پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۲۰۸۸۵
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
داوطلبان نباید تمام هم و غم خود را برای سطح علمی خود بگذارند، چراکه آمادگی روحی و جسمانی آنها نیز بسیار مهم است، از این رو باید در این روزها به تغذیه و استراحت خود نیز اهمیت ویژه‌ای دهند و از مصرف بی‌رویه غذاهای مضر مانند فست‌فود، شیرینی، نوشابه و... خودداری کنند.

شعار سال: کمتر از یک ماه دیگر به برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 97 باقی مانده و نزدیک به 622 هزار داوطلب منتظر برگزاری این آزمون هستند؛ آزمونی که سرنوشت آنها را برای رفتن به مقطع تحصیلی بالاتر مشخص می‌کند. 621 هزار و 325 داوطلبی که قرار است در شش گروه آموزشی و ۱۴۰ کدرشته شامل ۵۴ کدرشته علوم انسانی، ۱۷ کدرشته علوم پایه، ۲۴ کدرشته فنی و مهندسی، ۲۳ کدرشته کشاورزی و منابع طبیعی، ۱۳ کدرشته هنر و نه کدرشته دامپزشکی در روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت به رقابت بپردازند.

قطعا کنکور کارشناسی‌ارشد نیز همانند دیگر کنکورها نگرانی‌هایی را برای داوطلبان به همراه می‌آورد؛ نگرانی‌هایی که حتی با پایان آزمون نیز به پایان نمی‌رسد، چراکه آنها باید تا دهه دوم خرداد برای اعلام نتایج اولیه منتظر بمانند و نتیجه قطعی آزمون‌شان نیز در دهه اول شهریور به اطلاع‌شان خواهد رسید. هرچند زمان زیادی به برگزاری آزمون باقی نمانده، اما در این مدت نیز داوطلبان می‌توانند با رعایت نکاتی هم از لحاظ علمی و هم روحی و جسمانی خود را برای حضور در جلسه آزمون بیش از پیش آماده کنند. شاید یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های داوطلبان این آزمون در این روزها، چگونگی مرور منابع آزمون و جزوه‌ها باشد؛ دغدغه‌ای درست که راهکار خاص خود را نیز دارد. به عبارت دیگر، داوطلبان این روزها باید از شروع مبحث جدید درسی برای یادگیری به‌شدت خودداری کنند؛ کاری که نه‌تنها کمکی به آنها نمی‌کند، بلکه تنها زمان مفید آنها را از بین خواهد برد، از این رو بهتر است داوطلبان به مرور جزوه‌ها و نکات مهم درسی که در طول این مدت یادداشت‌برداری کرده‌اند، بپردازند؛ مساله‌ای که باعث یادآوری مباحث درسی شده و ذهن داوطلبان را برای پاسخگویی به سوالات کنکور آماده نگه می‌دارد.

البته داوطلبان نباید تمام هم و غم خود را برای سطح علمی خود بگذارند، چراکه آمادگی روحی و جسمانی آنها نیز بسیار مهم است، از این رو باید در این روزها به تغذیه و استراحت خود نیز اهمیت ویژه‌ای دهند و از مصرف بی‌رویه غذاهای مضر مانند فست‌فود، شیرینی، نوشابه و... خودداری کرده و به جای آن بیشتر به مصرف میوه، مغزدانه‌ها و میان‌وعده‌های مفید روی آورند، چراکه استفاده از این مواد غذایی هم انرژی موردنیاز بدن را تامین می‌کند و هم باعث سرحال ماندن داوطلبان خواهد شد. از سوی دیگر، داشتن خواب کافی باعث می‌شود مغز عملکرد بهتری داشته باشد؛ موضوعی که قطعا باید داوطلبان به آن توجه کرده و در روزهای منتهی به کنکور، الگوی درستی را برای داشتن خواب کافی در طول شبانه‌روز داشته باشند. این مساله به حدی در عملکرد بهتر ذهن موثر است که بسیاری از کارشناسان به داوطلبان کنکور توصیه می‌کنند برای داشتن خواب مناسب، همانند درس خواندن برنامه‌ریزی کنند، به‌گونه‌ای که هر روز راس یک ساعت مشخص از خواب بیدار شوند. انجام حرکات ورزشی نیز از دیگر توصیه‌ها به داوطلبانی است که می‌خواهند در کنکور کارشناسی‌ارشد شرکت کنند؛ حرکاتی که نه‌تنها باعث کاهش اضطراب و استرس می‌شود، بلکه با ترشح هورمون آدرنالین به تمرکز بیشتر داوطلبان کمک می‌کند. از این رو بهتر است داوطلبان در روزهای باقیمانده به برگزاری آزمون علاوه‌بر نکات علمی، به مسائل مربوط به بالا بردن تمرکز و عملکرد بهتر ذهن نیز بیش از پیش اهمیت دهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت فرهیختگان آنلاین، تاریخ 18 فروردین 97، کد مطلب: 17237: www.fdn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین