پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۴۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
رئیس شورای عالی استان ها گفت: با توجه به هماهنگی که اکنون بین شورای عالی استان ها و دولت وجود دارد بناست در سال 1397 موضوع مدیریت یکپارچه شهری اجرایی شود.
شعارسال:رئیس شورای عالی استان ها گفت: با توجه به هماهنگی که اکنون بین شورای عالی استان ها و دولت وجود دارد بناست در سال 1397 موضوع مدیریت یکپارچه شهری اجرایی شود.

مرتضی الویری روز پنجشنبه در حاشیه چهارمین اجلاس سراسری شورای عالی استان ها که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در محل ساختمان سابق مجلس برگزار شد، افزود: بحث مدیریت یکپارچه شهری و متمرکز کردن مسئولیت های درون شهرها از برنامه سوم توسعه تاکنون مورد بحث بوده اما هیچ وقت به نتیجه نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در واقع می توان گفت متولی خاصی در زمینه بحث مدیریت یکپارچه شهری در کشور وجود ندارد، به همین منظور شورای عالی استان ها این موضوع را به صورت جدی در برنامه کاری خود دارد.

الویری با بیان اینکه شورای عالی استان ها برنامه های ویژه ای در دستور کار دارد، اظهار داشت: مدیریت یکپارچه شهری یکی از این برنامه ها است چون در بسیاری از شهرها مسئولیت کارها بین شهرداری ها و نمایندگان دولت یا دستگاه های دولتی مبتادل می شود و این تبادل ها موجب تداخل کارها می شود.

وی تصریح کرد: موضوع مدیریت یکپارچه شهری یکی از سرفصل های کاری شورای عالی استان ها به شمار می رود و معاون اول رئیس جمهوری نیز در این اجلاس سراسری به آن اشاره داشتند.

الویری ادامه داد: با هماهنگی هایی که در این زمینه وجود دارد، به زودی لایحه مدیریت یکپارچه شهری به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

** حمل و نقل ریلی رونق می یابد

وی درباره مساله مهم حمل و نقل در تهران و مشکلات ناشی از آن نیز گفت: حمل و نقل ریلی به صورت جدی رونق پیدا می کند و این موضوع در بودجه سال 1397 دیده شده است.

رئیس شورای عالی استانها ادامه داد: به همین منظور 2 میلیارد دلار فایناس برای این موضوع پیش بینی شده است و اوراق مشارکت نیز برای توسعه حمل و نقل عمومی در شهر تهران استفاده خواهد شد.

وی اظهار داشت: شورای شهر و شورای عالی استانها نیز به این موضوع توجه ویژه دارد و با توجه به اینکه مقوله حمل و نقل عمومی فقط مساله حمل و نقل شهری و تسهیل در رفت و آمدها نیست بلکه یک موضوع مهم برای رفع آلودگی هوا است.

الویری با بیان اینکه 70 درصد آلودگی هوا ناشی از حمل و نقل است، اظهار داشت: به طور یقین شورای عالی استانها به این موضوع توجه خاص خواهد داشت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار 23فروردین 97، کد خبر: 82884484، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
در بسیاری از زمینه های شهرداری و مدیریت شهری هنوز هم نقد هایی وارد است که باید به آن ها رسیدگی شود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین