پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۴۴۴۷۷
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۴
استاندار تهران گفت:امکان اين که تهران به صورت مديريت سه ضلعي از سوي دولت، شهرداري و استانداري اداره شود وجود نداشته و مديريت پايتخت بايد واحد، منسجم و پايدار باشد تا مسائل آن حل و فصل شود.

شعارسال: محمد حسين مقيمي روز شنبه در نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه استان تهران افزود: بسياري از اسناد بالادستي به خاطر نبودن ضمانت اجرا رها شده اند اين اسناد از جمله سندهاي آمايشي بايد ضمانت اجرا داشته باشند.
وي اظهارداشت:بحث آمايش سرزمين از جمله آمايش استان بارها مورد بحث و طرح قرار گرفته است اما در يک مورد طرح مجموعه شهري پايتخت که در سال 83 به تصويب رسيده بود توسط يکي از مسئولان دولت وقت به يک باره کنار زده شد و در بايگاني رفت.
استاندارتهران با بيان اين که در بسياري از موارد اين گمان تقويت مي شود که اراده جدي براي حل مشکلات تهران وجود ندارد افزود: پايتخت با مسائل مهمي از جمله امنيت، اقتصاد، فرهنگ، توسعه، آموزش، محيط زيست و منابع انرژي مواجه است که بايد براي آن برنامه هاي جدي و بلند مدت در نظر گرفته شود.
مقيمي ادامه داد: در طرح مجموعه شهري تهران به همه اين سئوالات از جمله مباحث اشتغال، توسعه و محيط زيست پاسخ داده شده بود، اما به يک باره بر اساس نظريه يک مدير اين طرح کنار زده شد.
استاندار تهران افزود: درآن طرح براي تامين آب 15 ميليون تهراني و توقف توسعه دانشگاه ها درپايتخت و حرکت دانشگاه ها به سمت تحصيلات تکميلي و ساير مولفه هاي جمعيتي برنامه ريزي هاي خوبي شده بود که مورد بي مهري قرار گرفت.
مقيمي اظهار داشت: مجلس و دولت بايد در چهار چوب اسناد مادر حرکت کنند، درحالي که شاهديم در بسياري از موارد نمايندگان مجلس از قدرت خود براي حل مسائل منطقه اي استفاده کرده و طرح هايي که در برنامه هاي کلان ديده نشده را دنبال مي کنند.
وي افزود: يکي از ابهامات بسيار مهم در برنامه هاي سند آمايشي اين است که براي جمعيت مهاجر ناشي از توسعه منطقه فکري نشده و هجوم جمعيت به سمت منطقه توسعه يافته منجر به مشکلات جدي مي شود همان طور که امروز شاهديم تهران هشت ميليون و حاشيه آن 6 ميليون جمعيت دارد.
استاندار تهران با تاکيد بر ارائه پيوست هاي مختلف فرهنگي، زيست محيطي و اجتماعي براي طرح هاي پيش بيني شده در سند آمايش گفت: امروز شاهديم که عدم توجه به اين پيوست ها باعث بروز مشکلاتي در استان تهران از جمله در صنايع شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا ، تاریخ انتشار: 6 مرداد 1397 ، کد خبر: 120180728100822440 ، www.aryanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین