پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۲۱۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۷
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۵۰ درصد عوامل برهم زننده سلامت روان از سن ۱۵سالگی شروع و ۷۵ درصد تا سن ۲۵ سالگی به اوج می رسد گفت: باید پیشگیری را به جد مورد توجه قرار دهیم و اجازه ندهیم این مشکلات و بیماری‌ها عود کند.

شعار سال: انوشیروان محسنی بندپی در دومین جشنواره روانشناسی و مشاوره که در تالار ایوان شمس برگزار شد با بیان اینکه با شتاب گرفتن تغییرات محیطی و اجتماعی و ساختار جوامع هر روز با عواملی مواجهیم که سلامت آحاد جامعه را تحت تاثیر قرار داده که تک فرزندی، تنهایی، تغییرات اقلیمی و... از این جمله است اظهار کرد: یقینا سلامت روان نقش کلیدی در سلامت افراد ایفا می کند.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت عدم رشد و تکامل یکپارچه در دوران کودکی، نابرابری و پایمال شدن حقوق شهروندی، عدم مهارت های زندگی، والدین دچار مخاطرات و مشکلات بسیار را از جمله عوامل برهم زننده سلامت روان برمی‌شمرد. ۵۰ درصد عوامل برهم زننده سلامت روان از سن ۱۵سالگی شروع و ۷۵ درصد تا سن ۲۵ سالگی به اوج می رسد و حاکی از آن است که باید پیشگیری را به جد مورد توجه قرار دهیم و اجازه ندهیم این مشکلات و بیماری ها عود کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در این میان تغییرات محیطی و اجتماعی و اقلیمی تا ۷۵ درصد تاثیرگذاری منفی بیشتری نسبت به عوامل وراثتی دارند گفت: در همه تحقیقات نشان داده شده آنها که درآمد پایین‌تر دارند و بیکارند بیشتر در معرض آسیب های روحی و روانی اند. زنان بیشتر از مردان و همچنین آنها که تنهاترند بیشتر در معرض اختلالات روحی و روانی قرار دارند.

بندپی افزود: بررسی ها نشان می‌دهد سه میلیون زن سرپرست خانوار در کشور داریم؛ زنان ما به لحاظ اقتصادی آسیب پذیرترند و بیشتر در معرض آسیب روحی قرار دارند. رشد بیکاری و بی عدالتی عوامل مستعد ساز توسعه بیماری های روحی و روانی به شمار می‌روند. در این میان همکاری های بین بخشی می‌تواند موثر باشد. نگاه بهزیستی نگاه سیستمی، مستمر و فرایند محور است، ما ظرفیت خطوط مشاوره مان را سال گذشته در تهران و تبریز دوبرابر کردیم اما قطعا نیازمند مداخله هستیم و تنها مشاوره تلفنی کافی نیست باید حلقه های این زنجیره از مشاوره تا مداخله به یکدیگر متصل شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 22 فروردین 97، کد مطلب: 97012207249: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
خداکنه یه روزی این فرهنگ جابیفته که پیش روانشناس رفتن اسمش دیوونگی نیست
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
مخصوصا تو ایران با این همه مشکلات طبیعی و غیر طبیعیه روز افزون مطمئنا شاهد بیماری های بیشتری هستیم
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
هیچ آمار درستی از سلامت واقعی روان ایرانی ها وجود نداره در طی این چند سال ، این آمار هایی که گفته میشه معلوم نیست تا چه اندازه حقیقت داشته باشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین