پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۶۵۹
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
عضو شورای چهارم تهران با تاکید بر ضرورت اصلاحات ساختاری در مدیریت شهری گفت: حرف از شفافیت در مدیریت شهری بدون ایجاد دیوان محاسبات و استقلال ذیحسابان اصلا ممکن نیست.

شعار سال: غلامرضا انصاری،‌ عضو شورای چهارم تهران در پاسخ به این سوال که عملکرد شورای پنجم را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: شورای پنجم محصول اجماع کلی شهروندان تهرانی است، میزان رایی که به اعضای شورای پنجم داده شد، در طول تاریخ شوراها بی‌نظیر بود و پشتوانه بسیار گرانسنگی برای اعضای این شورا به وجود آورد، از سوی دیگر سنگینی بار عظیمی هم بر روی دوش شورا گذاشت.

او با تاکید بر نواقص موجود در طول چهار دوره گذشته شورای شهر ادامه داد: در دوران شورای چهارم بارها درباره اختیارات تفویض شده به شهردار و اصول نظارتی تذکرات متعددی توسط بنده و باقی دوستان اصلاح طلب ارائه شد، اما از آنجایی که اکثریت آرا در دست اصولگرایان بود؛ نتوانستیم برای انجام اقدامات اساسی توفیق داشته باشیم. کاری که شورای پنجم در خصوص بازنگری اختیارات شهردار انجام داد؛ کار اصولی و اساسی بود.

انصاری با اشاره به اینکه قوانین مربوط به مدیریت شهری اکثرا قدیمی هستند، تصریح کرد: همین امر ضرورت بازنگری در همه موارد قانون و آیین‌نامه‌ها را ایجاب می‌کند و این موضوع باید در دستور کار شورای پنجم قرار گیرد. همچنین پیگیری لایحه نظام مدیریت یکپارچه شهری باید مورد توجه این شورا باشد. پیش نویس لایحه آماده شده است و با توجه به حضور شهردار در جلسات هیئت دولت و رابطه خوب میان دولت و شهرداری امیدوارم هستیم این لایحه هر چه زودتر پیگیری شود.

این عضو شورای چهارم ادامه داد: لایحه درآمدهای پایدار شهری یکی دیگر از اقدامات مثبت دولت یازدهم بود که امیدوارم؛ دوستان شورای پنجم این دو لایحه را در دوران شورای چهار ساله خود دنبال و نهایی کنند و امکان تحقق و عملی شدن آن را محقق کنند.

انصاری با اشاره به اینکه دغدغه و نگرانی من این است که شورا و مدیریت شهری در گذشته باقی بماند، گفت: در شورای چهارم ما مرتب تذکر دادیم و تخلفات منعکس هم شد در آن زمان این امر لازم بود، اما این شورا باید ماموریت خود را انجام دهد و نگاه به گذشته را در حدی داشته باشد که چراغ راه آینده باشد.

او ادامه داد: معتقدم که باید اصلاحات ساختاری صورت گیرد. برای مثال حرف از شفافیت در مدیریت شهری بدون ایجاد دیوان محاسبات و بدون استقلال ذیحسابان اصلا ممکن نیست. معتقد هستم که به جای آنکه شورا وقت خود را با نگاه به گذشته بگذارد با توجه به یکدست بودن شورا و هماهنگی میان شهرداری و شورای شهر و دولت باید زیرساخت‌های لازم به وجود آورند و همین زیرساخت‌ها به خودی خود می‌تواند شفافیت را بر عرصه مدیریت شهری ایجاد کند و نگران هستم که دوستان درگیر پرداختن به این موضوع شده و از حرکت رو به جلو باز بمانند.

او درباره بررسی پرونده هزینه های فاقد سند در دوران مدیریت احمدی‌نژاد در شهرداری تهران گفت: پرونده احمدی‌نژاد در شورای سوم مطرح شد و حتی خود آقای قالیباف زمانی که کار را به عهده گرفت چندین بار این مساله را مطرح کرد و مکاتباتی صورت گرفت. در مجموع انعکاس تخلفاتی که در دوره قالیباف و احمدی‌نژاد رخ داده است وظیفه شورای شهر بوده و باید نهادهای نظارتی در این مساله ورود پیدا کنند و وظیفه شورا در حد بیان مساله است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ 23 آذر 96، کد مطلب: 564764: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین