پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۲۰۷۷
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
نایب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه نگران اجاره‌بهای مسکن در تابستان امسال هستیم، گفت: توازن‌نداشتن عرضه و تقاضا و کاهش فایل‌های اجاره، از دلایل نگرانی رشد بالای نرخ اجاره‌بهاست.

شعار سال: نایب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه نگران اجاره‌بهای مسکن در تابستان امسال هستیم، گفت: توازن‌نداشتن عرضه و تقاضا و کاهش فایل‌های اجاره، از دلایل نگرانی رشد بالای نرخ اجاره‌بهاست. حسام عقبایی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سؤال که رشد قیمت مسکن در اواخر سال گذشته و نوسانات این روزهای دلار تا چه حدی می‌تواند بر رشد نرخ اجاره‌بها در فصل تابستان تأثیر بگذارد، گفت: چندین عامل بر تعیین نرخ اجاره‌بها تأثیرگذار است که اولین عامل، همان قیمت مسکن است؛ چراکه اجاره‌بها همواره از قیمت مسکن تبعیت می‌کند و وقتی قیمت مسکن رشد می‌کند، افزایش اجاره‌بها یک مقدار بیشتر از آن رشد حرکت می‌کند. عقبایی ادامه داد: علاوه بر قیمت مسکن که در اواخر سال گذشته افزایش یافت، اجاره‌بها نیز به تبعیت از این افزایش رشد خواهد کرد. 

چند عامل دیگر که حال و روز خوبی هم ندارند بر رشد اجاره‌بها تأثیرگذار خواهد بود. او با تأکید بر اینکه نگران اجاره‌بها هستیم، اضافه کرد: توازن‌نداشتن عرضه و تقاضا به‌ویژه در شهرهای بزرگ باعث شده تا فایل‌های اجاره بسیار کاهش یابد، قطعا زمانی که تقاضا برای هر کالایی از عرضه پیشی بگیرد، آن کالا بیش از حد گران خواهد شد. عقبایی تأکید کرد: کاهش نرخ سود بانکی در اواسط سال ٩٦ باعث شد نرخ اجاره‌بها افزایش درخور ملاحظه‌ای پیدا کند، بنابراین وقتی نرخ ارز نیز این روزها هوای گران‌شدن و مسیر صعودی به خود گرفته است، مانند کاهش نرخ سود بانکی بر بازار اجاره‌بهای مسکن تأثیر خواهد گذاشت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار 26 فروردین 97، کدمطلب: 185393 ، www.sharghdaily.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین