پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۷۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷
رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: وزارت نفت باید به سمتی حرکت کند که مجوز استخدام بر اساس شرایط دیوان عدالت اداری دریافت کند.

شعارسال: جمشید انصاری در نشست خبری در اهواز در خصوص استخدامی های وزارت نفت بیان کرد: دستگاه هایی که مقررات خاص دارند، استخدام را خودشان انجام می دهند، سازمان اداری و استخدامی فقط مجوز کلی می دهد، یعنی از ما درخواست مجوز دو هزار و ۵۰۰ نفر استخدامی داشته و ما هم موافقت کردیم.

وی افزود: صنعت نفت مقررات استخدامی خاصی دارد؛ بنابراین خودش مسئول برگزاری آزمون است؛ در اطلاعیه که وزارت نفت داده بود برای کارکنان قراردادی شرکت های تابع این وزارت و فرزندان کارکنان وزارت امتیازاتی را منظور کرده بودند که بر اساس شکایت تعدادی از شرکت کنندگان دیوان عدالت اداری آن شرایط را لغو کرد. در نتیجه وزارت نفت باید به سمتی حرکت کند که مجوز استخدام بر اساس شرایط دیوان عدالت اداری دریافت کند.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: قبلا کسانی که در دانشگاه صنعت نفت پذیرفته می شدند، متعهد خدمت می شدند ولی اکنون مدتی است که وزارت نفت تعهد خدمت نمی گیرد؛ به هر حال اگر کسی متعهد خدمت باشد آن تعهد دو طرفه است ولی اگر تعهد خدمتی نباشد، دستگاه بر اساس سیاست های کلی نظام اداری که باید بر مبنای شایسته گزینی باشد باید این فرصت را به همه شایستگان بدهد تا در آزمون پذیرفته و به استخدام صنعت نفت در بیایند.

انصاری بیان کرد: هم اکنون کارکنان دولت در مناطق بد آب و هوا فوق العاده بدی آب و هوا را متناسب با بدی آب و هوا دریافت می کنند ولی با تغییرات ایجاد شده (افزایش درجه گرما) خواستار افزایش آن هستند ولی برای این تغییرات اعمالی نیازمند ارائه گزارش مطالعات سازمان هواشناسی کشور هستیم.

وی همچنین گفت: در خصوص شایسته گزینی و عدالت استخدامی، روش ما استخدام از طریق آزمون بوده و چند سال است که استخدام موردی و بدون آزمون را در دولت متوقف کردیم؛ هرکسی بخواهد استخدام شود باید متناسب با مجوزهای استخدامی در آزمون شرکت و در صورت پذیرش در رقابت آزمون می تواند استخدام شود و این مصداق عینی عدالت اسلامی است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: در زمینه پذیرفتگان در آزمون های استخدامی که هنوز جذب نشده اند هیچ آماری نداریم چون خود دستگاه اجرایی و هسته گزینش آن دستگاه متولی رسیدگی به این موضوع هستند. تا پایان خرداد ماه تمام مراحل استخدامی آخرین آزمون جذب دستگاه های مختلف تمام می شود.

انصاری اظهار کرد: نسبت کارکنان دولت در خوزستان بالاتر از نسبت جمعیت کارکنان دولت است یعنی ۵.۸۹ جمعیت کشور را در خوزستان داریم ولی ۶.۷۲ درصد کارکنان دولت در این استان هستند.

وی در خصوص استخدامی شهرداری ها گفت: شهرداری های کشور تابع قانون مدیریت خدمات کشوری نیستند و این الزام به شکل استخدام برای دستگاه های دولتی است و شهرداری هم یک نهاد عمومی غیر دولتی محسوب می شود.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: عملیاتی شدن سامانه ستا از سال گذشته بوده که با تصویب هیئت دولت، تهیه تدارکات دولت باید الزاما از طریق این سامانه انجام شود. وزارت کار یک تعریف از شغل پایدار دارد که آن هم بیمه شدن است؛ البته افراد غیر بیمه شده دارای شغل ناپایدار نیستند، بلکه برخی مشاغل غیررسمی و بدون بیمه هستند ولی پایدار محسوب می شوند مثل چهار و نیم میلیون نفر کشاورزان که در کشور داریم.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: افراد شاغل در زیر ۱۶ ساعت ۳.۲ درصد شاغلان کشور هستند و مابقی بالای ۱۶ ساعت کار می کنند.

انصاری گفت: در پایان سال ۹۵ متوسط سن مدیریت کشور ۴۸ سال بوده که در هیچ کجای دنیا سن بالایی محسوب نمی شود و دولت به دنبال کاهش آن به ۴۰ سال است.

وی تصریح کرد: به کارگیری بازنشستگان در کشور به غیر از مواردی که قانون اجازه داده و عمدتا جانبازان و ایثارگران است، موارد دیگری را در کشور نداریم.

غلامرضا شریعتی استانداری خوزستان نیز در این نشست خبری گفت: در خصوص بحث اشتغال سال گذشته قریب به ۵۴ هزار بیمه شده تأمین اجتماعی جدید و حدود چهار هزار مشاغل خانگی در استان به ثبت رسیده است.

وی افزود: تا پایان پاییز سال گذشته همچنین ضریب اشتغال خوزستان از رتبه ۲۲ به ۱۹ ارتقا پیدا کرد که این امر با هماهنگی دستگاه های اجرایی برای فراهم کردن این بستر محقق شده است.تاکنون ۲۱۰ میلیارد تومان به منظور پرداخت تسهیلات برای اشتغالزایی از سوی بانک های عامل تأیید شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت استخدام، تاریخ انتشار: 26فروردین1397 ، کدخبر: - : www.estekhtam.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
اگر همه ارگان ها طبق قوانین تسویب شده دیوان عدالت اداری عمل کنند بسیاری از این مشکل ها به وجود نمی آید
ا.ح75
ناشناس
Norway
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
مملکت باید به سمت شایسته سالاری برود نه پارتی بازی و ...
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین