پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۸۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
هیأت دولت تصویب شده فرصت خوبی را برای رفع مشکلات شهرداری‌ها در حوزه درآمد پدید آورده است.

شعار سال: هوشنگ خندان‌دل در همایش معاونان عمرانی استانداری‌های سراسر کشور در استانداری کرمانشاه اظهار کرد: شهرداری‌ها 60هزار میلیارد تومان برای ارائه خدمات در شهرها هزینه کرده‌اند و تنها دو درصد این رقم از محل عوارض تأمین شده است. او با دفاع از حقوق شهرداری‌ها، گفت: باید کمی حق را هم به شهرداری‌ها بدهیم، چرا که آنها طی دو، سه سال گذشته 60هزار میلیارد تومان برای ارائه خدمات در شهرها هزینه کرده‌اند و دریافت عوارض تنها دو درصد از این مبلغ را تشکیل می‌دهد.

خندان دل تصریح کرد: در این شرایط این سؤال مطرح می‌شود که شهرداری‌ها باید 98درصد مبلغی که هزینه کرده‌اند را از کجا بیاورند و متأسفانه پاسخی که به این سؤال داده می‌شود این است که از محل ساخت‌وساز و نوسازی‌ها کسب درآمد کنند. هم‌اکنون بیش از 50درصد درآمد شهرداری‌ها از همین محل جریمه‌ها تأمین می‌شود که ایراد قانونی دارد و باید برای رفع این ایراد فکری کرد.

خندان دل با اشاره به ارسال لایحه درآمدهای پایدار شهرداری از وزارت کشور به هیأت دولت، گفت: خوشبختانه این لایحه در هیأت دولت تصویب شده است.او افزود: این لایحه فرصت خوبی را فراهم می‌کند تا به‌طور منطقی به این مسئله پرداخته شده و مشکل شهرداری‌ها و درآمد آنها مرتفع شود.

معاون وزیر کشور تأکید کرد: اگر شهرداری‌ها که به مردم ارائه خدمات می‌دهند در موقعیتی قرار نگیرند که منابع مالی مورد نیاز خود را از روش قانونی و تعریف‌شده کسب کنند ممکن است به فکر راه نادرست آن بیافتند که باید با آن مقابله کرد، اما باید برای این مقابله پاسخ منطقی ارائه و از راه منطقی مشکل آنها را مرتفع کرد.

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین با اشاره به تشکیل 492هزار پرونده قلع بنا در کمیسون‌های ماده 100سراسر کشور تا پایان تیرماه امسال، گفت: از این تعداد تنها حکم 55درصد پرونده‌ها اجرایی شده و هنوز احکام حدود 220هزار پرونده اجرایی نشده که باید فکری به حال این مسئله کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 4 شهریور 97، شماره: 28186

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
0
0
ا.ف75
شهرداری ها فعلا جواب اون درامد های از بین رفته شون رو بدن بعد گام بعدی رو بردارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین