پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۱۸۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
با توجه به بازتعریف کارکرد صرافی‌ها در تصمیمات جدید ارزی؛ فروش ارز مستقیم ­از سوی صرافی‌ها ممنوع است.

شعار سال: محمد علی کریمی با اشاره به تامین غیرمستقیم­ نیاز‌های ارزی همه گروه‌های جامعه در دستور العمل‌های جدید بانک مرکزی­ تصریح کرد: با توجه به اینکه بانک مرکزی نیاز‌های ارزی همه گروه‌های جامعه را­غیر مستقیم و از طریق سامانه‌ها یا اخذ مدارک به صورت سیستمی انجام می‌دهد لذا فعلا ارزی به بازار صرافی‌ها تزریق نمی‌شود.

وی افزود: بنابراین فعلا خرید و فروش ارز در بازار منتفی است چرا که بانک مرکزی و دولت در تلاشند که ارز مورد نیاز همه گروه‌ها و اقشار جامعه را از طریق مصوبات­ جدید تامین کنند.

در مصوبه جدید ما سامانه نیما یا همان نظام یکپارچه مدیریت ارزی را تعریف کردیم که بناست صادرکنندگان غیرنفتی کشور ارزشان را در این سامانه عرضه کنند و واردکنندگان این ارز‌ها را از طریق بانک‌ها و یا صرافی‌های مجاز بخرند.

مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی در خصوص کارکرد صرافی‌ها پس از اجرای مصوبات ارزی جدید نیز گفت: صرافی‌ها همچنان هستند، اما دو کارکرد دیگر­ خواهند داشت؛ در مصوبه جدید ما سامانه نیما یا همان نظام یکپارچه مدیریت ارزی را تعریف کردیم که بناست صادرکنندگان غیرنفتی کشور ارزشان را در این سامانه عرضه کنند و واردکنندگان این ارز‌ها را از طریق بانک‌ها و یا صرافی‌های مجاز بخرند.

وی یادآور شد: هنوز برای صرافی‌ها کار هست، اما کارکرد آن‌ها در حال بازتعریف است، ولی به هر حال فعلا فروش ارز مستقیم توسط صرافی‌ها ممنوع است.

بر اساس دستور العمل‌های فعلی و مصوبات جدید قیمتی غیر از ۴ هزار و ۲۰۰ تومان برای ارز نخواهیم داشت لذا دلالان ارزی می‌توانند به همین قیمت ارز خود را به بانک‌ها بفروشند.

مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی همچنین در خصوص قیمت ارز نیز گفت: قیمت همه کالا‌ها و نیاز‌های واقعی کشور که از طریق وزارت صنعت و سامانه جامع تجارت ثبت سفارش می‌شوند و مسیر بانکی را طی می‌کنند؛ ۴ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود و بر اساس تصمیم دولت نرخ دیگری نخواهیم داشت که این نرخ شامل تمامی ارز‌های مسافری، دانشجوی و درمانی نیز می‌شود.

کریمی در ادامه در خصوص تعیین تکلیف ارز‌های خریداری شده توسط دلالان ارزی نیز افزود: بر اساس دستور العمل‌های فعلی و مصوبات جدید قیمتی غیر از ۴ هزار و ۲۰۰ تومان برای ارز نخواهیم داشت لذا دلالان ارزی می‌توانند به همین قیمت ارز خود را به بانک‌ها بفروشند.

وی یادآور شد: بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نگهداری بیش از ۱۰ هزار دلار ارز غیرقانونی است بنابراین­افرادی که بیش از این مقدار ارز در اختیار دارند می‌توانند در نظام بانکی سپرده گذاری ارزی داشته باشند که بانک مرکزی و نظام بانکی نیز متعهد شده است که ارز را به همان شکل ارزی بازپرداخت کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار 24 فروردین 97، کدمطلب:۲۱۰۲۱۳۳، www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
0
انشالله که روزی برسه که قیمت دلار به میزان واقعی خودش برگرده
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین