پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۸۰۶۵
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
براساس توافق صورت گرفته بین دانشجویان معترض دانشگاه صنعت نفت آبادان و مسئولان وزارت نفت قرار است کارگروه پیگیری مطالبات تشکیل شود.

شعار سال: دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت آبادان که چندهفته ای است به دلیل عدم توجه مسئولان صنعت نفت در استخدام آن ها دست به اعتصاب و تحصن زده اند و نامه های سرگشاده ای خطاب به وزیرنفت، معاون اول رئیس جمهور و رئیس جمهور نوشته اند و تا کنون نزدیک به 10 بیانیه منتشر کرده اند در جدیدترین بیانیه خود رسما از پایان اعتراضات و تحصن های خود خبر داده اند.

در متن بیانیه این دانشجویان و فارغ التحصیلان آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

اذان حق‌خواهی سر دادیم تا نماز انسانیت قضا نشود!

اگر چه سرانجام روزی از تحصیل فارغ می‌شویم و از تجمع دست می‌کشیم...

اما هرگز پرچم رسالت را بر نمی‌افکنیم و عَلَم مطالبه را بر زمین نمی‌گذاریم...

در روزگاری که در "خانه ملت"، صدای ملت در میان "احسنت احسنت‌ها" گم می‌شود، پرچم‌داری راه حق بر عهده جوان دانشجو قرار می‌گیرد تا ثابت شود هنوز هم جوان دانشجو، مغز متفکر و پیش قراول جریانات حق‌طلبانه و مبارزه با بی‌عدالتی است.

تا به امروز، ۲۵ روز از تحصن دانشجویان و ۱۰ روز از تجمع دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت می‌گذرد و روزهای بسیاری در مشقت گذشت تا صدای حق‌طلبی دانشگاه صنعت نفت به گوش آحاد بیدار ملت ایران برسد. لذا از تک‌تک دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت سپاس‌گزاریم که با تحمل شرایط سخت و دشوار در مسیر دستیابی به مطالبات‌مان از جان و دل مایه گذاشتند.

اکنون با توجه به اهتمام جدی و قول مساعد مسئولین مختلف کشور و دولت جهت حل مشکلات دانشگاه صنعت نفت و احتمال سوءاستفاده عوامل معاند نظام و فرصت طلبان از مطالبات صنفی دانشگاه صنعت نفت، تا اطلاع ثانوی پایان حرکات اعتراضی در شهرهای آبادان، اهواز و تهران اعلام می‌گردد. بدیهی است از تاریخ اعلام این موضوع، مسئولیت هر گونه تجمع از سوی دانشجو و دانش‌آموخته دانشگاه صنعت نفت، متوجه خود شخص خواهد بود.

ضمن تاکید مجدد بر مطالبات صنفی دانشگاه صنعت نفت، به مسئولین کارگروه پیگیری یادآور می‌شویم که در صورت عدم پایبندی عملی به وعده‌های خود مبنی بر پیگیری کامل موضوع و حصول نتیجه ملموس طی دو ماه آینده، مجدداً جریان اعتراضی‌مان را جهت احقاق حق از سر خواهیم گرفت.

مفاد مطالبات صنفی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت:

۱. الزام به استخدام رسمی بدون آزمون دانش‌آموختگان گروه الف حسب روال سابق تا ورودی ۹۴ انجام شود. (روال سابق شامل کاریابی، مصاحبه فنی تخصصی در شرکت‌های تابعه، گزینش و طب صنعتی)

۲. لغو کلیه آزمون‌های ارزیابی غیرمتعارف و ناعادلانه که ملاکی برای حذف تعداد زیادی از دانش‌آموختگان گروه الف از روند کاریابی شده است.

۳. تنظیم سند راهبردی و جامع دانشگاه صنعت نفت و توجه ویژه وزارت نفت به دانشگاه تحت نظارت خود که موجبات رسیدن دانشگاه به جایگاه قبلی و اصلی خود را فراهم سازد.

۴. احیای امتیازات ویژه و سایر امکانات صنفی دانشگاه که در طی سه سال اخیر حذف یا تضعیف گردیده است.

۵. خودداری از هر گونه برخورد، تهدید و فشار بر دانشجویان و نیز امحای سوابق منفی آموزشی و انضباطی درج شده در پرونده دانشجویان تضمین شود.

لازم است دانشجویان جریان رسیدگی به مطالبات را با هوشیاری تمام رصد نموده و از اعتماد کامل به کارگروه پیگیری خودداری نمایند؛ چرا که تاکنون بارها کارگروه‌های مشابه تشکیل شده اما هیچ یک به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند. همچنین باید توجه داشت تا زمانی که تمامی دانش‌آموختگان گروه الف ثبت شده در سیستم کاریابی استخدام نشوند؛ شکایات فارغ التحصیلان و مطالبات پیرامون تعلیق آزمون استخدامی وزارت نفت ادامه خواهد داشت.

و من الله توفیق

دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت

 ظاهرا در جدیدترین اقدام صورت گرفته از سوی مسئولان وزارت نفت قرار است کارگروهی متشکل از مسئولان وزارت نفت و نمایندگانی از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت به منظور پیگیری مطالباطتشان تشکیل شود.

«کریم سلحشور» معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت، روزگذشته با حضور در دانشکده نفت آبادان، با دانشجویان این دانشکده گفت‌وگو کرد و در این باره گفت: پس از مذاکره با مقام‌های محلی و دانشجویان قرار بر این شد که دانشجویان بر سر کلاس‌ها حاضر شوند و کارگروهی مرکب از تعدادی از نمایندگان دانشجویان و مدیران دانشگاه بررسی موضوعات و مسائل دانشگاه را بر عهده بگیرند

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 20 آذر 96، کد مطلب: 13960920000458، www. arsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین