پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۵۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲
درآمدهای پایدار شهری، به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های متولیان کلان‌شهرهای کشور، بارها و بارها از زبان مدیران شهری مشهد نیز شنیده شده است و با این حال تاکنون چیزی از وابستگی شهر به درآمدهای ناپایداری همچون عوارض حاصل از پروانه‌های ساختمانی و جریمه تخلفات ساخت‌و‌ساز کم نشده است. رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در آخرین اظهار نظر خود به این موضوع پرحاشیه اشاره کرد و بخش زیادی از علت حال ناخوش شهرها را به وجود چنین مشکلی ارتباط داد.

شعار سال: محمدرضا حیدری با اشاره به میزان درآمد حاصل از عوارض پایدار و ناپایدار شهری گفت: در حال حاضر سالانه از محل عوارض نوسازی و خودرو به ترتیب ٧۵ و ٣۵ میلیارد تومان درآمد نصیب شهر می‌شود که این رقم تنها هزینه یک ماه از اداره شهر را کفاف می‌دهد.

وی با بیان اینکه هزینه اداره شهر بدون احتساب هزینه‌های عمرانی و زیرساختی در ماه رقمی بالغ بر ١٠٠ میلیارد تومان است، افزود: با این وضعیت شهرداری‌ها هیچ‌راهی به جز حرکت به سوی درآمدهای ناپایدار شهری و دریافت عوارض پروانه ساختمان و تخلفات ساخت‌و‌ساز ندارند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با انتقاد از حذف ٢۶ کد درآمدی از درآمدهای پایدار شهرداری‌ها بیان کرد: در ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده سهم سه‌درصدی شهرداری‌ها و دولت برابر بود اما در حال حاضر با احتساب نه درصدی این مالیات، تنها سه درصد نصیب شهرداری‌ها می‌شود و شش درصد مابقی سهم دولت است.

وی تصریح کرد: در این میان شهرداری‌ها مجبور به دریافت تسهیلات بانکی و انتشار اوراق مشارکت هستند که موضوعات این‌چنینی باعث افزایش بدهکاری شهرها نیز می‌شود.

حیدری با اشاره به آمار ٣٠ میلیونی زائر و مسافر سالانه در مشهد افزود: به صورت روزانه بیش از دو هزار تن زباله در شهر جمع‌آوری می‌شود که این میزان در زمان پیک حضور زائر به سه هزار تن می‌رسد؛ با‌این‌حال هیچ افزایش درآمدی از حضور میلیونی مسافران و زائران نصیب مدیریت شهری نمی‌شود.

وی با اشاره به تاریخچه و ساختار شورای اسلامی شهرها اضافه کرد: در حال حاضر هیچ تناسبی بین مسئولیت و اختیارات شوراهای شهر وجود ندارد و بسیاری از افراد، این شوراها را شوراهای شهرداری می‌نامند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین به عملکرد تقریبا یک‌ساله مدیریت شهری مشهد اشاره کرد و گفت: ورود ٢٢٠ دستگاه اتوبوس جدید به شهر، تکمیل فاز ناقص خط٢ و اتصال این خط به خط یک در ایستگاه شریعتی، افتتاح خیابان دوسطحی آیت‌ا... واعظ طبسی و بازگشایی میدان سعدی از مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های مدیریت شهری مشهد در یک سال اخیر بوده است.

وی از افتتاح هر هفته یک بوستان تا پایان سال خبر داد و اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک فاز جدید بولوار نماز و پروژه میدان راه‌آهن نیز در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

حیدری همچنین به ورود شهرداری به موضوع احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری مشهد با همراهی دولت برنامه‌های خوبی را برای مناسب‌سازی محیط زندگی بیش از یک میلیون و ١٠٠ هزار نفر از سکنه این محدوده در دستور کار خود قرار داده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تلگرا، تاریخ -، کد مطلب: -: www.telegra.ph


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
0
0
چرا تا چند سال پیش چنین حرف هایی زده نمیشد از وقتی که مدیران گروه به گروه با اختلاص دارن از ایران خارج میشن این حرف های ضد و نقیض به گوش میرسه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین