پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۸۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری لرستان گفت: برای مقابله با تنش آبی مدیریت مصرف، توزیع و تولید را در دستور کار خود قرار داده‎ایم.

شعارسال: مدیرعامل آب و فاضلاب شهری لرستان گفت: برای مقابله با تنش آبی مدیریت مصرف، توزیع و تولید را در دستور کار خود قرار دادهایم.

حمیدرضا کرموند ، با اشاره به میزان مصرف آب شرب استان اظهار کرد: هماکنون مصرف ما کم است اما وقتی هوا گرم و کولرهای آبی روشن شوند میزان مصرف بالاتر می‌رود.

وی با بیان اینکه سطح آب سفرههای زیرزمینی در حال کاهش است، افزود: یکی دیگر از مشکلات، پایین آمدن سطح آب چشمهها و کاهش دبی بوده که مصرف مردم هم به آن اضافه شده است.

کرموند با بیان اینکه اگر سدی داشته باشیم که آب را ذخیره کنیم مشکلی نخواهیم داشت، گفت: منابع تأمین آب ما طوری است که اگر یکی از آن‌ها مشکلی پیدا کند مابقی هم تحت تأثیر قرار میگیرند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری لرستان میزان بارشها را در استان 50 درصد کمتر از نرمال عنوان کرد و ادامه داد: هرساله بارشها کمتر شده اما برداشتها بخصوص در مناطقی که منابع آبرفتی هستند افزایش یافته و کاهش سطح آبهای زیرزمینی را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه هر سال چاههای کوهدشت افت سطح دارند، افزود: شرایط به سمت بدتر شدن پیش میرود.

کرموند با اشاره به اینکه هم اکنون شهرهای ما مشکل بی‌آبی ندارند، گفت: ممکن است کوهدشت، خرمآباد، ازنا، دورود، پل‌دختر، سپیددشت و حتی بروجرد در آینده دچار مشکل شوند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری لرستان اظهار کرد: نمیتوانیم شهرها را با آب بسته‌بندی و ذخیره‌شده تأمین کنیم اما در راستای کاهش مشکلات برنامهریزیهایی صورت گرفته است.

وی افزایش سازگاری را با شرایط فعلی از اقدامات اصلی شرکت عنوان کرد و افزود: همچنین مدیریت مصرف، توزیع و تولید از دیگر مواردی است که باید رعایت شوند.

کرموند شناسایی انشعابات غیرمجاز یا موازی و کنتورهای دست‌کاری شده و خراب را از اقدامات شرکت طی سال گذشته اعلام کرد و ادامه داد: امسال در راستای برخورد با مصرفهای غیرمجاز و تعویض این کنتورها اقدام خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری لرستان خاطرنشان کرد: در راستای مدیریت توزیع نیز سیاست مدیریت فشار شبکه را در پیش گرفتهایم و روی شبکهها سیستمهای هوشمندی نصب میکنیم؛ در این روش کامپیوتر فشار شبکه شهرها را کنترل و مانیتورینگ در مرکز استان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه روی جلوگیری از هدررفت آب نیز خیلی کار میکنیم، اظهار کرد: روی مدیریت شبکه توزیع نیز هم‌زمان کارهای خوبی در حال انجام است.

کرموند بیان کرد: هم‌زمان با این اقدامات برای تأمین منابع جدید آب، حفر چاهها را در دستور کار قرار دادهایم تا ظرفیت تولید و ذخیره‌سازی را بالا ببریم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 26 فروردین 1397، کدخبر: 97012608634، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
همینکه تو این بی ابی ها لرستان مشکل ابی نداره خودش یه موفقیت خیلی بزرگیه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین