پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۲۱۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید، فعالیت اصلی این معاونت را توسعه و تعمیق آموزش عمومی قرآن، فرهنگ اقامه نماز و آشنایی دانش آموزان با ائمه معصومین، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه عنوان کرد و از اجرای طرح سرباز_طلبه برای اولین بار در آموزش و پرورش خبر داد.
شعارسال: علیرضا کاظمی در دیدار نوروزی وزیر و معاونان وزارت آموزش و پروش با آیت‌الله مکارم شیرازی، درباره فعالیت‌های این معاونت فرهنگی و پرورشی گفت: فعالیت‌های فوق برنامه آموزش و پرورش در راستای تکمیل برنامه درسی است‌ و حجم بسیار زیادی از فعالیت‌های حوزه پرورشی و فرهنگی به این امر اختصاص دارد. در گفتمانمعاونت فرهنگی و فرهنگی، توسعه فرهنگ نماز، قرآن و عترت را به عنوان اولویت اول حوزه پرورشی و فرهنگی اعلام و راهکارها و برنامه‌هایی نیز برای تحقق این مهم پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: معاونت پرورشی برای کمک به تکمیل برنامه‌های درسی_ ملی در دو قسمت برنامه‌ریزی کرده است. در بخش اول تلاش شده است تا استعداد‌های برتر قرآنی، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را در قالب مسابقات قرآنی که در سطح آموزش و پرورش برگزار می‌شود، شناسایی کنیم و زمینه رشد و شکوفایی این استعدادها فراهم شود.

کاظمی تصریح کرد: در این خصوص در پنج سطح مدرسه، منطقه، استان، ملی و بین‌المللی مسابقات برگزار می‌شود و بیش از هفت میلیون دانش آموز نیز در این مسابقات شرکت می‌کنند.

معاون فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بخش دوم فعالیت‌های معاونت پرورشی را توسعه و تعمیق آموزش عمومی قرآن، فرهنگ اقامه نمازو آشنایی دانش‌آموزان با ائمه معصومین، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه عنوان کرد و گفت: در این بخش حدود ۷۵۰ دارالقرآن تاسیس شده است و بیش از سه میلیون دانش‌آموز را تحت پوشش قرار گرفته‌اند و استادان متخصص و زبده قرآنی در حال آموزش به دانش آموزان هستند.

وی ادامه داد: در کنار دارالقرآن‌ها حدود سه هزارمدرسه تخصصی قرآنی را برای دانش‌آموزانی که دسترسی به دارالقرآن ندارند تاسیس شده است که به طور ویژه در حال فعالیت در حوزه قرآن و عترت هستند.

کاظمی فعالیت مهم دیگر معاونت فرهنگی و پرورشی تولید محتوا در حوزه قرآن و عترت دانست و تصریح کرد: در همین راستا حدود ۶۳ عنوان کتاب در قالب ۶میلیون نسخه و متناسب با سطح دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی به چاپ رسیده است.

معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه در خصوص دیگر فعالیت‌های این معاونت گفت: جلسات استماع قرآن تحت عنوان الگوی تلاوت در مدارس و ادارات آموزش و پرورش در حال اجراست و در کنار آن حدود 572 هیات مذهبی در سطح مدارس و مناطق کشور تشکیل شده است.

کاظمی به ترویج گفتمان‌های دینی و مهدویت در مدارس کشور اشاره کرد و گفت: در همین راستا حدود ۵۴ هزار جلسه گفتمان‌های دینی و ۱۳۸هزار گفتمان مهدویت با توجه به ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی در مدارس برگزارشده است.

وی تصریح کرد: معاونت پرورشی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر شبکه یاوران معروف را در مدارس راه اندازی کرده که بازتاب و استقبال خوبی نیز در مدارس داشته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش از طراحی نهضت حفظ قرآن در راستای تحقق فرمایش‌های مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: نهضت حفظ قرآن را برای ۱۰میلیون حافظ طراحی شده است و حدود شش میلیون دانش‌آموز در این نهضت شرکت کردند و اکنون یک میلیون و دویست هزار دانش آموز از یک جز قرآن تا به بالا را حفظ کرده‌اند.

کاظمی خاطرنشان کرد: جشن تکلیف در همه مدارس کشور و حتی در مدارس عشایری به طور کامل برگزار می‌شود.

کاظمی فعالیت مهم دیگر معاونت پرورشی را استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه دانست و تصریح کرد: در همین راستا حدود ۱۷ هزار مبلغ روحانی در سطح آموزش پرورش استفاده شده است و طرح سرباز - طلبه برای اولین بار در آموزش و پرورش به اجرا در آمده که طی آن روحانیون به عنوان مربیان و سربازان تربیتی در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند. مدارس دارای روحانی مستقر نیز نسبت به گذشته رشد ۱۱۵ درصدی داشته و امروز در ۳۸۰۰ مدرسه روحانی در خال انجام خدمت هستند.

کاظمی یکی از فعالترین ستادهای حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی در سطح استان‌ها را ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش دانست که سالانه با حضور آیت‌الله اعرافی و همه مسئولین حوزه برگزار می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان از رونمایی قلم هوشمند قرآنی با نام «خود قرآن، عترت و نماز» در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این کتابچه شماره صفحات قرآن و باقی کتب مانند نهجوالبلاغه و صحیفه سجادیه گنجانده شده است و با قرار دادن قلم هوشنمد بر روی این شماره ها، اقلم هوشمند آیات و احادیث و مطالب مربوط را تلاوت می کند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری پانا، تاریخ انتشار: 27فروردین 1397، کدخبر:  813765،www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
این طرح میتونه به شدت دانش اموزان رو بیشتر با دین و ایمه اشنا کنه و فرهنگ قرانی رو در کشور جاری کنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین