پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۸۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸
"رضا میرزایی" از کاهش شدید آبدهی رودخانه های لرستان خبرداد.

شعارسال: میرزایی که روز شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب لرستان سخن می گفت با اشاره به وضعیت آبدهی رودخانه های حوضه کرخه تا پانزدهم فروردین ماه ،اظهار کرد:رودخانه خرم آباد که از وسط شهر خرم آباد می گذرد، 7 مترمکعب در ثانیه آبدهی دارد که میزان آبدهی آن نسبت به سال گذشته 56 درصد و نسبت به متوسط فروردین ماه آمار بلندمدت 55 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به وضعیت آبدهی رودخانه کشکان نیز افزود: این رودخانه در محل دوآب ویسیان 16 مترمکعب در ثانیه آبدهی دارد که این میزان آبدهی نسبت به سال گذشته 61 درصد و نسبت به متوسط فروردین ماه آمار بلندمدت 57 درصد کاهش یافته است وهمچنین میزان آبدهی این رودخانه در محل پلدختر 28 مترمکعب در ثانیه است که این میزان نسبت به سال گذشته 56 درصد و نسبت به متوسط فروردین ماه آمار بلندمدت76 درصد کاهش نشان می دهد.

میرزایی وضعیت آبدهی رودخانه چولهول در محل افرینه پلدختر را 400 لیتر در ثانیه عنوان کرد وگفت: این رودخانه نسبت به سال گذشته 89درصد و نسبت به متوسط فروردین ماه آمار بلندمدت 94 درصد کاهش آبدهی دارد.

وی در خصوص وضعیت آبدهی رودخانه مادیان رود با بیان اینکه این رودخانه تامین کننده آب باغات انجیر سیاه زیودار است،عنوان کرد: مادیان رود 100 لیتر در ثانیه آبدهی دارد که نسبت به دوره گذشته 75 درصد کاهش و نسبت به متوسط فروردین ماه آمار بلندمدت 96 درصد کاهش نشان می دهد.

میرزایی با اشاره به وضعیت آب دهی در حوضه کارون خاطر نشان کرد: رودخانه تیره 3.5 مترمکعب در ثانیه آبدهی دارد که این میزان نسبت به سال گذشته 92درصد و نسبت به متوسط فروردین ماه آمارهای بلندمدت 91 درصد کاهش نشان داشته است .

به گفته وی رودخانه ماربره با 3.5 مترمکعب در ثانیه آبدهی با کاهش 77 و 83 درصدی میزان آب دهی نسبت به دوره گذشته و نسبت به متوسط فروردین ماه آمار بلندمدت مواجه شده است.

میرزایی درادامه سخنان خود از وجود 6 هزار و 674 حلقه چاه آب در استان با حجم برداشت 717میلیون مترمکعب خبرداد وگفت: 3 هزار و 141دستگاه تعداد موتور تلمبه های مجاز استان وجود دارد که از طریق آن ها 490 میلیون مترمکعب آب برداشت می شود.

مدیر عامل آب منطقه ایی لرستان از وجود 6 هزار و 450 دهنه چشمه با حجم تخلیه 854 میلیون مترمکعب آب در لرستان خبرداد وتصریح کرد: حدود یک هزار و 313 رشته قنوات با حجم برداشت 48 میلیون مترمکعب و 11 شبکه مدر و 8 شبکه نیمه مدر با حجم برداشت آب 255 میلیون مترمکعب در لرستان وجود دارد.

رضا میرزایی با بیان اینکه حدود 2 میلیارد و 593 میلیون مترمکعب آب در لرستان برداشت می شود،تاکید کرد: حدود 92درصد این میزان آب در بخش کشاورزی، 5 درصد در بخش شرب و 3 درصد در بخش صنعت مصرف می شود وهمچنین در مجموع 72 درصد برداشت های لرستان از منابع آب های سطحی و 28 درصد برداشت ها از منابع آب زیرزمینی انجام گرفته است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 19فروردین1397 ، کدخبر: 694163: www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
چ راهی برای این معضل اندیشیده ایم؟باید از طریق رسانه ملی این معضلات رو برای مردم در میون بذاریم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین