پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۸۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
مدیرعامل آبفای استان البرز از تنش آبی نه شهر استان البرز در سال ۹۷ خبر داد.

شعار سال: غلامرضا رضایی‌فر در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که عصر امروز در استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: فاضلاب شهری 42 درصد، روستایی نیم درصد و فاضلاب شهری به اضافه روستایی 29 درصد آب شهری در ایران را تشکیل می‌دهد که از متوسط جهانی کمتر است.

مدیرعامل آبفااستان البرز با بیان اینکه قیمت هر متر مکعب آب در البرز 385 تومان است، افزود: 381 چاه در مدار بهره‌برداری قرار دارد که بیش از 65 حلقه چاه حفر شده و 25 حلقه آن خشک شده است.

رضایی‌فر با اشاره به اینکه 537 شهر در کشور دارای تنش آبی است، گفت: شهرهای کمالشهر، نظرآباد و مهرشهر دارای تنش آبی است که 18 درصد تنش آبی در سال 96 کشور است.

وی با بیان اینکه در منطقه کمالشهر و مهرشهر در حالت عادی کمبود آب وجود دارد، ادامه داد: در تابستان به دلیل کمبود آب در این مناطق از سهم آبی جاهای دیگر این مناطقتامین می‌شوند.

مدیر آبفااستان البرز با بیان اینکه نه شهر استان البرز در سال 97 با تنش آبی روبه‌رواست، اضافه کرد: با افزایش جمعیت شهر کرج باید میزان تخصیص آب نیز افزایش یابد و هم اکنون 67 درصد آب استان البرز از چاه و 34 درصد از منابع زیر سطحیتامین می‌شود.

رضایی‌فر با اشاره به اینکه پنج هزار و 231 لیتر آب هم اکنون در کرج تامینمی‌شود، تاکید کرد: برای تامین آب در کرجنیاز به هفت هزار لیتر است که تیر و مرداد بیشترین مصرف آب در استان البرز است.

وی ادامه داد: اجرای پروژه اتصال آب طالقان از هزار و 600 لیتر به دو هزار لیتر در ثانیه نیاز به اعتبار 6.5 میلیارد تومانی دارد و احداث تصفیه‌خانه آب شماره سه در بخش خصوصی نیاز به 20 میلیارد تومان تخصیص دارد که در دهه فجر کار آن شروع می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 19 دی 96، کد مطلب: 1621046: www.aparat.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
وقتی فرهنگ استفاده از اب اشامیدنی رو بین مردم فرهنگسازی نمیکنیم معلومه که با بحران روبرو خواهیم شد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین