پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۹۷۰۶۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
۱۷ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت قاطع خود از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت، از رئیس جمهور و نمایندگان ملت خواستند که به این مسئله ورود پیدا کند.

شعار سال: متن این بیانیه به شرح زیر است:

پس از گذشت قریب به سه سال از ابلاغ منع استخدام دانشجویان رشته نفت متأسفانه همچنان شاهد بلاتکلیفی این دانشجویان و بدعهدی وزارت نفت نسبت به دانشجویان هستیم، برخود لازم می‌دانیم در خصوص بی‌تدبیری‌های مستمر مدعیان تدبیر، نکاتی را فاقد هرگونه تعارف تذکر دهیم.

در حالی که کشور با رکود و بیکاری قشر جوان دست و پنجه نرم می‌کند، ممانعت از استخدام فارغ التحصیلان نفتی نتیجه‌ای جز ناامیدی دانشجویان و خانواده آنان به دنبال ندارد. حال تأسف بارتر، آن‌که گویا دولت محترم به جای سامان دادن به وضع موجود، اوج تدبیر را به خرج داده و گزینه تعطیلی دانشکده را انتخاب کرده است و با این روند خود، دانشجویان را در شب‌های سرد تهران به تحصن مقابل وزارت نفت کشانده است. به وضوح می‌بینیم که ره‌آورد دولت تدبیر و امید در آستانه روز دانشجو به دانشجویان صنعت نفت چیزی جز به سر کردن شب ناامیدی در دل خیابان نیست.

آقایان مسئول! با توجه به اینکه با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و اعمال تحریم‌های مختلف، تربیت‌یافتگان این دانشگاه نقش مهمی را در جهت قطع وابستگی به بیگانگان ایفا نموده‌اند، چگونه است که امروزه با تحریم‌های متعدد در این صنعت، حضراتعالی مخالف استخدام قانونی دانشجویان صنعت نفت هستید؟ استناد به سخنان وزیر محترم مبنی بر شایسته سالاری و لزوم پالایش دقیق برای استخدام، این سئوال را به وجود می‌آورد که ملاک علمی برای تصدی امور در این وزارتخانه چیست؟ بسیار شایسته است که این ملاک مهم قرار گرفته، اما حال اساساً این سوال مطرح است آیا شخص آقای زنگنه با مدرک عمران صلاحیت لازم برای حضور در وزارتخانه را داراست و شخص ایشان با گرایش عمران به همان اندازه فارغ التحصیلان جوان این رشته تسلط بر مسائل نفتی را دارند؟

همچنین به استناد سخنی دیگر از ایشان که گویا به استخدام نمایندگان مجلس افتخار می‌کنند و نگرانی نمایندگان درباره آینده شغلی خود را مفسده انگیز می‌دانند باید پرسید آیا سردرگمی و بلاتکلیفی دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته نفت مفسده انگیز نیست؟! چگونه به خود اجازه می‌دهند بر زحمات چند ساله جوانان چشم بپوشند و آنان را ناامید سازند؟

ضمن اعلام حمایت قاطع خود از دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته از شخص رئیس جمهور و نمایندگان ملت خواستاریم که به مسئله ورود پیدا کرده و وزارت نفت هم باید طبق قانون در مسیر رأی دیوان عدالت اداری و استخدام بدون قید و شرط فارغ التحصیلان گروه الف. دانشگاه صنعت نفت و لزوم اجرای قانون استخدام تمامی فارغ التحصیلان گروه الف. دانشگاه صنعت نفت بر اساس روال سابق (خرداد ۹۴) از سوی وزارت نفت و عدم عطف به ماسبق کردن قوانین استخدامی مصوبه جدید، گام بردارد.

همچنین لازم است با برگزاری آزمون استخدامی در اولین فرصت، به سرعت شاهد تعیین تکلیف فارغ التحصیلان این رشته در سایر دانشگاه‌ها باشیم و اگر آقایان صلاح بدانند، روند جوانگرایی نه در حد شعار بلکه در واقعیت عملی شود و کهنه کاران میدان سیاست جای خود را به جوانان دیار علم و دانش واگذار کنند.

جای این نکته است که آیا وقت آن نرسیده است نمایندگان دلسوز مجلس طرح استیضاح جناب آقای زنگنه را در مجلس اعمال بفرمایند؟ مسئولان بالادستی دانشگاه صنعت نفت موظف هستند نسبت به برخورد مدیران دانشگاه با دانشجویان جهت خروج اجباری از خوابگاه و سرگردان کردن آنان در خیابان‌های شهر، آن هم در هوای سرد این روزها، قاطع تصمیم گیری کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 13 آذر 96، کد مطلب: 650525: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین