پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۳۰۰
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
21 عضو شورای شهر به روال سه‌شنبه‌های کاری، صبحانه دیروز را هم در کنار محمدعلی نجفی، شهردار تهران میل کردند، اما هنوز اخبار رسمی این صبحانه کاری بیرون نیامده، حاشیه‌های تنش زای این دیدار دوستانه سر از رسانه‌ها درآورد. آن‌طور که در بعضی سایت‌های خبری نقل شده، این صبحانه کاری با پاسخ تند محمدعلی نجفی به یکی از اعضای شورای شهر که البته اسم او علنی نشده، به تنش کشیده شده است.

شعار سال21 عضو شورای شهر به روال سه‌شنبه‌های کاری، صبحانه دیروز را هم در کنار محمدعلی نجفی، شهردار تهران میل کردند، اما هنوز اخبار رسمی این صبحانه کاری بیرون نیامده، حاشیه‌های تنش زای این دیدار دوستانه سر از رسانه‌ها درآورد. آن‌طور که در بعضی سایت‌های خبری نقل شده، این صبحانه کاری با پاسخ تند محمدعلی نجفی به یکی از اعضای شورای شهر که البته اسم او علنی نشده، به تنش کشیده شده است.

به گفته منابع آگاه، شهردار پاسخ یکی از اعضا را به تندی داده و در واکنش به اعتراض برخی دیگر از اعضای شورا گفته است «فرد اول کشور از من حمایت می‌کند» که این سخنان او واکنش شدید یکی از اعضای شورای شهر را در پی داشته است. با این حال هنوز محتوای این خبر از سوی شهرداری تهران تکذیب یا تأیید نشده، اما یکی از اعضای شورای شهر تلویحاً ماجرای تنش و درگیری را از اساس تکذیب کرده است.
افشین حبیب‌زاده در جلسه دیروز شورای شهر، با بیان اینکه لحن اعضای شورا در جلسات با شهردار همیشه صریح است، گفته است: در جلساتی که با آقای نجفی برگزار می‌شود همه اعضای شورا موضوعات مدنظر خود را صریح مطرح می‌کنند و آقای دکتر نجفی نیز پاسخ می‌دهد. بنابراین وجود تنش در جلسه را تکذیب می‌کنم.
همچنین پیش از آغاز نشست خبری سخنگوی شورای شهر تهران٬ محسن هاشمی که در جلسه علنی دیروز حضور نداشت برای نخستین بار دقایقی در این نشست خبری شرکت کرد و درباره حضور نداشتنش گفت: در برخی از جلسات شرکت نمی‌کنم، تا آقای امینی هم ریاست کند، اگر من همیشه به جلسات بیایم در آن زمان آقای امینی آرزو می‌کند که من نباشم.
او درباره حاشیه جلسه صبحانه کاری اعضای شورای شهر با شهردار تهران باز هم با خنده بیان داشت: مثل اینکه این خبر شما را خوشحال کرده است. آیا از این اخبار خوشتان می‌آید، مشکوک می‌زنید و من اطلاعی در این خصوص ندارم.

تنشی در کار نبوده است
یک عضو دیگر شورای شهر هم تنش در جلسه دیروز شورایی‌ها با شهردار تهران را تکذیب کرد.
او درباره این گفته که شهردار اعلام کرده فرد اول مملکت پشت بنده است، گفت: تنشی مطرح نبوده است بلکه یک جلسه غیررسمی با شهردار تهران داشته‌ایم و در جهت هم ‌اندیشی دیدگاه‌های دو طرف مطرح شده است. به هرحال در یک جمع 22 نفره در مواردی اختلاف نظر نیز وجود دارد ولی تعامل و همکاری بیشتر بوده و امور شهر را پیش می‌‌بریم.

ساخت و ساز غیرقانونی در «نارنجستان»
موضوع ساخت و ساز بی‌ضابطه در خیابان نارنجستان ششم منطقه یک به سال 94 بر می‌گردد. درآن زمان برای یک ملک مسکونی در خیابان پاسداران، پروانه ساخت 15 طبقه شامل 5 طبقه زیر و 10 طبقه روی زمین صادر شده بود. تاکنون 9 طبقه از این ملک ساخته شده است.درحالی که براساس پهنه مصوب، حداکثر باید در 5 طبقه ساخت و ساز انجام شود. عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در این باره با هشدار نسبت به این تخلف، خواستار برخورد با متخلفان از سوی مدیریت شهری جدید شد. علی اعطا گفت: زیر پهنه مصوب این زمین 1149 متری R122 است که ساخت‌و‌ساز با سطح اشغال 60 درصد و تراکم 300 درصد حداکثر در 5 طبقه پیش‌بینی شده است و متأسفانه اطلاعاتی مبنی بر اینکه تغییر کاربری در کمیسیون ماده 5 صورت گرفته نیز موجود نیست.
وی با بیان اینکه 39 اصله درخت از جمله 6 درخت مثمر و یک ساختمان دو طبقه کم تراکم نیز در این زمین وجود داشته که حالا این درختان از بین رفته است، گفت: به طور حتم در صورت تکمیل ساخت این ساختمان به علت افزایش تراکم فراتر از ضوابط پیش‌بینی شده قطعاً با مشکلاتی در حوزه کالبدی، ترافیکی و... مواجه می‌شویم، هرچند این تخلف در دوره مدیریت شهری پیشین رخ داده اما انتظار می‌رود با توجه به حساس شدن افکار عمومی با این گونه تخلفات برخورد و با توجه به اهمیت قانون‌مداری شهرداری هرچه سریع‌تر، تخلفات را پیگیری و با متخلفان برخورد کند.
اعطا افزود: شهرداری می‌بایست اسناد و گزارشات توجیهی مربوط به این ملک و گزارش برخورد با متخلفان را به شورا ارائه کند و درخصوص بازنگری در پروانه ساختمان این ملک اقدام کند.

سیاست گزینشی صدا و سیما در برابر شورای پنجم
عملکرد صدا و سیما بویژه درباره جلسه اخیر اعضای شورای پنجم شهر تهران با موضوع باغ‌های تهران، دیروز با انتقاد شورایی‌ها مواجه شد، به طوری که محمد سالاری، به صراحت اعلام کرد که صدا و سیما به‌دنبال پخش گزینشی اخبار است و می‌خواهد شورا را تخریب کند.
محمد سالاری گفت: از صدا و سیما در انتخاب سلیقه‌ای صحبت‌های مطرح شده در جلسه علنی و پخش آن در رسانه ملی انتقاد دارم و تذکر می‌دهم انتخاب‌های گزینشی بخش‌هایی از جلسه علنی شورای شهر تهران که در شبکه پنج و 18:30 پخش می‌شود به منظور تخریب شورای پنجم است.
وی تأکید کرد: به ریاست شورای شهر و نحوه اداره آن اعتراض دارم چرا که می‌شود زمانی که پرونده‌ای مطرح می‌شود چند دقیقه‌ای درباره به نتیجه رسیدن آن وقت جلسه را تمدید کنند.
ابراهیم امینی هم گفت: بخش زیادی از هزینه‌های سنگین اداره تهران به‌دلیل پایتخت بودن آن است که به نظر می‌رسد باید دولت و مجلس نسبت به تأمین این هزینه‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.
زهرا‌ نژاد بهرام در این جلسه با بیان اینکه سیل و سیلاب به‌عنوان یک خطر جدی شهر تهران را تهدید می‌کند، گفت: لازم است شهردار در زمینه اصلاح مسیر، لایروبی، مسیل‌های شهر تهران و استانداردسازی آنها را با جدیت پیگیری کند.

مراحل قانونی تحقیق و تفحص از مؤسسه همشهری در حال انجام است
حق‌شناس، عضو شورای شهر هم در نشست خبری‌ ارائه گزارش صد روزه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گفت: بررسی مراحل قانونی تقاضای تحقیق و تفحص از مؤسسه همشهری در حال انجام است و تاکنون در دو مرحله گزارشات نسبتاً خوبی دریافت و در اختیار متقاضیان طرح قرار داده شده است.
شهرداری تهران وقوع تنش در جلسه نجفی و اعضای شورای شهر را تکذیب کرد
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با تکذیب اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر وقوع تنش در صبحانه کاری شهردار تهران با اعضای شورای شهر، گفت: شهردار تهران و اعضای شورای شهر در جلسات ثابت صبحانه کاری صرفاً دیدگاه‌های خود را پیرامون مسائل مرتبط با مدیریت شهری مطرح می‌کند.
عارف نیا به ایسنا گفت: در جلسه دیروز آقای نجفی و اعضای شورای شهر تهران نیز تمرکز بر مباحث پیرامون هم‌افزایی شهرداری و شورای شهر برای برخورداری بیشتر شهر تهران از بودجه سال آینده کل کشور بود.
به گفته وی، در جلسه دیروز همچون جلسات سابق اعضای شورای شهر با شهردار تهران، برخی از اعضای محترم شورای شهر دغدغه‌های خود را با شهردار تهران در میان گذاشتند و اعلام برخی رسانه‌ها مبنی بر تنش در این جلسه را تکذیب می‌کنیم.

نیم نگاه
افشین حبیب‌زاده : در جلساتی که با آقای نجفی برگزار می‌شود همه اعضای شورا موضوعات مدنظر خود را صریح مطرح می‌کنند و آقای دکتر نجفی نیز پاسخ می‌دهد. بنابراین وجود تنش در جلسه را تکذیب می‌کنم.
عارف نیا : در جلسه دیروز آقای نجفی و اعضای شورای شهر تهران نیز تمرکز بر مباحث پیرامون هم‌افزایی شهرداری و شورای شهر برای برخورداری بیشتر شهر تهران از بودجه سال آینده کل کشور بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری روزنامه ایران ، تاریخ انتشار ------، کدمطلب:242823، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین