پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۴۶۴
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۸
به کارگیری پر از ابهام هیئت علمی و وابستگی های خانوادگی در این دانشگاه، عدم شفافیت در مسائل مالی به گونه ای که پس از گذشت نزدیک به یک دهه از تاسیس هم چنان در مکان‌های نه چندان مناسب استیجاری اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی می شود، عقب ماندگی در پرداخت حق الزحمه اساتید حق التدریس، از جمله مسائلی است که گریبانگیر مرکز علمی کاربردی کازرون می باشد

شعارسال: دانشگاه علمی کاربردی شهرستان کازرون که در بهمن 87 با هدف ارتقای سطح کیفی مهارت‌های اشتغال زا در این شهرستان تأسیس شد بعد از گذشت نزدیک به 10 سال نتوانسته است خود را به عنوان مرکزی آموزشی با جایگاهی مطلوب به جامعه معرفی کند.

به کارگیری پر از ابهام هیئت علمی و وابستگی های خانوادگی در این دانشگاه، عدم شفافیت در مسائل مالی به گونه ای که پس از گذشت نزدیک به یک دهه از تاسیس هم چنان در مکان‌های نه چندان مناسب استیجاری اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی می شود، عقب ماندگی در پرداخت حق الزحمه اساتید حق التدریس، آشفتگی فرهنگی و نداشتن برنامه ریزی به عنوان یک مرکز فرهنگی و آموزشی از جمله مسائلی است که گریبانگیر مرکز علمی کاربردی کازرون می باشد.

تأخیر چندساله در پرداخت حقوق اساتید و کارمندان

یکی از اساتید حق التدریس دانشگاه علمی کاربردی در گفتگو با خبرنگار با انتقاد از عدم پرداخت به موقع معوقات گفت: گاهی اتفاق می افتد که دانشگاه پس از گذشت 3 سال یک ریال حقوق به اساتید پرداخت نمی کند که جای بسی تأسف است.

یکی از کارمندان این دانشگاه نیز در انتقادی مشابه بیان داشت: پرداخت حقوق کارمندان چندماه به تأخیر می انجامد و فضای مدیریتی دانشگاه نیز به گونه ای است که نمی توان حق خود را مطالبه کرد.

مکان برگزاری کلاس ها شایسته نام دانشگاه و دانشجو نیست

یکی از دانشجویان با انتقاد از کیفیت مکان های آموزشی در این دانشگاه، گفت: پیش از این کلاس های ما در یکی مدارس قدیمی شهر برگزار می شد که وضعیت نامطلوبی داشت؛ چند ماهی است که پس از انتقال سایت اداری دانشگاه، مکان برگزاری کلاس ها نیز به یکی از درمانگاههای متروکه شهر انتقال یافته است که به هیچ وجه شرایط استاندارد یک مکان آموزشی را دارا نیست و شایسته نام دانشگاه و دانشجو هم نیست.

وی گفت: مشکلات صنفی موجود در حالی است که مسئولان دانشگاه سختگیری زیادی نسبت به پرداخت به موقع شهریه دارند.

این دانشجوی منتقد با گلایه شدید از رئیس دانشگاه علمی کاربردی کازرون، تصریح کرد: متأسفانه ریاست دانشگاه به واسطه مشغولیت فراون در مجمتمع های آموزشی، فرصت کافی برای حضور در دانشگاه را ندارند و بالطبع وقتی مدیریت یک مجموعه از دور صورت پذیرد، انتظار وجود وضعیت مطلبوب برای دانشگاه، انتظاری اضافی و بیهوده است.

مسئولین هیچ کاره اند / وضعیت تأسف بار فرهنگی در دانشگاه علمی کاربردی

یکی از دانشجویان علمی کاربردی کازرون نیز در گفتگو با خبرنگار ما از وضعیت حجاب در این دانشگاه و همچنین پوشش دانشجویان دانشگاه ابراز تأسف کرد و گفت: ‌با توجه به اینکه انسان در معرض آسیب قرار دارد و همه باید مراقب رفتار خود باشیم و بدانیم برخی مظاهرِ خودنمایی، بی تقوایی و رعایت نکردن حجاب و عفاف آثار مخرب و ماندگاری بر اخلاق و سیاست جامعه دارد و در این زمینه باید خود زنان، بیشتر مواظبت کنند ولی متاسفانه با بی تفاوت بودن مسئولین در این امر زمینه همواره خواهد شد آن هم در یک جامعه ی دانشگاهی که خود حرفی برای گفتن دارد.

وی گفت: متاسفانه این روزها در فضای دانشگاه، شاهد اتفاقات و رویدادهایی هستیم که زیبنده محیط دانشگاهی نیست، دختران و پسرانی که با پوشش های نامتعارف در فضای دانشگاه رفت آمد می کنند و انواع پوشش های نامناسب و آرایش های بسیار نامناسب برای محیط آموزشی و دانشگاهی.

این دانشجو اظهار داشت: مگر نه این است که حق مسلم هر دانشجویی است که دانشگاه و محیط زندگی سالم و به دور از آلودگی‌های اخلاقی داشته باشد؟ آیا ترویج پدیده بدحجابی تجاوز به حقوق دیگر دانشجویان نیست؟

وی با بیان باید شکستن قانون را برای هنجارشکنان هزینه‌دار کنند، بیان داشت: نمی شود گفت با برخود انتظامی و انضباطی مسئله حجاب حل می‌شود، اما لازم می دانیم با متخلفین و هنجار شکنان در دانشگاه برخورد شود و این اقدامات صرفا ضمانت کننده‌هایی هستند که قرار است نظم را برقرار و شکستن قانون را برای هنجارشکنان هزینه‌دار کنند و متاسفانه مسئولین این دانشگاه سکوت اختیار کرده و حاضر به برخورد با هنجار شکنان در این دانشگاه نیستند.

وی در ادامه گفت: باید اعتراف کرد که این دانشگاه با وضعیت مطلوب حجاب در محیط دانشگاه فاصله زیادی دارد و باید مسئولین دانشگاه با عزم جدی پیگیر این موضوع باشند و حفظ حجاب در محیط دانشگاه لازم و ضروی است و همانگونه که همه امور آموزشی در دانشگاه براساس قانون و مقررات است، مساله حجاب نیز باید طبق ضوابط و مقررات و بخشنامه های موجود در محیط دانشگاه اجرا شود.

دانشگاه بدون نمازخانه

یکی از دانشجویان دختر دانشگاه نیز گفت: متأسفانه دانشگاه ما فاقد نمازخانه است و نمی دانیم نمازمان را کجا بخوانیم.

وی افزود: به واسطه عدم پیش بینی مکانی برای نماز، ظهر که فرار می رسد دانشجویان مکانی را برای نماز و استراحت ندارند؛ حتی بوفه ای نیز در دانشگاه وجود ندارد.

به واسطه عدم پیش بینی مکانی برای نماز، ظهر که فرار می رسد دانشجویان مکانی را برای نماز و استراحت ندارند؛ حتی بوفه ای نیز در دانشگاه وجود ندارد.

متاسفانه نگاه صرفاً اقتصادی به هر نحوی به مرکز علمی کاربردی کازرون باعث شده که مدیریت مرکز همزمان تأسیس مجتمع های آموزشی دیگری در مقاطع تحصیلی پایه را نیز در کازرون احداث و به گونه ای انحصار مراکز آموزشی و کمک آموزشی غیرانتفاعی را در دست گیرد که البته در سال های گذشته گلایه های زیادی از این مراکز توسط شهروندان به گوش رسیده که در برخی رسانه ها نیز منعکس شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 11اردیبهشت1397 ، کدخبر: 682088: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین