پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۱۲۲۰۷
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه پاداش پایان خدمت بیش از هزار و 500 نفر از فرهنگیان پرداخت شده است، عنوان کرد: از نظر اعتباری مشکلی نداریم و پاداش فرهنگیان پرداخت می‌شود.

شعار سال: علی‌ اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش، در حاشیه پیش کنگره شهدای دانش‌آموز که در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم فرهنگ ایثار و شهادت را به دانش‌آموزان نسل امروز منتقل کنیم و مدارس شاهد نیز در این خصوص نقش خود را ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: کیفیت مدارس شاهد طی این سال‌ها رشد پیدا کرده و اعتقاد داریم باید این مدارس هم به لحاظ کیفیت آموزشی و تربیتی رشد داشته باشد و هم دانش‌آموزان بتوانند از آموزش و پرورش مناسب‌تری در این مدارس بهره‌‌مند شوند.

وزیر آموزش و پرورش، در خصوص ساماندهی مدارس شاهد گفت: سیاست و جهت‌گیری ما ارتقای کیفیت مدارس شاهد است.

*پاداش پایان خدمت فرهنگیان پرداخت می‌شود

وی در خصوص پاداش پایان خدمت فرهنگیان و اینکه گفته می‌شود هنوز این پاداش به ‌آنها پرداخت نشده است، افزود: همین امروز بنده از مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران سوال کردم و اعلام کردند از 2 هزار و 600 نفری که در تهران بازنشسته داریم بیش از هزار و 500 نفر از آنها تا دیروز پاداش پایان خدمت خود را دریافت کردند و از نظر اعتباری مشکلی نداریم و پاداش آنها پرداخت می‌شود.

*2/0 تا 2 درصد دانش آموزان تیزهوش هستند

فانی در خصوص وضعیت مدارس و نسبت دانش‌آموزان تیزهوش، تصریح کرد: در حال بررسی هستیم و قبلا نیز اعلام کردم؛ حدود 2 دهم تا 2درصد دانش‌آموزان را تیزهوش تلقی می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش، یادآور شد: در برخی شهرستان‌ها در سال‌های گذشته این نسبت خیلی بالا بوده و حتی به 25 درصد نیز رسیده و طبیعی است که آموزش و پرورش با حفظ مدارس استعدادهای درخشان به تدریج سعی می‌کند این نسبت را به استانداردهای جهانی نزدیک کند.

* 3 درصد ظرفیت استخدام‌ها متعلق به معلولان است

فانی در خصوص خالی بودن ظرفیت آزمون استخدامی، اختصاص دادن بخشی از آن به معلولان گفت: طبق قانون 3 درصد ظرفیت استخدام‌ها متعلق به معلولان است که ما اعمال می‌کنیم و مشکلی وجود ندارد اما اگر ظرفیت خالی داشته باشیم به ظرفیت سال آینده اضافه می‌شود.

*رتبه‌بندی بسیاری از فرهنگیان زیر 6 سال سابقه در سال آینده

وزیر آموزش و پرورش، در خصوص فرهنگیانی که مشمول رتبه بندی نشده‌اند، خاطرنشان کرد: سال آینده برای عده کثیری از همکاران که سابقه خدمت آنها زیر 6 سال بوده و مشمول رتبه بندی نشدند حکم آنها را به تدریج پس از ارزیابی که صورت خواهد گرفت،اجرا می‌کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 18 اسفند 1394، کد مطلب:-: www. ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین