پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۶۴۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری وظیفه وزارتخانه اش را رفع مشکلات دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دانست.

شعار سال: وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری شامگاه چهارشنبه در جلسه هم اندیشی مدیران وزارت علوم با عنوان"ارزیابی عملکرد سال 96 و برنامه های سال 97" اظهار کرد: وزارت علوم متولی رفع مشکلات دانشگاهها و مراکز آموزش عالی است و برای انجام مطلوب این هدف، باید بخشی از اختیارات و وظایف را به خود مراکز دانشگاهی واگذار کند.

دکتر منصورغلامی تاکید کرد: وزارت علوم باید از ورود به جزییات امور آموزشی و پژوهشی در دانشگاهها خوداری کند و تمرکز خودرا معطوف به برنامه ریزی و سیاستگذاری کلان کند.

وی ارتباط و تعامل با دولت و مجلس شورای اسلامی برای تدوین لوایح و طرح های قانونی برای پیشبرد آموزش عالی را از جمله وظایف وزارت علوم نسبت به دانشگاهها اعلام کرد.

غلامی تاکید کرد: معاونت‌های ستاد وزارت علوم باید در اسرع وقت نسبت به تدوین آیین نامه های مورد اشاره در قانون برنامه ششم و برنامه بودجه سال97 اقدام کنند و در این مسیر از مشارکت تمام دانشگاهیان از جمله نسل جوان و دانشجو استفاده کنند.

وی افزود: حضور تعدادی از دانشجویان و نخبگان جوان در گروههای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی منجر می‌شود تا نوآوری‌ها و خلاقیت های زیادی را برای حل مسائل مشاهده کنیم و تجربه نیز این موضوع را ثابت کرده است.

غلامی درباره هدف برگزاری نشست هم اندیشی مدیران تصریح کرد: وزارت علوم یک مجموعه منسجم است و اشتراک تجارب مدیران می تواند کل مجموعه را در پیگیری اهداف کمک کند.

وی افزود: بازخوانی برنامه ها و اقدامات اجرا شده در یک سال گذشته توسط معاونت ها و ادارات کل مختلف می‌تواند همه ما را در اطلاع از برنامه های دیگر کمک کند و از موازی کاری ها کم کند.

وزیر علوم پیشاپیش فرا رسیدن عید نوروز وآغاز سال 1397 را تبریک گفت و افزود: امید به آینده بهتر، از آموزه های اسلام است و من اطمینان دارم در سال 1397 شاهد پیشرفت ها و دستاوردهای بیشتری نسبت به سال 1396 خواهیم بود.

در این نشست هریک از معاونان و مدیران بخشی از عملکرد خود در دولت دوازدهم را تشریح و به بخشی از برنامه های آینده خود در سال 1397 اشاره کردند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری مدیر روز ، تاریخ انتشار 24 اسفند 96، کدمطلب: 3261 ، www.modirrooz.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
0
0
درسته که وظیفه وزارت علوم رفع مشکلات دانشگاهه اما باید وزارت علوم افق های دور هم در نظر بگیره
باید بررسی کنن که چه تغییر و تحولی ذر دانشگاه ایجاد کنن تا بهبود پیدا کنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین