید فسادها، مشکلات و سوء مدیریت ها حل می شود، اگر رسانه ها نبودند مشکلات بیش از این بود.

وی ادامه داد: آب زیرقایق خوب است اما آب توی قایق آن را غرق می کند، رسانه می تواند همان آبی باشد که قایق را غرق می کند یا آن را هدایت می کند، هرکسی بتواند به توسعه استان کمک کند رسانه خوبی است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه هرکسی کمک کند به همگرایی، همفکری و همکاری در استان انسان توسعه گرایی است، در مقابل هرکسی که بر طبل جدا شدن و انشقاق و دعوای آدم ها بکوبد مخالف توسعه است، اظهار کرد: الان فصل کار است، به سمت نزدیک کردن و کمک کردن پیش برویم، الان فصلی است که باید به همدلی و نزدیک شدن و وحدت کمک کنید.

خادمی با بیان اینکه هر حرکت ضد وحدتی، ضد توسعه است، تصریح کرد: ما نیز اشکالات را رفع می کنیم وارتباطات را بیشتر می کنیم، از روابط عمومی استانداری هم می خواهیم ارتباطات و نشست ها را بیشتر کند.

وی ادامه داد: به ارتباطات غیررسمی اعتقاد ندارم، شما هم ما را مجبور به این کار نکنید، چون اگر دیدیم عده ای سامان یافته دارند تخریب می کنند در مقابل این اقدام یک عده نیز به دنبال تشکیل تیم سامان یافته برای دفاع خواهند بود.

استاندار لرستان خطاب به خبرنگاران با تاکید بر اینکه نه تابع سازمان یافتگی برای تخریب شوید نه تابع سازمان یافتگی برای تعریف، گفت: ما از کار مستقل و منصفانه شما هیچ ضرری نمی کنیم و در این خصوص هیچ نگرانی نداریم.

با خبرنگاران به صورت گروه‌های چند نفره دیدار می‌کنم

سید موسی خادمی در پاسخ به درخواست امین ساکی مدیر خبرگزاری موج استان لرستان مبنی بر اینکه جای سایر خبرنگاران و اعضای خانه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در این دیدار نوروزی خالی است، تصریح کرد: به همکاران روابط عمومی استانداری گفته‌ام که رسانه‌ها را تقسیم بندی کنند تا به صورت گروه‌های چند نفره با آنان دیدار و گفت‌و‌گو کنیم.

مشکلات معیشتی خبرنگاران لرستان را بررسی می‌کنیم

وی در واکنش به دو درخواست دیگر مدیر خبرگزاری موج لرستان مبنی بر کمک استاندار و معاونین ایشان به رفع مشکلات معیشتی خبرنگاران و اصحاب رسانه استان و برگزاری جلسه مشترک اعضای خانه مطبوعات با مدیران روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان، گفت: انشاالله در جلسه با هیات رئیسه خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان، این مسائل را به طور ویژه بررسی می‌کنیم اما، در خصوص مشکلات معیشتی عزیزان خبرنگار، در حد توان، در جهت رفع مشکلات آنان اقدام خواهیم کرد.

گفتنی است، در این دیدار نوروزی، محمد موحدپور مدیرکل حوزه استاندار و فرزاد یاراحمدی سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان نیز حضور داشتند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ انتشار: 15فروردین1397 ، کدخبر: 222524: www.mojnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین