پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۸۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: واگذاری دانشگاه صنعت نفت به وزارت علوم شالوده این دانشگاه را به هم می‌ریزد.

شعار سال: عامر کعبی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: واگذاری دانشگاه صنعت نفت به وزارت علوم شالوده این دانشگاه را به هم می‌ریزد. دانشگاه صنعت نفت آبادان ۷۵ سال پیش در آبادان تاسیس شده است و نیروی انسانی متخصصی که در بدنه صنعت نفت چه پالایشگاه و چه پتروشیمی وجود دارد را تربیت و تامین می‌کند.

وی در ادامه می‌افزاید: این دانشگاه قدمتش بعد از دانشگاه تهران قرار دارد و یکی از نقاط قوت در نظام دانشگاهی به حساب می‌آید. با توجه به اینکه در طول این مدت در دهه ۷۰، ۸۰ و ۹۰ وزارت علوم، تحقیقات در بخش فناوری پیشرفت‌هایی انجام داده و تخصصی محور شده و به همین دلیل از سوی برخی از کارشناسان بحث واگذاری دانشگاه صنعت نفت از وزارت نفت به وزارت علوم را مطرح کرده‌اند، اما این مساله با توجه به آمایش علمی دانشگاه صنعت نفت با این قدمت برای تامین نیروی وزارتخانه محل بحث است

در واقع می‌توان گفت: در کل استان چه در بخش دانشگاه چه استانداری، اعضای هیئت علمی و نمایندگان مجلس مخالف این طرح هستند.

کعبی در ادامه افزود: در دو سال گذشته بحث واگذاری دانشگاه صنعت نفت به وزارت علوم مطرح شده است که با این اتفاق سه دانشگاه نفت دیگر نیز زیر مجموعه وزارت علوم قرار خواهند گرفت که این موضوع واکنش هیئت علمی این دانشگاه را برانگیخته است.

وی در ادامه تصریح می‌کند: در دو سال گذشته مکرر با آقای زنگنه، وزیر نفت صحبت کردیم که نه تنها نباید این دانشگاه را واگذار شود بلکه باید این دانشگاه تقویت شود. با توجه به اینکه این دانشگاه نیاز به آزمایشگاه‌های مجهز و کار عملی و تئوری دارد قطعا نمی‌تواند زیر مجموعه وزارت علوم قرار بگیرد.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: شاید در این مدت دانشگاه‌های موازی با دانشگاه صنعت نفت ایجاد شده باشد، اما این به معنای این نیست که این دانشگاه باید زیر مجموعه وزارت علوم قرار بگیرد، زیرا دانشگاه صنعت نفت در همین شرایط حرفی برای گفتن دارد و به همین دلیل نباید آن را واگذار کنیم. از سوی دیگر وزارت علوم خودش با مشکلات زیادی روبروست و در حد دانشگاه‌های خود نیز با تامین بودجه روبروست به همین دلیل قطعا نمی‌تواند تامین کننده هزینه‌های دانشگاه صنعت نفت باشد و وزارت علوم توان تامین هزینه‌های بالای دانشگاه صنعت نفت را ندارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 3 فروردین 97، کد مطلب: 673723: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
یعنی دانشگاه باید جدا از زیر مجموعه وزارت علوم باشد؟
این دیگر دانشگاه نیست بلکه یک مرکز علمی خصوصیست
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین