پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۷۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی گفت: واردات محصولات باغی باید محدود و حتی ممنوع شود زیرا ما محصولات باغی متنوعی داریم.

شعار سال: «علی ابراهیمی»، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل کم آبی در کشور گفت: متاسفانه امسال خشکسالی مفرط و کم آبی مشکلات جدی ایجاد کرده که تولیدات کشاورزی، دامپروری، دام، زراعت و باغبانی را تحت تاثیر قرار داده است.

او گفت: زمانی که محدودیت در مراتع و چراگاه ها وجود داشته باشد، مطمئنا پرورش دام کم می شود و همین موضوع باعث افزایش قیمت گوشت قرمز و شیر خام خواهد شد.

ابراهیمی با بیان این که پرورش طیور ارتباط مستقیمی با خشکسالی ندارد، افزود: اما این امر تحت تاثیر ارزش ریالی قرار می گیرد و متاسفانه باعث می‌شود که قیمت تمام شده ما برای محصول نسبت به سنوات گذشته بیشتر شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قیمت تمام شده محصولات ما همیشه به دلایل مختلف نسبت به مناطق دنیا بالا بوده و این مورد نیز موجب تشدید این موضوع می شود.

او در خصوص واردات بخش کشاورزی تصریح کرد و گفت: واردات محصولات باغی باید محدود و حتی ممنوع شود زیرا ما محصولات باغی متنوعی داریم.

ابراهیمی در ادامه افزود: ما در داخل کشور انواع میوه ها را داریم به جز استثنائاتی مانند موز، آناناس انبه که خیلی مصرف زیادی ندارند و مردم می‌توانند به سمت مصرف محصولات داخلی بروند که این امر می تواند به استفاده از محصولات ایرانی کمک کند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه واردات و صادرات ملاحظات خاصی را می خواهد، بیان کرد: با واردات سویا، دانه های روغنی و ذرت، آب مجازی وارد کشور می کنیم که این مورد با تعریف کالای ایرانی متفاوت است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان تاکید کرد: رویکرد کشاورزان سال گذشته کمی به سوی کشت فرا سرزمینی رفته، اگر ادامه پیدا کند می تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 24 فروردین 97، کد مطلب: 696228: www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
0
واردات محصولات کشاورزی اگر ممنوع بشه کشاورز به فکر از بین بردن زمین ززاعی خودش نمی افته
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین