پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۳۱۹۱
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
قلی الله قلی زاده با اشاره به وضعیت فعلی بازار مسکن، گفت: ضعف مدیریت بازار ارز نوساناتی را به بازارهای موازی از جمله مسکن تحمیل کرده است.

شعار سال: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: قیمت ها در بازار مسکن به مراتب بیشتر شده البته باید بدانیم که عامل رشد چند برابری نرخ ها صرفا مربوط به ارز نیست.

قلی الله قلی زاده با اشاره به وضعیت فعلی بازار مسکن، گفت: ضعف مدیریت بازار ارز نوساناتی را به بازارهای موازی از جمله مسکن تحمیل کرده است.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و بخش آهوراند در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در چند هفته گذشته بحث نوسانات ارزی و افزایش قیمت ارز و همچنین کاهش ارزش پول ملی تمامی معادلات اقتصادی کشور را بهم زده است، افزود: تصمیم دولت برای آرام کردن اوضاع و احوال بازار ارز و در نظر گرفتن نرخ 4200 تومان در صورت تحقق می تواند مثمر ثمر در وضعیت اقتصادی کشور بوده و تنش اقتصادی را کاهش دهد.

کاهش تنش ارزی آرامش نسبی در اقتصاد ایجاد می کند

وی با تاکید بر اینکه در پی کاهش تنش ارزی در کشور آرامش نسبی در اقتصاد رخ خواهد داد، گفت: مسکن نیز تابعی از این اوضاع بهم ریخته اقتصادی ناشی از نوسان ارزی بوده و در حال حاضر متاسفانه قیمت ها با این رویه افزایش یافته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه شخصا با رصد بازار مسکن شاهد رشد چند برابری نرخ مسکن و اجاره بها در ماه های اخیر بوده ام، افزود: متاسفانه قیمت ها در بازار مسکن به مراتب بیشتر شده البته باید بدانیم که عامل رشد چند برابری نرخ ها صرفا مربوط به ارز نبوده و مجموعه عوامل در این موضوع دخیل است.

باید روند رشد قیمت مسکن متوقف شود

الله قلی زاده با تاکید بر اینکه تصمیم جدی و به موقع در کنار تقویت نظارت ها می تواند گرانی مسکن را متوقف کند، گفت: اکنون همه حوزه های اقتصادی بهم ریخته لذا دولت که تصمیم گیرنده اصلی و تاثیر گذار تر از سایر قوا است باید به طور جدی و عملی وارد شده و اوضاع اقتصادی را مدیریت کند زیرا با ادامه این روال نارضایتی مردم بیشتر می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: دولت باید ترتیبی اتخاذ کند که ارز 4200 تومانی در بازار عملیاتی شده تا اوضاع بهتر شود.

تکیه صرف دولت به تولید انبوه مسکن برای کاهش قیمت کارساز نیست

وی در پاسخ به این سوال که آیا تولید انبوه مسکن می تواند راهکاری برای کاهش نرخ ها در بازار باشد، گفت: تنها تولید انبوه مسکن مشکلی را حل نمی کند زیرا اگر مردم توان کافی برای خرید نداشته باشند تولید مسکن چاره ساز نیست.

الله قلی زاده با تاکید بر اینکه عرضه و تقاضا و همچنین توان خرید مردم باید با هم بالانس شود، افزود: دولت باید با برنامه ریزی دقیق عوامل تاثیر گذار در بهبود وضعیت بازار مسکن را در کنار هم چیده و نقشه جامعی در نظر بگیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار 31 فرودین 97 ، کد مطلب: 771079، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین