پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۴۱۶۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: طرح شفاف‌سازی شهرداری‌ها و حسابرسی آن‌ها در دستورکار شوراها قرار دارد که در صورت تصویب می‌تواند به وضعیت ساماندهی شهرها کمک کند.
شعار سال: رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: طرح شفاف‌سازی شهرداری‌ها و حسابرسی آن‌ها در دستورکار شوراها قرار دارد که در صورت تصویب می‌تواند به وضعیت ساماندهی شهرها کمک کند.

 مرتضی الویری امروز در نشست شورای استان که در شهرستان دماوند برگزار شد، با بیان اینکه شورای عالی استان‌ها بالاتربن مرجع تصمیم‌ساز در حوزه شوراها است اظهار داشت: برطبق قانون، شوراهای مختلف می‌توانند نظرات خود را به شورای شهرستان‌ها و سپس به شورای عالی استان‌ها ارائه دهند و در نهایت شورای عالی کشور می‌تواند با تبدیل این مجموعه به طرح و لایحه، آن را به دولت و مجلس ارائه کند.

وی بیان کرد: برخی از این نظرات مانند مالیات ارزش افزوده که اگر به تصویب برسد می‌تواند از نظر مالی شوراها را تحت تأثیر قرار دهد، همچنین طرح شفاف‌سازی شهرداری‌ها و حسابرسی آن‌ها نیز در شورا وجود دارد که از جمله مسائلی است که بسیار می‌تواند به وضعیت شهر کمک کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها همچنین افزود: آموزش یکی دیگر از مسائلی است که امروزه در شوراها باید وجود داشته باشد؛ زیرا برخی از شوراها نوپا هستند و با قوانین آشنایی ندارند و باید در موارد آموزشی به ما کمک کنند که در همین راستا تیم‌هایی را برای آموزش این افراد قرار داده‌ایم.

الویری تصریح کرد: در شرایط کنونی اقتصادی کشور و تحریم‌ها اگر بتوان مجموعه 123 هزار نفری شوراها را با هم هماهنگ کرد، می‌توان گام‌های مهم و مؤثری را برداشت که قطعاً ما از نظرات این شبکه مویرگی در ثبات کشور بهره می‌گیریم.

* ساخت‌و‌سازهای بی‌رویه در دماوند چالشی جدی در خدمات‌رسانی است

در ادامه محمود نقیبی نماینده شورای شهرستان دماوند در شورای استان تهران نیز با اشاره به مشکلات شهرستان دماوند اظهار داشت: در زمینه مسکن و شهرسازی متأسفانه با وجود طرح‌های عمرانی زیاد با کمبود و نبود زمین مواجه هستیم که حتی در موارد مهمی از جمله آرامستان و زمین‌های ورزشی شدیداً با مشکل فقدان زمین مواجه هستیم که نیاز به تمهیدات بیشتری دارد.

وی همچنین افزود: در شهرستان دماوند بین محدوده ورودی و خروجی با استان سمنان و مازندران مشکلاتی وجود دارد، اکثر معادن ما در محدوده شهرستان دماوند است اما متأسفانه استان سمنان از آن‌ها استفاده می‌کند.

نماینده شورای شهرستان دماوند در شورای استان تهران بیان کرد: علاوه بر این جاده ایوانکی که مسیر مواصلاتی دماوند به استان سمنان و جاده بسیار خطرناکی و پر رفت و آمدی است چندین سال است با مشکلات زیادی از جمله تصادف و غیره روبرو است و با وجود پیگیری‌های بسیار هنوز رسیدگی نشده است.

نقیبی ادامه داد: متأسفانه ساخت و سازهای بسیار زیادی در تمام کشور شده، اما در شهرستان دماوند این امر به جهت نزدیکی به شهر تهران، نبود آلودگی و ترافیک بیش از سایر مناطق انجام شده که مشکلات زیادی را در زمینه خدمات‌رسانی به وجود آورده که نیاز به یک تصمیم استانی برای ساماندهی دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 25 تیر 1397، کدخبر: 1777417 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
0
0
ا.ف75
این عملی شدن شعار شفاف سازی تنها در دولت اقای روحانی بود که به ثمر نشست وافعا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
اگه این برنانه اف ای تی اف رو اجرا کنیم دیگه کل کشور قانون مند میشه
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین