پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۶۹۶
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
هنوز بیش از چند ماه از آغاز کار شورای پنجم نمی گذرد اما تغییرات اداری در شورای پنجم شهر تهران آغاز شده است. محمدعلی نجفی، شهردار جدید تهران هم در آغاز فعالیت خود در سیستم مدیریت شهری تهران وعده داده بود که تعدیل نیرو در مجموعه شهرداری اتفاق نخواهد افتاد.

شعارسال: اما این تغییرات با عنوان تعدیل نیرو و به بهانه کاهش هزینه های جاری آغاز شد . نکته قابل تامل این است که شورایی ها اصرار دارند این موضوع هرگز یک اتفاق سیاسی نیست و شورای شهر تهران طبق قانون و به دلیل کاهش هزینه های غیرضروری باید 140 نفر نیرو داشته باشد.

با این وجود شواهد حاکی از این است که افراد جدیدی در حال جایگزین شدن با نیروهای سابق هستند بنابراین شورایی ها در گفتار خود صادق نبوده و قطعا عنوان تعدیل نیرو برای این تغییرات مناسب نیست. به گفته مهدی چمران آنها امروز در حالی از مازاد نیرو صحبت می‌کنند که مشاوران دوره قبل رفته‌اند و اگر منظورشان کارمندان شوراست که به طور قطع به آنها نیاز است و اگر آنها را بردارند حتما جای‌شان اشخاص دیگری را خواهند گذاشت.

مساله اما فراتر از تعدیل نیرو و صرفه جویی در هزینه هاست. ظاهرا اصلاح طلبان آنگونه که مسبوق به سابقه هستند؛ همچنان به جای شایسته سالاری به حزب مداری و جناح سالاری توجه دارند از این رو نیروهای کارآمد شهرداری و شورای شهر تهران را که در این چند سال توانمندی خود را به نمایش گذاشته اند کنار میگذارند تا زمام کار را به دست افراد کم‌سابقه وکم تجربه اما همسو با جناح مطبوع خود بسپارند.

اصلاح طلبان باید این نکته را مد نظر داشته باشند که کارنامه موفق نیروهای انقلاب در شورای شهر و شهرداری مساله ای است که امروز توقع شهروندان از خدمات دهی در تهران را بسیار افزایش داده است . پر واضح است که تفکر حزبی و سیاسی به شدت کارآمدی شهرداری و شورای شهر را کاهش می دهد. بی شک در چنین وضعیتی اگر اصلاح طلبان همانند گذشته جناح سالاری را جایگزین شایسته سالاری کنند و شورای شهر و شهرداری رنگ و بوی سیاسی بازی و جناحی گری به خود بگیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری افکار نیوز، تاریخ انتشار 13 آذر 96، کد خبر:689520 ، www.afkarnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین