پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۷۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه آورد سدهای استان در سال آبی جاری را 183 میلیون مترمکعب اعلام کرد که 56 درصد نسبت به شرایط نرمال کاهش داشته است.
شعار سال: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه آورد سدهای استان در سال آبی جاری را 183 میلیون مترمکعب اعلام کرد که 56 درصد نسبت به شرایط نرمال کاهش داشته است.

کیاست امیریان در کارگروه سازگاری با کم آبی استان که امروز (سوم اردیبهشت) برگزار شد، از بحرانی منابع آب در کشور و استان کرمانشاه یاد کرد و گفت: بر اساس استانداردها هر کشوری که سالانه بیش از 40 درصد از منابع آبی تجدیدپذیر خود را مصرف کند در تنش آبی قرار دارد که ما در ایران حدود 85 درصد این منابع را مصرف می‌کنیم.

وی یکی از مهمترین عوامل بالا بودن مصرف آب در کشور را راندمان پایین بخش کشاورزی برشمرد و تاکید کرد: در دنیا به ازای مصرف یک مترمکعب آب حدود سه کیلوگرم ماده خشک تولید می‌شود که این عدد در کشور ما یک کیلوگرم است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از وضعیت مصرف آب در کرمانشاه هم یاد کرد و گفت: پتانسیل برداشت آب منابع زیرزمینی در استان کرمانشاه 1.3 میلیارد مترمکعب در سال است که میزان آب در دست بهره‌برداری به 1.4 میلیارد مترمکعب در سال هم می‌رسد.

امیریان خاطرنشان کرد: در استان ما حدود 946 هزار هکتار اراضی قابل کشت کشاورزی وجود دارد که بخش عمده مصرف آب نیز مربوط به همین بخش است.

وی درباره میزان ذخیره سدهای استان نیز یادآوری کرد: اکنون 94 درصد حجم سدهای استان پر از آب است، اما بخش زیادی از این میزان ذخیره مربوط به سال‌های گذشته است و در سال آبی جاری آورد چندان زیادی پشت سدهای استان نداشتیم.

به گفته این مسئول، آورد سال آبی جاری برای سدهای کرمانشاه 183 میلیون مترمکعب است که این عدد باید در شرایط نرمال 390 میلیون مترمکعب باشد و حدود 56 درصد کاهش داشتیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه  در ادامه به عملکرد انسداد چاه‌های استان در سال قبل هم اشاره کرد و گفت: سال گذشته 429 حلقه چاه را در استان مسدود کردیم که باعث صرفه‌جویی 13 میلیون مترمکعبی در مصرف آب شد.

وی افزود: طی 10 سال اخیر نزدیک به چهار هزار حلقه و طی چهار سال اخیر دو هزار حلقه چاه را مسدود کردیم که صرفه جویی آب چهار سال اخیر از محل انسداد سدها 50 میلیون مترمکعب بوده است.

امیریان از پیگیری برای تخصیص بخشی از این آب برای مصارف صنعت و گلخانه ها خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه تعداد چاه‌های غیرمجاز کنونی استان را هفت هزار حلقه برآورد کرد که دو هزار حلقه آن  در بخش خانگی است و مصرف چندانی ندارد.

وی از برنامه‌ریزی برای انسداد 500 حلقه چاه غیرمجاز در سال جاری هم یاد کرد و ادامه داد: البته این امر منوط به تامین اعتبار است، زیرا برای انسداد این چاه‌ها حداقل دو میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

امیریان خاطرنشان کرد: طی پنج سال اخیر 1200 حلقه چاه استان نیز مجهز به کنتور هوشمند شده که امسال هم برنامه داریم 200 حلقه چاه را هوشمند و 800 حلقه را مکانیزه کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه بر لزوم اصلاح الگوی مصرف آب و مدیریت مصرف تاکید و اظهار کرد: این امر نیازمند فرهنگسازی و همکاری بخش‌های مختلف است.

امیریان عنوان کرد: یکی از برنامه‌ها برای کاهش مصرف آب استفاده از ظرفیت پساب‌ها و کاهش کشت چمن در فضای سبز توسط شهرداری‌ها است که می تواند کاهش مصرف 30 درصدی را رقم بزند.
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
کل کشور ما دچار کم ابی شده اما این مسیله رو دولت نمیاد تا فرهنگسازی کنه
این معضل تنها با کمک مردم حل خواهد شد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین